Ensure the customer side and internal factory always be connected to avoid any miscommunication. Convey customer demand, find the right person in charge and provide timely action. "Customer-first" is the discipline that this role needs to bear in mind always, the prompt action we take and service quality we provide may possibly decide how fast the company business grow and how concrete the relationship with customers stand.
1. Order Management
1.1 Have customers' orders input in CMP/SAP and provide order confirmation timely.
1.2 Delivery schedule update and follow-up timely.
1.3 Quick action and responsiveness to customer's inquiries.
2. CRD (Customer Required Delivery Date) update
1.1 Keep all outstanding sales orders updated in SAP.
1.2 Timely delivery update and follow-up to customer.
1.3 Timely ship alert provide when shipment arranged.
3. DN (Delivery Note) creation
On time DNs creation and monitoring in SAP to ensure shipments arranged to customer as committed.
4. RMA (Returned Materials Analysis) management
4.1 Timely proceed of customer RMA request, create ticket in CMP/Salesforce, input into SAP.
4.2 Weekly RMA status update/ FAR sending/replacement order creation/return shipment arrange.
5. Credit management
5.1 Assist sales and financial team to interactively communicate with customers for on time payments.
5.2 Timely follow-up for the past due payment until paid.Yêu Cầu Công Việc
Bachelor's Degree, prefer in Foreign Language, Business, Trade, Supply Chain Management or equivalent specializations.
2+ year of experience on customer service in manufacturing company which focus on problem analysis and resolution on customer-related issues
Demonstrated ability to achieve results independently or working with others
Ability to recommend and implement improvements
Excellent interpersonal and communication skills
Experience with networked PC based computer systems.
Ability to handle multiple priorities involving external and internal priorities
Ability to excel in a cross-organizational, cross cultural, global team environment
Excellent English skills, especially Oral & Writing skills.Laptop
Chế độ bảo hiểm
Du Lịch
Phụ cấp
Xe đưa đón
Đồng phục
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Nghỉ phép năm
Công ty TNHH dịch vụ Minh Việt được thành lập năm 2000 – đến nay Công ty đã trải qua gần 20 năm trong lĩnh vực vận chuyển khách du lịch Quốc tế - Nội địa. Đối tác thường xuyên của Minh Việt là các công ty lữ hành lớn: Saigontourist, Công ty Liên doanh Apex, Công ty Exotissimo, Công ty Cổ phần du lịch Việt Nam, Công ty Phoenix, … và một số hãng khách thương mại, như: Yamaha, Panasonic VN, Capitaland VN, Pricewaterhouscoopers VN, Nippon, …
Minh Việt đã từng vinh dự được tham gia phục vụ các sự kiện trọng đại như: đón Tổng thống Bill Clinton, Tổng thống George Bush tới thăm Việt Nam, tuần lễ hội nghị các nhà lãnh đạo cao cấp APEC, Đại lễ kỷ niệm 1000 năm Thăng Long, Hội nghị cấp cao thường niên ASEAN, …
Hiện nay công ty đang sở hữu và điều hành trên 200 xe ôtô với chủng loại vô cùng đa dạng từ 4 chỗ đến 45 chỗ.
Minh Việt cam kết không ngừng nỗ lực đầu tư bồi dưỡng và phát triển đội ngũ lái xe, nâng cao chất lượng dịch vụ: phục vụ có văn hóa và chuyên môn cao, giàu kinh nghiệm, tận tâm và chu đáo, nhiệt tình. Với đội ngũ Quản lý, Điều hành, Lái xe được đào tạo bài bản, có nhiều kinh nghiệm, chúng tôi sẽ:
TRỞ THÀNH NHÀ CUNG CẤP DỊCH VỤ VẬN CHUYỂN HÀNH KHÁCH
HÀNG ĐẦU TẠI VIỆT NAM VÀ KHU VỰC
Bằng các chính sách đãi ngộ tốt, môi trường làm việc thân thiện và chuyên nghiệp, Minh Việt sẽ là nơi để các ứng viên phát triển tốt nhất nghề nghiệp và năng lực bản thân.