Việc làm
- Reviews
- Việc làm
- Mức lương
- Phỏng vấn
- Tổng quan
About This Opportunity
Ericsson is seeking an innovative and collaborative Head of Reward Digital Strategy and Experience to design, develop, deploy and operate our global Digital strategy roadmap, tools and systems across the Reward technology landscape. This critical role will be responsible for aligning a digital strategy within the Reward function, enabling a suite of technologies that drive ongoing operational efficiency. Solutions will be delivered in partnership with Digital HR, HRIT and GF Global Operations to ensure an agile delivery environment and delivered through both vendor and in-house developed solutions with a strong focus on experience and integration of data to simplify workflows.
What You Will Do
- Design the Reward Digital People strategy and roadmap in partnership with the Reward Leadership Team to address current and future business needs.
- Create a multi-year Reward Digital strategy, aligned to business and functional needs and requirements.
- Lead cross-functional Digital Reward projects both within People and with GFGO and Digital Solution / HRIT partners.
- Evaluate, implement, optimize and manage reward technology solutions that streamline Reward processes through automation and AI, bringing the outside in where needed. Collaborate with the Digital HR and HRIT to ensure coherence in AI strategy, use and adherence to enterprise standards.
- Provide overall prioritization of Reward technology demand and requirements and management of capacity and resources, developing short and long-term operating objectives for the team.
- Plan and create the annual Digital budget in relation to Digital Reward projects, manage the spend and investment needs and consistently report on progress.
- Understand the data integration landscape and implement solutions to best support Reward insights.
- Create and implement adoption strategies to ensure that all systems are leveraged as broadly and effectively as possible
- Strong technical foundation and people operations background, including deep domain experience and innovative approaches in supporting Reward technologies.
- Ability to lead and inspire change, convey technical information to non-technical collaborators to drive consensus and provide direction as a hands-on SME.
- Proven track record of successful HR technology strategy design, implementation and management.
- Strong project management skills, including the ability to prioritize, plan and implement multiple projects effectively. Proficiency in Six Sigma methodology to drive process improvements and operational excellence.
At Ericsson, you´ll have an outstanding opportunity. The chance to use your skills and imagination to push the boundaries of what´s possible. To build solutions never seen before to some of the world’s toughest problems. You´ll be challenged, but you won’t be alone. You´ll be joining a team of diverse innovators, all driven to go beyond the status quo to craft what comes next.
What happens once you apply?
Click Here to find all you need to know about what our typical hiring process looks like.
Encouraging a diverse and inclusive organization is core to our values at Ericsson, that's why we champion it in everything we do. We truly believe that by collaborating with people with different experiences we drive innovation, which is essential for our future growth. We encourage people from all backgrounds to apply and realize their full potential as part of our Ericsson team. Ericsson is proud to be an Equal Opportunity Employer. learn more.
Primary country and city: Spain (ES) || Madrid
Req ID: 764995
Ericsson không dừng lại là một tập đoàn cung cấp thuần túy các thiết bị viễn thông. Ở phạm vi toàn cầu, Ericsson còn là nhà cung cấp các giải pháp về dịch vụ viễn thông và truyền thông đa phương tiện.
Đối với thị trường Việt Nam, đây là hai mảng kinh doanh mới đầy tiềm năng phát triển trong tương lai. Do đó, những ai làm việc ở Ericsson sẽ có rất nhiều cơ hội phát huy khả năng của mình. Việc trau dồi năng lực, chuyển giao kinh nghiệm và đào tạo con người được ban giám đốc Ericsson đặc biệt xem trọng để gìn giữ và thu hút nhân tài.
Mục tiêu chiến lược của công ty là thu hút các ứng viên giỏi nhiều kinh nghiệm lẫn các tài năng trẻ chưa có kinh nghiệm nhưng tràn đầy nhiệt huyết đóng góp cho sự phát triển lớn mạnh của công ty. Đứng trước sự phát triển vũ bão của ngành viễn thông, nhân viên Ericsson luôn được tạo điều kiện để theo kịp xu hướng phát triển của ngành, của công nghệ hiện đại nhằm phát huy năng lực và sẵn sàng đáp ứng nhu cầu tương lai.
Các nhân viên được khuyến khích tham gia chương trình Học Mỗi Ngày nhằm trau dồi kiến thức và kỹ năng cần thiết cho công việc. Mỗi ngày nhân viên luôn thấy có nhu cầu học hỏi những điều mới lạ để có thể vượt qua những khó khăn thử thách. Điều đó đã nuôi dưỡng lòng đam mê chiến thắng và hoài bão thăng tiến ở mỗi nhân viên.
Đối với những lĩnh vực kinh doanh mới, Ericsson tạo ra những diễn đàn như Multimedia Campus để tất cả nhân viên của công ty trên toàn cầu có thể gặp gỡ và chia sẻ kiến thức và kinh nghiệm. Nhân viên còn rất quan tâm đến một chương trình đặc biệt của công ty: mời các chuyên gia danh tiếng từ Trường Kinh doanh Havard thực hiện những bài giảng truyền hình trực tuyến theo chuyên đề. Nhờ đó nhân viên Ericsson có thể học và đối thoại trực tiếp ngay từ máy tính làm việc của họ.
Đặc biệt, 2007 là năm đầu tiên Ericsson Việt Nam tuyển dụng các sinh viên tốt nghiệp từ các trường đại học Bách Khoa (tại Hà nội và TPHCM). Các tân cử nhân được tuyển ngay sau đó đã tham gia chương trình đào tạo như các khóa đào tạo chuyên đề trên Web tại các trung tâm đào tạo vùng hay toàn cầu của Ericsson và đồng thời được đào tạo trong quá trình trực tiếp tham gia các dự án đang triển khai.
Review ERICSSON VIETNAM CO., LTD
Review Highlights
Cập nhật 09/07/2025
Ưu điểm
- Môi trường làm việc chuyên nghiệp và thân thiện (180 reviews)
- Giờ làm linh hoạt tạo thuận lợi cho nhân viên (191 reviews)
- Phúc lợi & đãi ngộ ổn định (167 reviews)
- Cơ hội học tập & phát triển kỹ năng (178 reviews)
Nhược điểm
- Tăng lương và cơ hội thăng tiến chậm (156 reviews)
- Thủ tục, chính sách lớn phức tạp (173 reviews)
- Một số vị trí cần theo kịp công nghệ thay đổi nhanh (122 reviews)
Công ty có môi trường làm việc ổn định nhưng ít cơ hội thăng tiến và thưởng
Công ty ít tuyển nhân sự lắm, trong này toàn người trưởng thành
Kỹ sư dịch vụ hiện trường(GL)
Những nghề phổ biến tại ERICSSON VIETNAM CO., LTD
Bạn làm việc tại ERICSSON VIETNAM CO., LTD? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn