Mô tả công việc
- Based on JBP, breakdown into monthly Marketing & Campaign calendar by brands and by customer to avoid customers' conflict, strenthen dashboard from sell-in and sell-out. Optimize and tracking of investment mapping with Sales target.
- Ensure healthy metrics for online sales: traffic, %CR, offtake trend, ROAS & guided GMV from paid media...
- Lead Ecommerce Campaign & Merchandising Planning and execution.
- Lead Co-brand and partnership management to access potential matching target audience and extra value exchange .
- Ensure digital shelf & new initiatives update: SIS management, E-content, product page, landing page, thumbnail...
• Internal collaboration with Brand team, Finance controller, Demand planning, Sales team, Channel development team:
- Co-Lead to build, consolidate, incoporate FY Marketing & Ecommerce campaign with brand campaign calendar from BU to ensure offtake grow inline with Bu strategy
- Co-Lead marketing solutions & Meta ads, Google performance ads: paid search, organic search (eRetailer Search), livestream, social activities, KOL affliate, publisher affliate,...
- Monthly detailed SKU sales booking with sales team based on latest update campaign calendar
- Commercial plan for gift with purchase and on-top gift scheme: campaign and BAU
- Annual planning source of growth for Online channels
• Working with agencies and enablers for:
- Brief media based on EC target progress & campaign calendar, ensure optimize CPC and ROAS and to deliver with JBP commitment for platforms
- Quarterly catch up with Meta and Google for system update, new initiatives and cascade to media agency
- Quarterly, H1, H2, AOP review with media agency
- Find room to optimize and scale up efficiency media via market intelligence tools
• With the support of local research, insight data from ePartners to develop deeper online consumer and shopper understanding for Nutrition Category.
• Leverage this understanding to develop impactful media and ecommerce strategies to deliver the desired KPIs.
• Ensure activities will comply to FTSE4Good , WHO-Code, Nestlé policies and Instructions and local legislation in the context of delivering objectives by self/entire team.
Yêu cầu công việc
• Minimum 4-5 years in online business operations, with at least 3 years experience in eCommerce from planning to execution, and over this period has successfully delivered projects and KPIs, especially top and bottom line business results.
• Experience in relationship building and managing cross functional teams & KAM and Marketing Solution team of online ecommerce platforms
• Proven track record in delivering strategic digital marketing projects.
• Has consistently demonstrated success in a number of challenging and diverse business situations.
• Broad and practical understanding of key digital concepts in the areas of eCommerce, Social Commerce, Digital Media, Marketing Data Analytics.
Quyền lợi được hưởng
13th Month Fixed Salary + yearly Performance Bonus
Máy tính xách tay
Laptop
Công ty TNHH Thương mại và Công nghệ HC Việt Nam là nhà nhập khẩu và phân phối chính thức bơm hút chân không chính hãng. Các sản phẩm đều đến từ các hãng nổi tiếng thế giới như: bơm hút chân không BECKER, BUSCH, bơm hút chân không WONCHANG, HANCHANG, GAST, VMECA, VACUTRONIC, EVP, Darwin Vacuum
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng đầy đủ các chế độ BHYT, BHXH,BHTN"
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
Lịch sử thành lập
- Ngày hoạt động: 19/07/2019
Mission
Sứ mệnh: Trở thành đơn vị dẫn đầu Việt Nam trong lĩnh vực giải pháp công nghệ Trí tuệ nhân tạo và Chuyển đổi số vào năm 2025.Thay đổi thế giới ứng dụng công nghệ trí thông minh nhân tạo AI. Công nghệ thông minh và trí tuệ nhân tạo AI có khả năng thay đổi thế giới. Ứng dụng AI trong y tế, giáo dục, nông nghiệp, cải thiện hiệu quả và năng suất. AI giúp con người đưa ra quyết định chính xác và giải quyết vấn đề hiệu quả.
Sứ mệnh của HCTECH là không ngừng nghiên cứu, phát triển các ứng dụng, sản phẩm công nghệ nhằm đơn giản và tối ưu hoá hiệu quả hoạt động quản lý. Thông qua tiện tích công nghệ có khả năng tự động hoá cao, hoàn thiện, đem lại giá trị trong công tác quản lý của các cơ quan hành chính sự nghiệp, các phòng ban chuyên trách, ban quản lý khu công nghiệp, doanh nghiệp, tổ chức tín dụng,...