Việc làm
- Reviews
- Việc làm
- Mức lương
- Phỏng vấn
- Tổng quan
Purpose
Process sales orders from receipt through to shipment for assigned customers or affiliates in line with Customer Care guidelines. Act as liaison between the customer, operations and sales team to ensure customers’ needs are met in the most efficient and cost-effective way.
Core Responsibilities
- Manage sales order process from receipt of order through to shipment for assigned customers and affiliates in line with Customer Care guidelines
- Provide support for assigned customers and affiliates to meet order requirements
- Day to day communication with customers, operations and sales
- Interpret and analyse client schedules and prioritise orders
- Resolve issues and handle customer complaints internally and externally
- Confirm pricing, inventory availability and provide ship date information
- Prepare Invoices, Debit and Credit notes, process notifications and Customer Returns
- Coordinate with relevant departments to ensure orders are dispatched / delivered on time and manage customer expectations
- Coordinate with planning on information relating to demand planning and stock positions
- Update and maintain accurate customer records, including customer specific information, contracts, labelling, packaging and stock requirements
- Provide coverage and support accounts for other team members as necessary
- Properly identify the right communication method based on the sense of urgency and issue
- Knows how to diffuse a difficult situation and get resolution with the customers
- Identify opportunities for improvements in customer care
- Associate or University Degree Preferred, relating to International Business
- Fluent in English
- Interpersonal and Communication Skills
- Proven Success in Customer Relationship Management
- Basic Knowledge of SAP or Order Entry Systems
- Basic Inventory Management knowledge
- Microsoft Office Expertise
- Basic negotiation skills
- Knowledge of Incoterms and Shipping Terminology
- Carefulness and attention to details
- Problem Solving
- Analytical and Logical thinking
- Multitasking abilities
- Teamwork
Working time: Mon - Fri, 8:30 - 17:30
At Givaudan, you contribute to delightful taste and scent experiences that touch people’s lives.
You work within an inspiring teamwork culture – where you can thrive, collaborate and learn from other talented and passionate people across disciplines, regions and divisions.
Every essence of you enriches our world.
Diversity drives innovation and creates closer connections with our employees, customers and partners.
Givaudan embraces diversity and is committed to building an inclusive environment where everyone impacts our world.
CÔNG TY TNHH GIVAUDAN VIỆT NAM là công ty hàng đầu thế giới về hương thơm và làm đẹp và hương vị và sức khỏe. Chúng tôi tôn vinh vẻ đẹp của trải nghiệm con người bằng cách tạo ra cuộc sống hạnh phúc hơn, khỏe mạnh hơn với tình yêu thiên nhiên. Cùng với khách hàng, chúng tôi mang đến trải nghiệm ẩm thực, tạo ra nước hoa lấy cảm hứng và phát triển các giải pháp làm đẹp và chăm sóc sức khỏe giúp mọi người trông và cảm thấy thoải mái. Với hơn 185 địa điểm tại 52 quốc gia và hơn 79 cơ sở sản xuất, trong đó 31 địa điểm đặt tại Châu Âu, 13 ở Bắc Mỹ, 9 ở Châu Mỹ Latinh, 17 ở Châu Á - Thái Bình Dương và 9 ở Nam Á, Trung Đông và Châu Phi, chúng tôi cam kết thúc đẩy tăng trưởng có mục đích tạo nên một vị trítác động.
Những nghề phổ biến tại Givaudan
Bạn làm việc tại Givaudan? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn