Role Overview
- Can be based in Ho Chi Minh or Hanoi.
- Develop and execute marketing plans, brand strategies, and sales forecasts for Ethicon Endo Surgery.
- Lead the launch of new products and drive the penetration of focused products.
- Implement brand strategies and make necessary adjustments.
- Establish partnerships with medical societies, key opinion leaders, and other non-clinical stakeholders.
- Develop strategies to identify market opportunities by setting priorities and recommending processes for gathering intelligent information.
- Collaborate across various internal enabling functions.
- Marketing partners (local & regional teams).
- Sales team.
- Market access.
- IT team.
- QA, RA, SC team.
- Sales Operation team.
- Market research agencies.
- Develop and execute a market business plan that identifies metrics, targets, strategies, tactics, and budget to meet corporate procedure growth objectives.
- Analyze local market trends, competition, and customer needs using available data.
- Evaluate key performance indicators and financial reports, including budget, commercial policy, price, net sales, and investment levels, and suggest improvements.
- Guide advertising agencies in product and packaging design, advertising, tradeshows, point of purchase, costing, and pricing to ensure alignment with overall product strategy.
- Develop new concepts and approaches for professional advertising and promotional plans.
- Collaborate with discovery, development, and marketing functions to identify new targets through systematic assessment of market trends, unmet customer needs, and competitive activity.
- Create and execute clinical & professional education programs designed to teach procedural awareness, procedural skills, and the safe and effective use of products.
- Conduct marketing presentations and follow-up activities to build market-level awareness and adoption.
- Engage with Key Opinion Leaders (KOLs) and hospital marketing and administrative personnel to present marketing programs and procedure expansion solutions.
- Develop and manage relationships with Key Opinion Leaders (KOLs) as partners in professional education and deliver improved patient outcomes.
- Oversee extensive market research and test market activities.
- Support market development activities for emerging procedures.
- Identify regional and national institutions that serve as centers of excellence for various specialties, diseases, and procedures.
- Establish key strategic partnerships across a wide range of stakeholders, including surgeons, nurses, referring physicians, hospital administration, societies, and program administrators.
- Maintain a deep knowledge of products and procedures.
- Assist the Business Unit Manager (BUM) in developing marketing strategies for the franchise.
- Forecast demand and participate in the review of sales forecasts for the assigned product line.
myGwork là nền tảng toàn cầu lớn nhất dành cho cộng đồng doanh nghiệp LGBTQ+.
Sứ mệnh của chúng tôi là làm cho nơi làm việc trở nên hòa nhập hơn cho tất cả mọi người bằng cách cung cấp cho người dùng cá nhân và tổ chức đối tác quyền truy cập vào hệ sinh thái dịch vụ rộng lớn, bao gồm cơ hội việc làm, đào tạo, cố vấn, xây dựng thương hiệu nhà tuyển dụng và các sự kiện cộng đồng miễn phí. Việc tham gia nền tảng này là miễn phí đối với các thành viên cá nhân, điều này hỗ trợ mục tiêu của myGwork là đảm bảo rằng các lợi ích của nền tảng có thể tiếp cận được và sâu rộng nhất có thể. Các thành viên của công ty nhận được dịch vụ phù hợp với các gói sản phẩm được tuyển chọn cẩn thận để giúp họ đạt được tất cả các mục tiêu DE&I của mình.
myGwork tổ chức hai sự kiện thường niên, WorkFair – hội chợ nghề nghiệp toàn cầu ảo lớn nhất dành cho các chuyên gia, sinh viên tốt nghiệp và sinh viên LGBTQ+ và WorkPride – hội nghị toàn cầu kéo dài một tuần dành cho cộng đồng doanh nghiệp LGBTQ+ và các đồng minh trong Tháng Tự hào. Công ty gần đây cũng đã ra mắt Học viện myGwork, cung cấp chương trình đào tạo LGBTQ+ thực tế và phù hợp nhằm giúp tạo ra môi trường làm việc hòa nhập cho tất cả mọi người.