Adecco's client, a media company is looking for a Business Development Manager who is in charge of procure and supply music and recreation resources.
Job Responsibilities
As the Business Development Manager, you will be responsible for the following:
Advise and formulate business strategies for the organization
- Analyze the organization's internal and external business environments
- Participate with the Board of Directors to establish overall goals, business & product strategies
- Seek and identify potential resource partners
- Work directly and negotiate business development issues with resource partners
- Coordinate with other departments to execute contracts and make payments
- Establish relationships with potential partners
- Coordinate with partners to monitor contract execution to ensure timely issue resolution
- Maintain good relations with partners and seek new collaboration opportunities
- Manage and secure internal data sources
- Promptly detect risks and develop mitigation plans
- Coordinate relevant departments to implement risk management plans
- Support implementation, monitor effectiveness and optimize business results of projects
- Support necessary activities for project implementation
- Monitor and evaluate business effectiveness
- Take responsibility for completing market and competitor research
- Proactively update business trends, new collaborations and effectiveness
- Develop KPIs and evaluate subordinates' work performance
- Directly guide and train employees to improve capabilities and performance
- Explore and provide solutions to motivate and engage employees
- Proficient in English, IELTS 6.5 or equivalent
- Preference for 2-3 years of relevant experience
- Experience and knowledge in project management
- In-depth knowledge of the content business market
- Basic knowledge of business administration
- Knowledge of copyrights and intellectual property rights
- Strategic thinking, logical thinking
- Planning and monitoring plan implementation skills
- Personnel management and training skills
- Communication, negotiation and persuasion skills
- Analytical, situational handling and decision-making skills
- Organizational and time management skills
- University/college graduate in Business Administration, Economics, or related fields
- Linh Le Bao
- Adecco
Công ty TNHH GLE Logistics (Việt Nam) là Công ty Giao nhận Vận tải Quốc tế với sự hài lòng nhất quán về dịch vụ hậu cần và luôn nỗ lực tích hợp công nghệ mới nhất vào hệ thống của mình để cung cấp các giải pháp giao nhận và hậu cần chuyên nghiệp và đáng tin cậy cho khách hàng. Chúng tôi đảm bảo một dịch vụ an toàn và tiết kiệm bằng cách đảm nhận việc vận chuyển từng lô hàng với mọi loại hàng hóa.
Được thành lập vào năm 2012, có trụ sở chính tại Thành phố Hồ Chí Minh và văn phòng chi nhánh tại Thành phố Hải Phòng, Việt Nam, GLE Logistics đã tạo dựng được mối quan hệ bền chặt với các đối tác và khách hàng của mình. Với hơn 10 năm kinh nghiệm trong ngành giao nhận & logistics, chúng tôi đã được trao giải và công nhận là chuyên gia trong lĩnh vực này tại Việt Nam.