About Grab and Our Workplace
Grab is Southeast Asia's leading superapp. From getting your favourite meals delivered to helping you manage your finances and getting around town hassle-free, we've got your back with everything. In Grab, purpose gives us joy and habits build excellence, while harnessing the power of Technology and AI to deliver the mission of driving Southeast Asia forward by economically empowering everyone, with heart, hunger, honour, and humility.
Job Description
Get to Know the Team
As a Product Analyst at Grab For Business, you'll have the opportunity to collaborate with experts in technology, analytics, and business operations to drive the vision and growth of our platform. Grab For Business enables corporate employees to book rides, order food, and send parcels and company admins to manage expenses and employee welfare budgets.
Get to Know the Role
You will be responsible for all end to end matters related to data ETL, creation of dashboards and development of data driven insights. In addition, you will provide day to day data support to the Operations and Product teams. You will report to Senior Analytics Manager, Transaction Platform & GFB, and work onsite at the Grab HCMC office.
The Critical Tasks You Will Perform
- Utilize data to measure and analyze business/product performance across markets and business lines.
- Explore business/product issues and opportunities, uncover insights, and identify growth areas.
- Collaborate with product and engineering teams to design and analyze experiments for key product decisions.
- Work with country-specific operations teams for product feature localization.
- Lead teams to roll out effective products/services and expand data for richer insights.
- Generate data-driven hypotheses to solve key product/business problems.
- Develop models to understand interaction effects or suboptimal product configurations.
- Measure, monitor, and report product/system metrics; perform root cause analysis for sudden metric changes.
- Create analytics tools for stakeholders to self-serve data and analyses.
What Essential Skills You Will Need
- 2+ years of experience in similar Tech industry roles.
- Bachelor's/Master's degree in Analytics, Statistics, Software, Mathematics, Economics, Computer Science, or Engineering.
- Highly proficient in English, both written and verbal.
- Experience with collecting, organizing, and analyzing large datasets.
- Strong foundation in SQL and data visualization tools like PowerBI.
- Solid statistical knowledge with experience in controlled experiments.
- Proficient in data analysis and basic machine learning using Python.
- Proven track record of working with and influencing multiple stakeholders.
- Experienced in hypothesis-based and data-driven approaches.
Life at Grab
We care about your well-being at Grab, here are some of the global benefits we offer:
- We have your back with Term Life Insurance and comprehensive Medical Insurance.
- With GrabFlex, create a benefits package that suits your needs and aspirations.
- Celebrate moments that matter in life with loved ones through Parental and Birthday leave, and give back to your communities through Love-all-Serve-all (LASA) volunteering leave
- We have a confidential Grabber Assistance Programme to guide and uplift you and your loved ones through life's challenges.
- Balancing personal commitments and life's demands are made easier with our FlexWork arrangements such as differentiated hours
We are committed to building an inclusive and equitable workplace that enables diverse Grabbers to grow and perform at their best. As an equal opportunity employer, we consider all candidates fairly and equally regardless of nationality, ethnicity, religion, age, gender identity, sexual orientation, family commitments, physical and mental impairments or disabilities, and other attributes that make them unique.
Grab là ứng dụng đặt xe tiện lợi được yêu chuộng nhất Đông Nam Á với mục đích mang đến cho người dùng các dịch vụ vận chuyển nhanh chóng, bằng cách kết nối hơn 10 triệu hành khách với 185,000 tài xế trong khắp khu vực.
Ứng dụng của Grab cung cấp 5 loại hình dịch vụ vận chuyển bao gồm taxi, xe hơi riêng, xe ôm và giao hàng trên khắp Singapore, Malaysia, Thailand, Philippines, Việt Nam và Indonesia.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia đầy đủ BHXH, BHYT
- Được đóng bảo hiểm PVI
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Thể thao(CLB)
- Party cuối năm
Lịch sử thành lập
- Năm 2014, Grab ra mắt dịch vụ gọi xe kéo theo mô hình "GrabTaxi" tại Việt Nam, bắt đầu cung cấp dịch vụ gọi xe qua ứng dụng điện thoại di động.
- Năm 2015, Grab mở rộng hoạt động tại thành phố Hồ Chí Minh.
- Năm 2017, Grab mua lại Uber tại khu vực Đông Nam Á, gồm cả Việt Nam, trở thành nhà cung cấp dịch vụ gọi xe hàng đầu tại thị trường Việt Nam.
- Năm 2018, Grab mở rộng dịch vụ "GrabFood" vào tháng 6, đưa vào hoạt động cung cấp đồ ăn đến tận nhà cho khách hàng.
- Năm 2020, Grab khai trương Grab Ventures Velocity tại TP.HCM, là trung tâm khởi nghiệp công nghệ với mục tiêu hỗ trợ và đẩy mạnh phát triển các công ty mới trong lĩnh vực công nghệ và dịch vụ di động.
- Năm 2021, Grab công bố kế hoạch IPO (Initial Public Offering) để niêm yết trên Sàn giao dịch chứng khoán Mỹ Nasdaq, trở thành một công ty niêm yết công khai.
- Hiện tại, Grab tiếp tục mở rộng hoạt động không chỉ trong lĩnh vực gọi xe, mà còn tập trung vào các dịch vụ khác như giao hàng, dịch vụ thanh toán di động, giao thông thông minh và các giải pháp công nghệ khác.
Mission
Sứ mệnh của Grab là đưa Đông Nam Á tiến về phía trước bằng cách tạo ra thêm nhiều cơ hội kinh tế cho tất cả mọi người
Review GRAB
Có nhiều cơ hội để tham gia vào nhiều dự án khác nhau. (GL)
Được trả lương cao và phúc lợi khá tốt. Văn hóa làm việc rất năng động và phù hợp với thử thách để phát triển các kỹ năng kỹ thuật nâng cao (Gl)
Grab đầu tư vào nhân viên của mình, tạo ra nhiều cơ hội phát triển và thăng tiến nghề nghiệp. (GL)