Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
This is a full-time on-site role for an Export Executive. The Export Executive will be responsible for supervising operations, distributing work to team members, motivating and urging them to complete the assigned work and achieve the set goals.
- Manage logistics costs for export activities and administer the operation of the export team.
- Develop a work plan for the whole team. Besides, it also performs the management and storage of export records, tracks orders and contracts. Coordinate with other related teams to ensure timely delivery and receipt of goods.
- Builds and completes the process of forwarding, and exporting goods, performing transaction activities, negotiating, and signing contracts with customers and vendors. Complete all export procedures and documents, such as shipping documents, export documents, payment procedures, delivery, and receipt of goods.
- Receive, check, and compare the export goods records with the actual quantity.
- Record shipments to ensure compliance with customs rules and regulations.
- Advise management on issues such as tariffs and rates.
- Track the location of shipments.
- Prepare the necessary documents for customs, agents, and suppliers.
- Discuss prices, delivery conditions, payment, packaging conditions.
- Instruct employees on the work of exporting goods on time. Also check daily work, make an export plan, and contact liners to ship the goods.
- Pay attention to the relevant departments for a smooth process.
- Track shipments and work with customers on accounts receivable.
- Report, analyze, and manage logistics costs related to export activities.
- Perform tasks assigned by superiors.
Yêu Cầu Công Việc
- University graduate with a major in International Business, Logistics & Supply Chain and related majors;
- From 05 years of experience in a similar position;
- Ability to work independently, and dynamically;
- Ability to multi-task and be proactive and independent in a fast-paced, dynamic environment;
- Enthusiastic, dedicated, self-controlled, careful, meticulous, and responsible for work;
- Proficient in using Excel, Word,... and related softwares;
- Good communication skills in English (both writing and speaking).
Thông tin khác
- Thời gian thử việc: 60 days
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Thời gian làm việc: 08:00 – 17:00 from Monday to Friday.
- Phúc lợi:
· Competitive and attractive salary. Approve annual salary increases according to the A/B/C evaluation coefficient;
· Support for lunch and parking fees;
· Foreign language allowances up to 08 million dongs per month;
· Working in a professional environment, a newly established company with 100% - Lương: Cạnh tranh
Công ty TNHH Hyosung Financial System Vina 100% vốn đầu tư Hàn quốc được thành lập tháng 7/2020- là công ty thành viên của tập đoàn đa ngành hàng đầu Hàn Quốc Hyosung Corporation. Công ty chuyên sản xuất máy ATM, máy gửi tiền tự động và phần mềm tài chính ngân hàng.
Chính sách bảo hiểm
- Chế độ Bảo hiểm đầy đủ (BHYT, BHXH, BHTN)
Các hoạt động ngoại khóa
- Hoạt động xã hội
- Dã ngoại, team building theo quý
- Chương trình giao lưu văn hóa của công ty,mở tiệc tùng, lễ hội
- Các cuộc thi năng khiếu như : Ca hát, múa, nhảy
- Tham gia các hoạt động, sự kiện, team building, du lịch nghỉ mát… do Công ty tổ chức;
Lịch sử thành lập
- Được thành lập năm 2022
Mission
- Trở thành nhà cung cấp và phân phối các sản phẩm với chất lượng tốt nhất