Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
About Dat Bike (Electric Motorbike)
Dat Bike is a technology startup whose mission is to drive mass adoption of green transportation in Vietnam. We make the most compelling and dependable electric bikes so that customers can just switch without making any compromises. To do this, we welcome the brightest people to join our journey.
Job Summary
As the Retail Manager for Dat Bike's D2C 3S Stores, you will play a pivotal role in driving sales growth, optimizing retail operations, and ensuring an outstanding customer experience (CX) at our stores. You will be responsible for managing sales, service, and spare parts teams to deliver on business objectives while building strong retail processes and elevating the Dat Bike brand.
Responsibilities
Sales and Growth
Drive retail sales by developing and executing effective sales strategies aligned with company goals.
Monitor store performance metrics and lead initiatives to boost sales and profitability.
Collaborate with marketing and regional sales teams to ensure store activities align with regional growth strategies.
Retail Operations Management
Oversee day-to-day operations of sales, service, and spare parts at the store level, ensuring efficient workflows and adherence to company standards.
Manage inventory levels, minimize stockouts, and optimize stock rotation for spare parts to ensure customer demands are met.
Implement and refine operational processes, aiming to streamline activities across sales, service, and parts departments for optimal efficiency.
Customer Experience (CX)
Create a welcoming, engaging, and efficient retail environment that prioritizes customer satisfaction.
Build and train a high-performing, customer-focused team dedicated to delivering an outstanding experience at every touchpoint.
Handle customer inquiries, complaints, and feedback with professionalism and empathy, turning customer interactions into brand loyalty.
Process Building and Optimization
Establish retail processes for sales, service, and spare parts management to ensure consistency and scalability as the business grows.
Identify opportunities for process improvement and implement changes to enhance operational efficiency.
Reporting and Analytics
Track, analyze, and report on store performance metrics, including sales, customer satisfaction, and operational efficiency.
Use data insights to inform decision-making and support continuous improvement in all areas of store performance.
Yêu Cầu Công Việc
Bachelor's degree in Business, Retail Management, or a related field.
Minimum of 5 years of experience in automotive industry or in selling physical tech products (At least 10 stores), with proven track record to meet and exceed goals (Prefer from MWG, FPT Shop, Centre Retail,...)
Experience managing multi-service retail environments (sales, service, and spare parts) is a strong advantage.
Demonstrated expertise in customer experience management and team leadership.
Superb critical thinking and problem solving skills.
Strong analytical skills with the ability to interpret data and make data-driven decisions.
Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to inspire and develop a high-performing team.
Versatile and results driven.
Ability to work independently and autonomously, without formal requirements documentation, in a fast-paced environment; ability to manage changing priorities.
Ability to travel (10-30%) required.
Proficiency in English is a plus.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 30 - 45
- Lương: Cạnh tranh
Công ty TNHH Quốc tế Lotte Vina được thành lập vào tháng 11 năm 2008 với ngành nghề kinh doanh chính là xuất nhập khẩu các mặt hàng được phép kinh doanh tại Việt Nam theo pháp luật Việt Nam.
Dù được thành lập từ năm 2008 nhưng Công ty TNHH Quốc tế Lotte Vina hiện là nhà cung cấp uy tín duy nhất của Công ty TNHH Thương mại Lotte Center – hiện được biết đến là một trong những trung tâm bán lẻ lớn nhất. Việt Nam.
Sự phát triển ấn tượng này là kết quả của năng lực kinh doanh thực tế của công ty.
Công ty TNHH Quốc tế Lotte Vina được thành lập vào tháng 11 năm 2008 với ngành nghề kinh doanh chính là xuất nhập khẩu các mặt hàng được phép kinh doanh tại Việt Nam theo pháp luật Việt Nam.
Dù được thành lập từ năm 2008 nhưng Công ty TNHH Quốc tế Lotte Vina hiện là nhà cung cấp uy tín duy nhất của Công ty TNHH Thương mại Lotte Center – hiện được biết đến là một trong những trung tâm bán lẻ lớn nhất. Việt Nam.
Sự phát triển ấn tượng này là kết quả của năng lực kinh doanh thực tế của công ty.
Ngoài ra, công ty luôn nhận được sự hỗ trợ về nhiều mặt từ Tập đoàn Lotte như kinh nghiệm quản lý phong phú trong lĩnh vực thương mại, thị trường rộng lớn, quan hệ thương mại sẵn có, lợi thế. Có được điều đó là nhờ sự tổ chức chặt chẽ và phối hợp hiệu quả giữa các công ty con, công ty liên kết và đại diện thương mại của Tập đoàn Lotte tại Việt Nam và khu vực Châu Á - Thái Bình Dương.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2008
Mission
“Hướng đến người tiêu dùng”, “Sự độc đáo”, và “Chất lượng” thể hiện rõ trong tất cả các hoạt động của công ty chúng tôi.