- Collect and analyze sales data for reporting the sales situation of every brand
- Collecting and updating sales data of GT customers from the admin team every day
- Analysing sales data available to give weekly detailed plan and monthly detailed plan for reminding PIC on distribution
- Store coverage of each GT customer and ask sales to visit
- Visit and Collect the display of each store by picture, and advise the improvement based on the data and pictures of each store.
- Deploy the display and promotion activities is the best way for GT retailers to achieve stable and enough offtake from consumers
- Control the inventory of each store, and ask for updates if any
- Find out the problems in sales operations and suggest a suitable solution to improve management
- Based on the analysis to make the weekly report of problem on selling, delivering, stock, coverage at store and give the suggestion to solve problem
- Based on the problem with evidence to give the action plan with timeline, person in charge to improving sales volum and management following brand
- Give process, form, evaluation for managing the progress of each item and confirm the final result until each item is completed.
- Planning Execution
- In charge of training for sales department (GT) and sub-distributor an and organize training plan in quarterly, and yearly for sales team sales techinic, knowledge of product, data management, skills for ASM, SS, SR, and distributor and GT retailer.
- Organize sub-distributor meeting one time /year. To create relation ship with each NPP and do sharing company strategy, sales plan for each brand,
- Set up and maintain an effective field coaching system for the sales team in line with business requirements.
- Planning audit team
- Audit team is seprated organization with sales team, to check whether Sales staff and NPP, W/S is following guideline or not. Such like Customer data, Discount apply, Inventory report is correct or not, how to avoid cheating
- Temporary assignment for Non-Food Sales team (assignment until recruit sales manager for Non-Food)
- Now Huong Thuy launch new sales team which sales mainly non food product, however still sales operation is not smooth and facing many trouble.
- co-work with current RSM and ASM and MKT, Supplier, find out current issue and suggest improvement idea, also handle until solve each issue.
Yêu cầu công việc
- University with the Business Administration/ Marketing/ Economic major
- At least 03 years of experience in the sales and Marketing / Sales operation management for GT Channel
- Sales data analyzing skill
- English Communication B or over
- Planning skills
- Problem-solving skills
- Negotiable salary (31.000.000 - 37.000.000 VND/ month)
- 13th-month salary bonus;
- Salary review yearly;
- Insurance following the Labor Law;
Location: 18A Nguyen Huu Tho Street, Phuoc Kien Ward, Nha Be Town, Ho Chi Minh City.
Công ty TNHH Quốc tế Lotte Vina được thành lập vào tháng 11 năm 2008 với ngành nghề kinh doanh chính là xuất nhập khẩu các mặt hàng được phép kinh doanh tại Việt Nam theo pháp luật Việt Nam.
Dù được thành lập từ năm 2008 nhưng Công ty TNHH Quốc tế Lotte Vina hiện là nhà cung cấp uy tín duy nhất của Công ty TNHH Thương mại Lotte Center – hiện được biết đến là một trong những trung tâm bán lẻ lớn nhất. Việt Nam.
Sự phát triển ấn tượng này là kết quả của năng lực kinh doanh thực tế của công ty.
Công ty TNHH Quốc tế Lotte Vina được thành lập vào tháng 11 năm 2008 với ngành nghề kinh doanh chính là xuất nhập khẩu các mặt hàng được phép kinh doanh tại Việt Nam theo pháp luật Việt Nam.
Dù được thành lập từ năm 2008 nhưng Công ty TNHH Quốc tế Lotte Vina hiện là nhà cung cấp uy tín duy nhất của Công ty TNHH Thương mại Lotte Center – hiện được biết đến là một trong những trung tâm bán lẻ lớn nhất. Việt Nam.
Sự phát triển ấn tượng này là kết quả của năng lực kinh doanh thực tế của công ty.
Ngoài ra, công ty luôn nhận được sự hỗ trợ về nhiều mặt từ Tập đoàn Lotte như kinh nghiệm quản lý phong phú trong lĩnh vực thương mại, thị trường rộng lớn, quan hệ thương mại sẵn có, lợi thế. Có được điều đó là nhờ sự tổ chức chặt chẽ và phối hợp hiệu quả giữa các công ty con, công ty liên kết và đại diện thương mại của Tập đoàn Lotte tại Việt Nam và khu vực Châu Á - Thái Bình Dương.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2008
Mission
“Hướng đến người tiêu dùng”, “Sự độc đáo”, và “Chất lượng” thể hiện rõ trong tất cả các hoạt động của công ty chúng tôi.