Expired date: 31/12/2024
Team: Marketing
About UrBox
UrBox is Vietnam’s leading digital gifting & loyalty platform that enables businesses to integrate their reward & loyalty programs with an ever-growing network of more than 200 brands & 15,000 accepted online and offline stores in Vietnam.
UrBox has the widest network of clients in loyalty in Vietnam
We are proud to be the prime partners in providing loyalty & reward solution gifting and loyalty solutions to many big organizations in the aviation, banking, FMCG, Insurance, Real Estate industries and more
Job Description
- Build a clear, comprehensive content strategy & implement detailed action plans on the following social channels, with 70% focus on B2B contents (company’s products & solutions, industry knowledge sharing) and 30% on B2C (UrBox App, end-users trends & insights)
- Website: Write & upload content to introduce about our company and its services; be able to highlight our USP; add meta data & back-links to improve SEO; perform periodic interview/survey with our clients/partners/users to compose convincing testimonials and informative blogs
- LinkedIn: Build up UrBox LinkedIn page from scratch to attract a high number of followers with good content strategy.
- Company credentials: Support BD/Partnership team to build sales pitch documents with compelling storytelling and highly attractive visualization, which can greatly boost BD/sales performance; Produce high-quality TVCs, product demo and guidance videos for clients/users upon request.
- Manage daily post on our Facebook Fan-pages & Explore fun/creative approach to building up our company presence on new social channels/means: Tiktok, Facebook community groups, Seeding, KOL, etc
- UrBox App: Schedule and prepare daily content for Banner/App Push/other App inventories; Allocate the Banner/Noti slots reasonably between different business lines and introduce processes to manage the booking efficiently.
- Advanced: Strategically write; or seek partnership with organizations/agencies to co-author and co-publish E-books, Whitepapers, Case studies, etc to promote UrBox‘s brand name and expertise in the relevant industry fields, thus supporting B2B lead generation.
- Work with the Design team to order creative assets; perform quality checks to ensure meeting UrBox brand guidelines.
- Manage overall content schedule on all channels to optimize slots and avoid conflicts; Continuously track, monitor and improve performance (impression, engagement, etc).
- Perform other related tasks as assigned by the line manager.
- Education: Bachelor’s Degree in Marketing/Business or related field from a reputable University.
- Experience: More than 2 years of experience in Social/Content Marketing; preferably in B2B/B2B2C companies; and/or having built your own social channel (Tiktok/Facebook fanpage, etc) (please include portfolio when applying)
- Skill-sets required: Exceptional content writing skill, Product/Service/Company understanding & Insight driving, Creative thinking, Strong interpersonal skills
- Personality/Others: Can-do spirit, Proactivity, High Commitment
Full Name *
Email Address *
Phone Number *
- More information
To attach your Resume, click here to upload from your Computer.
Security code *
Submit
Related jobs
- TeleMarketing Executive
Công ty Việt Hương có bề dày lịch sử trong việc gia công các sản phẩm mỹ phẩm đa dạng bao gồm dòng sản phẩm chăm sóc da như: kem dưỡng trắng da body, dưỡng da mặt, kem nám tàn nhang, kem mụn, kem nở ngực, sữa rửa mặt, serum, nước cân bằng da, các sản phẩm tắm trắng từ thiên nhiên, sữa tắm, sữa rửa mặt, v.v. và chăm sóc tóc như dầu gội đầu, dầu xả, dầu dưỡng tóc, v.v. Cho đến nay, trải qua 5 năm hình thành và phát triển, Việt Hương đã xây dựng được một mạng lưới khách hàng đối tác là các doanh nghiệp, cửa hàng kinh doanh mỹ phẩm, các spa lớn nhỏ trên địa bàn cả nước. Ngoài ra, công ty chúng tôi cũng nhận gia công các sản phẩm mỹ phẩm độc quyền cho các doanh nghiệp, các Spa, giúp đỡ và tư vấn thiết kế thương hiệu cho doanh nghiệp.
Để đẩy mạnh sản xuất kinh doanh nhằm đáp ứng nhu cầu ngày càng lớn của khách hàng, công ty TNHH Mỹ phẩm Việt Hương mới đây đã xây dựng và đưa vào hoạt động nhà máy sản xuất mỹ phẩm đạt tiêu chuẩn C – GMP trên diện tích trên 3000m2 tại Cụm CNSX tập trung Triều Khúc, xã Tân Triều, huyện Thanh Trì, thành phố Hà Nội với công suất thiết kế hơn 1,5 triệu tấn sản phẩm/năm, tổng mức đầu tư hơn 30 tỷ đồng.