Suntory is a global leader in consumer-packaged goods, renowned for producing and distributing a uniquely diverse portfolio of beverages, premium spirits, beer, wine, and wellness products throughout the world. With a history dating back to 1899, we are driven by a profound purpose: to inspire the brilliance of life, by creating rich experiences for people, in harmony with nature.
Suntory PepsiCo Vietnam Beverage (SPVB) is a strategic alliance between PepsiCo Inc. and Suntory Holdings Ltd. since 2013.
At Suntory PepsiCo, we are committed to creating a diverse, equitable, and inclusive workplace for all employees. We strive to provide equal opportunities for employment, development, and advancement regardless of race, color, religion, gender, gender identity or expression, sexual orientation and age. We are continuously working to cultivate an environment that is free from discrimination, harassment, and bias, and we welcome all individuals to apply for roles at Suntory PepsiCo.
Job Summary
Job Responsibilities
- Manage monthly business performance monitoring and diagnosis for in-charge categories: provide
actions. Leverage all data sources including Nielsen Retail Audit, Internal data, Brand health tracking (if
relevant), integrating with market visit or observation or interation with relevant functions - trade, planing,
RGM,...
- Lead brand research agenda:
- Manage all research projects of in-charge categories (Brand health tracking, product/concept/communication test, segmentation, U&A, price study, volume forecasting, consumerportrait,...) across research methodologies.
- Drive the effectiveness of research projects via working with agencies to have cost effective research approaches, maximizing the application of research findings into business actions and leveraging the expertise/qualified resources of agencies.
- Build research plan based on AOP and discussion with business team
- Manage key strategic reports to facilitate the Tet/JBP/AOP (as key strategic business plan)
- Clarify business questions to ensure provide clear brief to research agencies
- Manage the work of respective agencies and do the integration to address defined business questions
- Provide clear I&O which imply actions forward
- Be in-charge of ad-hoc requests, analysis preparation for BOD/visitor visit where relevant to in-charge
- Join to drive CI innitiatives (CI fundamental training, data automation, consumer immersion, new
Skills And Experience
- Bachelor/ Master Degree
- From 3 Years experience in Consumer Insight.
- Research expertise, strategic thoughts, project management & leadership skills
- Good analytical skills
- Passion for consumer, customer and brands
- Insight, curious & creative
Công Ty TNHH Sản Xuất Và Thương Mại MINH HƯNG LONG có hơn 20 năm phát triển và thành công để trở thành nhà sản xuất và cung cấp thiết bị chiếu sáng Đèn LED hàng đầu tại thị trường Việt Nam.
Năm 1998 nhà máy đầu tiên tại Việt Nam bắt đầu hoạt động, sản xuất và cung cấp các sản phẩm thiết bị chiếu sáng chất lượng cao mang nhãn hiệu PARAGON. Đến nay, với sự hội nhập quốc tế của nền kinh tế Việt Nam, chúng tôi đã thành lập thêm một nhà máy tại Trung Quốc nhằm khai tác tất cả lợi thế cạnh tranh của mỗi khu vực để tạo ra các dòng sản phẩm chất lượng và giá thành cạnh tranh.
Với quy trình quản lý sản xuất đạt tiêu chuẩn 5S và định hướng đầu tư về chất lượng, hầu hết các sản phẩm của PARAGON phù hợp/hợp chuẩn các tiêu chuẩn chất lượng nghiêm ngặt hàng đầu thế giới như: tiêu chuẩn Quốc tế – IEC, tiêu chuẩn Châu ÂU – EN, tiêu chuẩn tiết kiệm năng lượng Việt Nam – ECC,…. chúng tôi cam kết cung cấp cho quý khách hàng những sản phẩm chất lượng tốt nhất.
Sau nhiều năm hoạt động với các sản phẩm có chất lượng cao, khả năng tài chính lành mạnh và thương hiệu đã có uy tín rộng khắp trong nước và một số nước trong khu vực như: Campuchia, Lào, Myanmar, Sri Lanka, Bangladesh,… chúng tôi luôn mong muốn được trở thành đối tác tin cậy với tất cả các nhà đầu tư trong nước và quốc tế với hiệu quả hoạt động cao.
Sự tin tưởng và thỏa mãn của khách hàng đối với PARAGON là sự thành công của chúng tôi trong thời gian qua cũng như trong tương lai.