Các phòng ban đang tuyển dụng tại DB SCHENKER
Quản lý sản phẩm & dự án
Hành chính
Việc làm
1 General Description
The purpose of this position is to be responsible for the Customs Brokerage Operation. The position is responsible for managing his/her entire team in day-to-day operation, and he/she is responsible for ensuring the best-of-class service deliver to internal and external customers.
This candidate is the key escalation contact in communication with internal and external customers. This candidate must have excellent communication and client management skills to maintain positive client relations. This candidate must be a self-starter, who is able to work in a fast-paced and dynamic environment. This candidate must be a team player to ensure good working cooperation between the different Business units locally and regionally. The candidate is the point of contact for the customers to provide answers for their enquiries, giving the updated status of their shipment and ensuring that the operations issues are being managed by the team that the candidate is managing. Clear communication with the customers is essential in this role to ensure that the customer knows that they are important to Schenker. The candidate must ensure that all issues will be resolved timely and must be proactive with alternative solutions to the customers.
2 Specific Accountabilities
Customs Operations
· Guide and support all functions for all related customs advisory and operations matters
· Liaise with customs authorities.
· Support the functions and business units and monitor their operative tasks to ensure legal compliance with customs and other regulations.
· Analyze breaches/irregularities, coordinate corrective actions with other functions (e.g. Products or Legal) and the BUs and take the lead for critical breaches (e.g. withdrawal of business-critical licenses).
· Perform internal reviews of adherence to country standards as well as customer SOPs with regards to customs brokerage and related taxes
· Ensure compliance with country subcontractor management policies and procedures.
· Ensure that the team will achieve a high-level of KPI and operation standard
· Ensure that the billing is completed accurately and timely and P&L is managed accurately
Subcontractor Management
· Ensure that the KPIs are achieved by the subcontractors
· Work with suppliers to improve their service if KPIs are not being met
Sales Support
· Support Sales, Air, Ocean and Logistics functions in selling Customs Services by providing expert know-how in sales and tender processes.
Process Improvement
· Contribute to defining and optimizing productivity and efficiency parameters and workflow processes.
· Work collaboratively with all stakeholders to support delivery of operational excellence and service to customers.
KPI Management
· Ensure the delivery service of the Schenker team as well as the subcontractors
HSSE
· Ensure that HSSE guidance is followed by subcontractors & staff
· Understand the HSSE policy of the company
· Ensure staff adhere to HSSE guidelines and provide guidance during new implementations
· Rectify near misses and report near misses to HSSE
· Conduct audits together with HSSE team
1 Skills Required
· Customs knowledge/expertise and operational skills.
· Strong critical thinking, analytical and problem-solving skills
· Good mix of business and systems knowledge
· Good English communication skills (listening,speaking, reading, writing).
· Excel, word computer skills.
· Management, Communication skill, collaboration with stakeholders.
2. Experience and Qualifications
· At least 05 years in customs declaration as above & customer Service skipp is preferred
· University graduate major in foreign trade or relevant fields.
· English & Vietnamese communication skills
Full salary during probation period
Full insurance after probation
13th-month salary
Annual salary review & performance bonus
Mobile allowance
12 Annual Leaves
Health care card & 24/24 Accident insurance
Year-end party & Tet gifts
DB Schenker là công ty cung cấp dịch vụ vận tải hàng đầu thế giới trong lĩnh vực hàng không, đường biển, vận tải xuyên biên giới và quản lý chuỗi cung ứng với mạng lưới dầy đặc các văn phòng tại các vùng kinh tế trong điểm trong khu vực Châu Âu và Châu Á. Công ty thành lập tại Việt Nam vào năm 1991 và hiện nay là một trong những công ty được thành lập đầu tiên và dẫn đầu trong ngành vận tải tại Việt Nam
Chính sách bảo hiểm
Các hoạt động ngoại khóa
Lịch sử thành lập
Mission
Công ty cung cấp giải pháp vận tải đường biển và hàng không cũng như các dịch vụ logistics liên quan khác cho các thương hiệu toàn cầu hoạt động ở Việt Nam cũng như các công ty nội địa. Công ty cũng phát triển các giải pháp riêng cho các ngành thiết bị điện tử, bán dẫn, thời trang, hàng tiêu dùng nhanh, dược phẩm và các ngành công nghiệp chăm sóc sức khỏe. Với mạng lưới rộng lớn, công ty đã trở thành nhà cung cấp dịch vụ Logistics được tin tưởng và an toàn trên thế giới.
Cập nhật 05/02/2025
Ưu điểm
Nhược điểm
Gắn kết giữa các thành viên trong nhóm, quản lý kém, không có nhiều cơ hội phát triển, trì trệ (GL)
Tạm được, nhưng cần cải thiện hơn rất nhiều
Nơi làm việc rộng,thoải mái,nhưng hơi nóng bức