Mô tả công việc
1.Assets Management
- Create fixed assets code on SAP & run monthly depreciation cost
- Complete all reports for monthly fixed assets & other reports as required
- Prepare yearly document for annual physical count for fixed assets
- Review and update SOP related assets management
- IFRS 15: Revenue Recognition, control list contracts of IFRS15
- IFRS 16 (Leasing): Submit to Regional & Control each of contract to make sure recorded correctly & completely
2.Control PnL Division
- Coordinate with related departments to make annual budget of division (at least 2 times a year)
- Calculate data for invoice, upload COGS and settle sales order of Provider
- PPT Profitability & TM1 monthly reporting of Provider
- Divisional result analysis & activities controlling
3.Controlling General
- Support forecasting and goal setting/ review processes
- Monitor cost development and identify unfavorable cost trends
- Assist the CO team in controlling expenses; tracking against targets, coordinate and implement of all measures required to safeguard sales and profitability of the company
- Actively support the improvement of the Controlling system
4.Control Purchasing Price
- Maintain new purchasing prices of Trading Goods & Spare Parts Tradings
- Calculate cost impact of new purchasing price and control purchasing price of Trading Goods, Spare Parts Tradings
5.Others tasks
- Support changes with respect to SAP and non-SAP related Controlling processes affecting Production, Sales and Central department
- Revise & issue new SOP related main Job
- Other ad-hoc requirement
Yêu cầu công việc
- Bachelor Degree of Accounting, Economics and Finance
- At least 1-2 years working experience in Budgeting and Forecasting, Analysis, General Accounting and Assets Management.
- Deeply understand VAS and IFRS
- Working experience in FDI Company is a plus
- Advanced knowledge/skills in MS Excel
- Good command of English (both speaking & writing)
- Good knowledge of SAP
- Analytical, communicative & hard-working
Quyền lợi được hưởng
- Competitive salary, attractive health care package
- Diversity in multinational working environment
- European professional working style
- Lunch & bus provided by company
- Business and production activities in the health and healthcare industry - one of the sustainable development and very hot industry.
Công Ty TNHH Sơn Hà là công ty chuyên sản xuất hàng may thêu quần áo xuất khẩu. Trải qua 10 năm hoạt động, hiện nay công ty có trên 3.000 lao động với quy mô hoạt động trụ sở công ty ở TP.Biên Hòa, Chi Nhánh tại Q12- TP.HCM, Chi Nhánh tại tỉnh Thái Bình, Chi nhánh tại Quảng Nam, Chi nhánh tại Huyện Xuân Lộc - Tỉnh Đồng Nai
Năm 1992: Thành lập Công Ty TNHH Sơn Hà tại TP.Hà Nội
Năm 1997: Thành lập Chi nhánh Công Ty TNHH Sơn Hà tại TP.Hồ Chí Minh
Năm 2002: Công Ty TNHH Sơn Hà chuyển trụ sở từ TP Hà Nội vào TP.Biên Hòa tỉnh Đồng Nai.
Năm 2006: Công Ty TNHH Sơn Hà chính thức hoạt động, trụ sở tại Khu Phố 2, đường Đồng Khởi, phường Tân Hiệp, TP.Biên Hòa, tỉnh Đồng Nai.
Năm 2009: Thành lập Chi Nhánh Công Ty TNHH Sơn Hà tại Thái Bình.
Đến nay, Công Ty TNHH Sơn Hà đã phát triển thành một tổng công ty có 2 chi nhánh, 2300 cán bộ công nhân viên. Công ty đã đầu tư theo chiều sâu về quy trình công nghệ, máy móc thiết bị và trình độ công nhân. Mục tiêu phát triển những dòng sản phẩm chủ lực như áo quần thun, jacket, áo nỉ, áo khoác, áo chống thấm nước,… tạo được lợi thế cạnh tranh phát triển những thị trường trọng điểm như Mỹ, Nhật, Châu Âu.