Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
1. Brand & Communication Strategies Management
- Lead comprehensive branding marketing strategies that align with the business objectives to enhance brand visibility, equity, and performance.
- Define brand positioning, identify target audiences and ensure brand consistency across marketing channels and communication platforms.
- Oversee creative project management, including video and photo shoots, graphic design, and content creation processes.
- Develop metrics to evaluate brand health and the effectiveness of branding and communication strategies and campaigns.
2. Creative and Content Management
- Work with team leads to ensure high quality of content delivery in compliance with brand guidelindes and brand strategies.
- Foster collaboration between the Creative and Content teams to produce cohesive and effective marketing materials.
- Develop processes and SLAs for content quality check while ensuring the timely delivery to the BUs.
3. Tool and Platform Implementation
- Oversee the selection, setup, and integration of tools and platforms that enhance team productivity and compliance with branding and communication standards.
- Ensure team members are trained on new tools and platforms and facilitate their adoption across the teams.
4. Performance Measurement and Reporting:
- Develop and track key performance indicators (KPIs) to measure the effectiveness of branding activities.
- Provide regular reports and insights to the Country Head of Marketing and senior management on campaign performance and brand health.
- Collaborate with the Business Strategy Department to develop and improve dashboards that provide relevant business intelligence for decision-making.
5. Team Management:
- Set clear performance goals, KPIs for the team, track day to day progress, and ensure accountability.
- Identify high performing talents and develop a succession planning for key roles.
- Promote a collaborative and high-performance culture within the team.
Yêu Cầu Công Việc
- Bachelor’s degree in Marketing, Business, Communications, or a related field; MBA or relevant advanced degree preferred.
- Proven 7+ experience in a senior marketing role, preferably with a focus on branding, communication and preferably, digital marketing.
- Excellent leadership, team management, and communication skills.
- Demonstrated ability to develop and execute comprehensive marketing strategies.
- Strong project management skills, with the ability to manage multiple projects and deadlines.
- Proficiency in English is an asset.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: 50 Tr - 70 Tr VND
ME Group là công ty quản lý thương hiệu nổi tiếng với nhiều thương hiệu, sản phẩm chủ lực, kênh phân phối toàn diện và được công nhận toàn cầu trên toàn thế giới. Nó có khả năng quản lý vận hành thị trường khu vực toàn cầu cũng như khả năng R&D và sản xuất, đồng thời cam kết cung cấp cho người tiêu dùng những sản phẩm chất lượng cao và trải nghiệm tốt cho sức khỏe và vẻ đẹp. Tập đoàn đã thành lập công ty vào năm 2019 và mua lại hoàn toàn hai thương hiệu nổi tiếng là Pomeranian và Za vào năm 2021. Hoạt động kinh doanh của tập đoàn hiện chủ yếu triển khai ở Trung Quốc đại lục, Đài Loan, Việt Nam, Singapore, Thái Lan và các quốc gia và khu vực khác. Khi hoạt động kinh doanh của chúng tôi tiếp tục phát triển, chúng tôi sẽ tiếp tục mở rộng thị phần của mình ở nhiều khu vực khác nhau trên thế giới.