Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Job Description: Business Development Manager (Sales & Marketing Manager)
Industry: Personal Care & Beauty Products
Market: Malaysia
Main Responsibilities:
Business Development in the Malaysian Market
- Establish and maintain relationships with retail partners and key chains such as Guardian Malaysia.
- Develop online sales channels such as Shopee and TikTok Shop, manage marketing activities on these platforms to optimize revenue.
- Assess new business opportunities and propose strategies to reach target customers and expand market share in Malaysia.
- Analyze the market, study consumer trends, and competitive products to formulate relevant business strategies.
Sales & Marketing Strategy
- Collaborate with cross-functional teams to design and execute promotional programs, product launch events, and sales-boosting activities across channels.
- Manage and develop the sales team, plan targets, supervise and optimize sales performance.
- Work closely with product and marketing teams in Vietnam & lead Malaysia team to create content and campaigns tailored to local preferences and culture.
Brand Building and Social Media Activities
- Develop branding strategies to enhance brand awareness in the Malaysian market, especially on social media platforms.
- Manage social media activities, including content, advertising, and engagement on main channels such as Facebook, Instagram, and TikTok.
- Plan and execute influencer marketing activities, collaborating with suitable KOLs/KOCs to promote products.
- Measure, analyze, and report on the effectiveness of branding and marketing campaigns across different platforms, recommending improvements where necessary.
Yêu Cầu Công Việc
Job Requirements:
- Experience: Minimum of 3-5 years in a similar role within the personal care, beauty, or FMCG industry. Experience in developing international markets is an advantage.
Skills:
- Strong business development skills, with the ability to establish and maintain good relationships with partners.
- Leadership and team management skills, along with efficient management of sales channels.
- In-depth knowledge of e-commerce platforms like Shopee, TikTok, and social media channels.
- Strategic thinking with a proven ability to build and implement effective marketing campaigns.
- Language: Proficient in English, with strong communication skills for an international environment.
Benefits:
- Professional, creative working environment, training to improve skills during work, many opportunities to assert yourself and advance in your career.
- Total income: from $2,000 - $2,500 (bonus and salary increase based on work performance, monthly evaluation, monthly bonus based on ability)
- You can return to Vietnam 4 times a year
- Receive housing allowance for travel and accommodation expenses (for Vietnamese from Vietnam)
- Provided laptops and other working equipment,...
- Enjoy full social benefits.
- Holiday and New Year bonuses according to regulations
- Internal purchasing policy specifically for employees.
- Excellent individuals and excellent managers will have their own bonus levels.
- Attractive income, worthy of energy, bonus based on work performance.
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: 2,000 - 2,500 USD
Tập đoàn Xiaomi được thành lập vào tháng 4 năm 2010 và được niêm yết trên Bảng chính của Sở giao dịch chứng khoán Hồng Kông vào ngày 9 tháng 7 năm 2018 (1810.HK). Xiaomi là một công ty internet với điện thoại thông minh và phần cứng thông minh được kết nối bằng nền tảng Internet of Things (IoT). Với tầm nhìn trở thành bạn của người dùng và là “công ty tuyệt vời nhất” trong lòng người dùng, Xiaomi cam kết đổi mới liên tục, tập trung kiên định vào chất lượng và hiệu quả. Công ty không ngừng tạo ra những sản phẩm tuyệt vời với mức giá trung thực để mọi người trên thế giới tận hưởng cuộc sống tốt đẹp hơn thông qua các công nghệ tiên tiến. Xiaomi hiện là thương hiệu điện thoại thông minh lớn thứ 4 thế giới và đã thiết lập nền tảng IoT tiêu dùng lớn nhất thế giới, với hơn 196 triệu thiết bị thông minh được kết nối với nền tảng này, không bao gồm điện thoại thông minh và máy tính xách tay. Hiện tại, các sản phẩm của Xiaomi đã có mặt tại hơn 80 quốc gia và khu vực trên thế giới và có chỗ đứng hàng đầu tại nhiều quốc gia và khu vực trong số đó. Vào tháng 7 năm 2019, Xiaomi lần đầu tiên lọt vào danh sách Fortune Global 500, xếp thứ 468 trong số tất cả và thứ 7 trong danh mục Dịch vụ Internet và Bán lẻ. Đây cũng là công ty trẻ nhất trong Global 500 năm 2019.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2010
Mission
- Công ty không ngừng tạo ra những sản phẩm tuyệt vời với mức giá trung thực để mọi người trên thế giới tận hưởng cuộc sống tốt đẹp hơn thông qua các công nghệ tiên tiến. Xiaomi hiện là thương hiệu điện thoại thông minh lớn thứ 4 thế giới và đã thiết lập nền tảng IoT tiêu dùng lớn nhất thế giới, với hơn 196 triệu thiết bị thông minh được kết nối với nền tảng này, không bao gồm điện thoại thông minh và máy tính xách tay. Hiện tại, các sản phẩm của Xiaomi đã có mặt tại hơn 80 quốc gia và khu vực trên thế giới và có chỗ đứng hàng đầu tại nhiều quốc gia và khu vực trong số đó. Vào tháng 7 năm 2019, Xiaomi lần đầu tiên lọt vào danh sách Fortune Global 500, xếp thứ 468 trong số tất cả và thứ 7 trong danh mục Dịch vụ Internet và Bán lẻ. Đây cũng là công ty trẻ nhất trong Global 500 năm 2019.