Mô tả công việc
POSITION SUMMARY:
Responsible for all activities relevant to the Front Desk such as the reception, check in / out, rooming of all Hotel guests, foreign exchange and assisting them with inquiries.
RESPONSIBILITIES:
- Greet all guests at all times in a friendly and helpful manner and attempts to learn and use guest’s name at every opportunity.
- Register and rooms all arrivals according to established procedures.
- Maintain intimate knowledge of departmental standards and procedures.
- Perform check in, check out and room change procedures and ensures all data are entered completely into the hotel systems in accordance with reservation.
- Maintain cashier float and ensures accurate daily report of all money received.
- Cash hotel guest’s personal and travelers checks and assists with currency exchange.
- Keep abreast of all modifications to accounting policies and procedures.
- Responsible and attends to guest’s request of using the service of safety box at all times.
- Knowledgeable of all special promotion procedures, for programs such as: Seasonal Packages, Wyndham Rewards programs.
- Attend to guest’s complaints, inquiries and requests, referees problems to supervisor/Guest Service Manager if he/she unable to assist.
- Familiar with other Wyndham Hotels so that guest indicating any next destination on the registration card can be “sold” an onward booking to another Wyndham Hotels.
- Do everything possible to ensure that the guests depart the hotel with a positive impression of hotel service.
- Perform the audit balances and prepares all works for audit in an orderly fashion.
- When on night shift, checks night report, prepare the morning report and prepare all necessary forms for the guest arrival.
- Maintain comprehensive knowledge of standard reservation procedures including correct forms to use, how to read telex, e-mail, messages, and how to interpret availability sources within the reservation systems.
- Take personal interest and pride to ensure that the front desk work area is kept clean and in an orderly state all times.
- Endeavor to maintain the high standards of the hotel with particular regard to the importance of Wyndham Rewards member and other VIP’s and with reference to hotel and to be a health or safety hazard.
Quyền lợi được hưởng
- Salary: Negotiate
Yêu cầu công việc
ABILITIES / KEY COMPETENCIES / SKILLS:
- Good communication skills.
- Good Interpersonal Skills.
- Proficient in the use of Microsoft Office and Front Office System.
- Fluent in English.
- Second foreign language is preferred.
EDUCATION / CERTIFICATES / EXPERIENCE:
- High School or Vocational Certification in Hotel Management, Business Administration, English or related field.
- 1 year experience in guest / customer service, or an equivalent combination of education and experience.
Yêu cầu hồ sơ
Du thuyền Essence Grand Superyacht (có tên đầy đủ là Essence Grand Ha Long Bay SuperYacht) sắp ra mắt (dự kiến tháng 10/2023) mang hơi thở của một resort đẳng cấp 6 sao giữa lòng di sản. Trải nghiệm Essence Grand Superyacht, du khách sẽ đắm mình vào vẻ đẹp tinh tế, hiện đại và vô cùng sang trọng của siêu phẩm hàng đầu trên Vịnh Hạ Long.
Với sứ mệnh bảo tồn di sản thiên nhiên và thúc đẩy du lịch bền vững, Du thuyền Essence Grand Hạ Long đã giới thiệu hành trình thân thiện với môi trường đầu tiên tại Việt Nam. Siêu du thuyền được trang bị hệ thống điều hòa không khí Chiller do Daikin sản xuất tại Nhật Bản, đáp ứng tiêu chuẩn siêu du thuyền quốc tế 5-6 sao. Khác với các hệ thống điều hòa truyền thống sử dụng gas để làm mát và thải khí nóng trực tiếp ra môi trường, hệ thống Chiller sử dụng môi trường làm mát (nước tuần hoàn qua các không gian cần làm mát) với nước biển làm môi trường tản nhiệt. Ngoài ra, du thuyền còn được trang bị hệ thống tách dầu-nước 15ppm của HAN YOUNG (Hàn Quốc) được chứng nhận bởi KR (Hàn Quốc) và VR (Việt Nam), đảm bảo xử lý dầu trong nước thải đạt tiêu chuẩn quốc tế. Thiết bị này tách dầu và nước, chứa dầu bẩn để xử lý đồng thời thải nước sạch ra môi trường.
Essence Grand Hạ Long Bay Cruise I là du thuyền duy nhất trên Vịnh Hạ Long sử dụng sơn cao cấp của International Paint (Hà Lan), với giá trị đầu tư cao gấp 3 đến 4 lần so với sơn thông thường. Loại sơn thân thiện với môi trường này có khả năng chống bám bẩn thông qua phương pháp tự đánh bóng, loại bỏ việc sử dụng các hóa chất độc hại thải ra môi trường nước và được các nước phát triển và IMO chấp thuận. Ngoài ra, quy trình sơn tuân thủ các tiêu chuẩn PSPC (Tiêu chuẩn Hiệu suất cho Lớp phủ Bảo vệ), kéo dài độ bền của sơn trong hơn 15 năm, bảo vệ thân tàu và các kết cấu thép bên trong khỏi bị ăn mòn bởi nước biển, do đó tăng tuổi thọ của du thuyền, giảm nhu cầu về sơn lại, hạn chế tối đa việc thải sơn cũ ra môi trường, góp phần bảo vệ môi trường biển và đất liền xung quanh các nhà máy đóng tàu.