Everich Group

Hồ Chí Minh
500 - 1.000 nhân viên
Vận chuyển / Giao nhận / Kho vận
Đã xác minh

Các phòng ban đang tuyển dụng tại Everich Group

Vận tải

Việc làm Everich Group

Cập nhật 10/12/2025 01:48
Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
Everich Group Vietnam
Customer Service & Pricing Executive
Everich Group
12 việc làm 3 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 05/12/2025
Hạn nộp hồ sơ: 04/01/2026
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: Trên 2 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Du Lịch
  • Đồng phục
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Phụ cấp thâm niên
  • Nghỉ phép năm
  • CLB thể thao

Mô tả Công việc

A. Import operations

1. Contact overseas agents to follow up on the transportation status of import shipments handled by the Sales team

2. Update the the monthly import rate sheet for the sales team.

3. Coordinate and negotiate special requests such as taking photos, holding cargo, requesting free-time, hanlding fees, and other cargo-related requirements.

4. Make the monthly volume and profit report of sales team.

B. Export operations

1. Update customers and agents on connecting vessels and estimated arrival times (ETA); promptly notify any changes in the schedule.

2. Contact agents to check door-to-door freight rates and place bookings with carriers for FCL shipments.

3. Handle and negotiate special request with carriers for export cargo, including photos, holding cargo, requesting freetime, storage charges…

4. Monitor ETD, ETA and transit time to ensure timely delivery; update CNEE’s DO release date and cargo pick-up status; remind consignee to collect cargo promptly to avoid storage charges.

5. Check with carrier carriers/agents regarding acceptance of special cargo types (food, oversize cargo, etc.) and dangerous goods (DG with MSDS), and verify any related surcharges

6. Review and negotiate freight rates and manage door-to-door shipment arrangements.

7. Handle i issues at the destination port such as damaged cargo, cargo loss, consignee refusal, incorrect shipping marks, incorrect local charges from agents, etc

8. Receive and support customer inquiries and resolve issues in a timely manner.

9. Prepare Work Order List (WOL) to support Sales uppon request

10. Make the monthly volume and profit report for sales team.

C. Pricing

1. Support checking freight rates with carriers/agents and other relevant partners as assigned by the Pricing Leader.

2. Sumarize and update FCL/LCL sheets by trade lane and distribure to the Sales team and related departments.

3. Work directly with carrier to obtain freight rates, sailing schedules, space availability, free-time and applicable surcharges for each shipment as requested.

4. Support the Pricing Leader in tasks such ass receving bookings, confirming vessel schedules, reviewing carrier term/promtion and monitoring updates related to rates or bookings

5. Coordinate closely with the Sales team to provide quick and accirate quotation to customers.

Yêu Cầu Công Việc

Job requirment:

- Bachelor’s or College Degree in International Business, Logistics, Economics, Transportation or related fieds.

- At least 2 years of experience in a similar position.

- Strong customer service mindset and proble- solving skills

- Detail- oriented, diligent, high responsibility and able to work under pressure.

- Proficient in English (4 skills)

Benefits:

- Attractive and negotiable salary based on qualifications and experience.

- Opportunities for professional and periodic training.

- 13th-month salary, monthly incentives, and annual performance bonuses at individual and department levels.

- Gifts for marriage, work anniversaries, holidays, and other company events.

- Company trips and teambuilding activities.

- Dynamic, professional, and youthful working environment with opportunities for career advancement.

Working Hours and location:

- Monday to Friday: 8:00 – 17:00

- Saturday: 8:00 – 11:30

- Location: 302 Huynh Van Banh Street, Phu Nhuan Ward, Ho Chi Minh city.

Địa điểm làm việc

Hồ Chí Minh
302 Huỳnh Văn Bánh, Phường 11, Phú Nhuận, Hồ Chí Minh

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Cao đẳng
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Everich Group Vietnam
Everich Group Xem trang công ty
Quy mô:
500 - 1.000 nhân viên
Địa điểm:
302 Huỳnh Văn Bánh, Phường 11, Phú Nhuận, Thành phố Hồ Chí Minh, Ho Chi Minh City, Vietnam

EVERICH VIETNAM

Được thành lập vào năm 1992. Một trong những công ty được thành lập và hoạt động lâu đời nhất trong lĩnh vực Giao nhận vận tải quốc tế & NVOCC tại Việt Nam. 100% thuộc sở hữu tư nhân. Trải rộng khắp Việt Nam với Trụ sở chính tại Thành phố Hồ Chí Minh và Hệ thống Chi nhánh tại Hà Nội, Hải Phòng, Đà Nẵng và Quyhon. Hoạt động với phương châm và tinh thần “win-win Solution”. Cạnh tranh với đội ngũ giàu kinh nghiệm, được đào tạo bài bản và mạng lưới đại lý uy tín ở nước ngoài. Có mối quan hệ hợp tác rất tốt với nhiều hãng tàu, hãng hàng không trong và ngoài nước.

Chính sách bảo hiểm

  • Tham gia BHXH, BHYT, BHTN theo quy định Nhà nước

Các hoạt động ngoại khóa

  • Tham gia Teambuilding, du lịch, sinh nhật, liên hoan, ..

Lịch sử thành lập

  • Thành lập năm 1992

Mission

Luôn phấn đấu hết mình để làm hài lòng mọi người tiêu dùng


Những nghề phổ biến tại Everich Group

Bạn làm việc tại Everich Group? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Everich Group

Everich Group

Click để đánh giá
Nhắn tin Zalo