About Grab and Our Workplace
Grab is Southeast Asia's leading superapp. From getting your favourite meals delivered to helping you manage your finances and getting around town hassle-free, we've got your back with everything. In Grab, purpose gives us joy and habits build excellence, while harnessing the power of Technology and AI to deliver the mission of driving Southeast Asia forward by economically empowering everyone, with heart, hunger, honour, and humility.
Job Description
Get to Know the Team
Grab For Business is the B2B SaaS product line within Grab that helps simplify business transportation, corporate food, and package deliveries for thousands of companies across Southeast Asia, from large enterprises to SMBs. We will work with country commercial leaders, sales, marketing, and product teams to ensure maximum revenue .
Get to Know the Role
We are looking for an Assistant Manager, Demand Planning to lead commercial insights and regional demand planning for Grab For Business, including solutions like Grab Gifts. You will focus on deep-diving into the commercials of different solutions to identify opportunities, enhance farming efforts, and increase employee reach among clients. You will be a mix of 60% regional work and 40% tailored focus on Vietnam (VN) and Indonesia (ID).
You will report to the Senior Manager, GFB Demand Planning and Grab Gifts.
You will work onsite at Ho Chi Minh City.
The Critical Tasks You Will Perform
- Commercial Optimization Analyze GrabForBusiness solutions (e.g., GrabGifts) to increase revenue and profitability.
- Regional Demand Planning (60%) Develop strategies to expand client engagement and employee usage. Align with regional goals and provide data-driven insights to support scalable projects.
- Market-Specific Focus (40% - Vietnam & Indonesia) Conduct tailored analyses and collaborate with local teams to boost employee usage, transaction frequency, and GMV. Ensure agreement on regional strategies.
- Strategic Insights Analyze main trends, partner with teams to implement strategies, and provide regular reports with recommendations.
What Essential Skills You Will Need
- Experience in 3–5 years in analytics, demand planning, employee engagement, or related fields. Regional experience in Southeast Asia, especially Vietnam and Indonesia.
- Bachelor’s degree in Business, Data Science, Economics, or related disciplines.
- Fluent in Vietnamese (written and spoken) for market-specific programs in Vietnam.
- Proficient in English for regional collaboration and reporting.
- Proficient in data analysis tools (SQL, Python, Excel (can maintain complex spreadsheets)).
- 3+ years of experience with data visualization tools (Power BI).
- Experience improving user engagement, transaction behavior, or GMV growth.
- Partner management and collaboration across regions.
Life at Grab
We care about your well-being at Grab, here are some of the global benefits we offer:
- We have your back with Term Life Insurance and comprehensive Medical Insurance.
- With GrabFlex, create a benefits package that suits your needs and aspirations.
- Celebrate moments that matter in life with loved ones through Parental and Birthday leave, and give back to your communities through Love-all-Serve-all (LASA) volunteering leave
- We have a confidential Grabber Assistance Programme to guide and uplift you and your loved ones through life's challenges.
- Balancing personal commitments and life's demands are made easier with our FlexWork arrangements such as differentiated hours
We are committed to building an inclusive and equitable workplace that enables diverse Grabbers to grow and perform at their best. As an equal opportunity employer, we consider all candidates fairly and equally regardless of nationality, ethnicity, religion, age, gender identity, sexual orientation, family commitments, physical and mental impairments or disabilities, and other attributes that make them unique.
Thương hiệu Nhà Hàng Sushi Masa ra đời vào tháng 4 năm 2015 với hai đồng sáng lập là Ông Nguyễn Tấn Phát và Ông Lương Bá Quang sau một thời gian dài nghiên cứu, học tập, tích lũy kinh nghiệm và lên kế hoạch kinh doanh. Cửa hàng đầu tiên của Sushi Masa là một quán nhỏ tại đường Lê Quang Định, quận Bình Thạnh, thành phố Hồ Chí Minh. Vào tháng 3 năm 2016, từ kết quả kinh doanh đạt được và kế hoạch phát triển quy mô lớn hệ thống Nhà hàng, vận hành một cách chuyên nghiệp hơn, các đồng sáng lập cùng với hai nhà đầu tư nữa cùng lập nên Công ty TNHH Thương mại Dịch vụ Liber (“Liber”). Liber là tên của vị thần rượu vang (theo thần thoại Hy Lạp), vị thần này biểu tượng cho sự hưởng lạc và giàu sang phú quý. Liber khai trương Nhà hàng Sushi Masa đầu tiên tại số 52 đường Thạch Thị Thanh, phường Tân Định, quận 1. “Masa” là từ tiếng Nhật, có nghĩa là sự chân thành. Và đó cũng chính là tiêu chí hàng đầu tạo nên nền tảng văn hóa kinh doanh của Nhà hàng Sushi Masa, trong mọi quan hệ với các đối tác, khách hàng và chính đội ngũ nhân sự làm việc trong Nhà hàng. Tính đến nay, hệ thống nhà hàng Sushi Masa có các chi nhánh: • CHI NHÁNH 1: 52 Thạch Thị Thanh, P. Tân Định, Quận 1 • CHI NHÁNH 2: 78 Lê Văn Sỹ, P.11, Quận Phú Nhuận • CHI NHÁNH 3: 376A Võ Văn Tần, P. 5, Quận 3 • CHI NHÁNH QUY NHƠN: 66 Trần Phú, TP Quy Nhơn Cùng với hơn 100 nhân viên nhiệt huyết đang ngày đêm làm việc miệt mài và cống hiến với mục tiêu mang đến sự trải nghiệm tuyệt vời và sự hài lòng tuyệt đối cho khách hàng. Phương châm của thương hiệu: “MỘT khách quay lại MỘT TRĂM LẦN còn hơn MỘT TRĂM khách chỉ quay lại MỘT lần”