Việc làm Pan Pacific Hanoi

Cập nhật 08/11/2025 01:00
Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
Pan Pacific Hanoi
Director of Sales & Marketing
Pan Pacific Hanoi
59 việc làm 4 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 10/06/2025
Hạn nộp hồ sơ: 10/07/2025
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: 5 - 6 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành

The Director of Sales & Marketing is responsible for total revenue including group and transient rooms, apartments, group food and beverage, meeting room rental, local catering, and other revenues, as well as assisting and actively participating in yield management strategies. Strategies include market mix, pricing, status, direct sales, and marketing. Serves as an advisor to the General Manager on business intelligence.


Sales Activities

  • Direct and manage all group, transient, and catering/banquet sales activities to maximize revenue for the hotel
  • Actively participate in sales presentations, property tours, and customer meetings


Strategic Planning

  • Prepare, implement, and compile data for the strategic sales plan, monthly reporting, annual goals, sales and marketing budget, forecasts, and other required reports
  • Survey, review, and analyze competition, market trends, customer needs, and comments to be proactive and adapt to business intelligence
  • Develop new plans and programs and determine the effectiveness of current plans and programs
  • Evaluate changes in guest needs, the guest mix, and the competitive set to recommend appropriate product/service and operational changes as necessary


Marketing & Public Relations

  • Manage and direct all advertising, public relations, and promotional activities in conjunction with corporate marketing and public relations departments
  • Participate in community and professional organizations to maintain high visibility and promote a positive image


Human Resources Management

  • Ensure appropriate hiring, training, motivation, coaching, counseling, and development of department team members
  • Manage performance issues within the Sales, Marketing, Events, and Apartment teams
  • Conduct daily briefings with the department on current key activities
  • Communicate effectively with other departments
  • Be an inspiration to all hotel staff to achieve luxury levels of performance
  • Interact positively with all team members to ensure a luxury guest experience


Performance Management

  • Ensure optimal compliance with corporate focus audit
  • Maintain guest and employee satisfaction while ensuring market competitiveness and exceptional financial performance
  • Anticipate and address guest issues, establishing proactive processes to promote guest satisfaction


Brand Representation and Compliance

  • Be a PPHG & PPHAN representative at all times by displaying professional conduct and ensuring all hotel policies and procedures are adhered to
  • Liaise effectively with all internal customers and departments to ensure high levels of guest satisfaction
  • Attending social functions organized at the hotel
  • Ensure wherever possible that employees are provided with a workplace free of discrimination, harassment, and victimization
  • Treat complaints of harassment and discrimination promptly and confidentially
  • Treat customers and colleagues from all cultural groups with respect and sensitivity
  • Identify and deal with issues that may cause cross-cultural conflict or misunderstanding


Talent Profile                                                                                                                        

  • Minimum of 5 years of Sales management experience, preferably in the luxury setting
  • A strong understanding of the overall hotel business.
  • Ability to study, analyze, and interpret complex activities and/or information to improve new practices or develop new approaches
  • Must have the ability to understand global markets that affect the business of the hotel
  • Must have strong decision-making skills
  • Strong oral and written communication skills
  • Ability to communicate at all levels
  • Excellent organizational skills
  • Analytical skills
  • Computer skills (word processing, spreadsheet, and presentation software)
  • Good command in English, third language is a bonus
Khu vực
Hết hạn ứng tuyển
Báo cáo

Pan Pacific Hanoi
Pan Pacific Hanoi Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
1 Đ. Thanh Niên, Road, Ba Đình, Hà Nội

Nằm trên khung cảnh Hồ Tây xinh đẹp, khách sạn 5 sao sang trọng Pan Pacific Hà Nội cung cấp các phòng nghỉ hiện đại, không gian hội họp rộng rãi, nhiều lựa chọn ăn uống và tiện nghi giải trí thú vị cho cả khách doanh nhân và khách du lịch.

Chúng tôi đang tìm kiếm những người năng động, tự tin, nhiệt tình và đam mê dịch vụ xuất sắc; người sẵn sàng nỗ lực hết mình để tạo ra những trải nghiệm đáng nhớ cho khách hàng của chúng tôi. Đổi lại, bạn sẽ nhận được mức lương và gói phúc lợi cạnh tranh, giảm giá tại các khách sạn trên mạng lưới của chúng tôi và cơ hội học hỏi các kỹ năng mới cũng như thăng tiến trong sự nghiệp của bạn trong một môi trường quốc tế thực sự. Đội ngũ 400 cộng sự chuyên nghiệp nhưng thân thiện của chúng tôi sẵn sàng chào đón những đồng nghiệp có cùng chí hướng. Vì vậy, đừng ngần ngại, hãy cùng chúng tôi bắt đầu cuộc hành trình và khám phá khả năng thực sự của bạn!


Những nghề phổ biến tại Pan Pacific Hanoi

Bạn làm việc tại Pan Pacific Hanoi? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Pan Pacific Hanoi

Pan Pacific Hanoi

Click để đánh giá
Nhắn tin Zalo