Mô tả công việc
'For Booking scope
- Receive booking forecast, booking request (BR) from Customer, contact Carriers for booking release, and confirm booking (BC) to Customer
- Work with Carriers to resolve all issues related to Customer's export shipments such as schedule change, vessel delay / omission, mis-connection, space shortage, container shortage, payment and invoicing, etc.);
- Collaborate with internal teams such as trucking, customs clearance, tracking, billing, etc. to do daily task and resolve other issues (container swapping, booking revision, CY cut-off extension, vessel delay, etc.);
- Try to follow and maintain good 1st Carrier KPI;
- Monitor LCL consol box operation weely
For Documents scope
- Submit S/I to Carriers to get Master Bill of Lading;
- Confirm and send B/L to related parties (Customer, customs clearance, document filing)
- Submit container’s SOLAS VGM to Carriers/Forwarders;
- Resolve all B/L-related issues (B/L correction, amendment, re-issuing B/L);
- Issuing House B/L for certain destinations;
- Resolve trouble / issue regarding job's scope;
- Fulfil other tasks and assignments given by direct manager, local management.
Yêu cầu công việc
- 100% gross salary during probation;
- Statutory insurances;
- Holiday bonuses (500k/day), Birthday gift;
- Quarterly Party/voucher, Team Building, YEP;
- Lunch allowances, shuttle bus;
- OT should be compensated based on gross salary;
- Annual Salary Review;
- In Period Leave for female (3hr/month);
- Professional and challenging working environment;
Quyền lợi được hưởng
- College or university graduated, preferred in export-import, foreign trade, international business, logistics & SCM
- Background knowledge in import-export, international shipping, wordwide logistics & freight forwarding
- Minimum 01 years of similar job position, preferred in logistics company
- Proficiency in English / Vietnamese communication & interpretation;
- Proficiency in computer skill and MS Office (Word/Excel/ PowerPoint);
- Possess the characteristics of diligence, carefulness and hard-working;
- Able to adapt quickly to new working network and system;
- Able to work independently and under high pressure, able to do multi-task;
- Able to work overtime.
Tổng công ty Cảng hàng không Việt Nam - CTCP (tên giao dịch quốc tế: Airports Corporation of Vietnam - Viết tắt: ACV) là công ty cổ phần hoạt động theo mô hình Công ty mẹ - Công ty con, được chuyển đổi từ Công ty TNHH Một thành viên do nhà nước nắm giữ 100% vốn điều lệ thành công ty cổ phần do nhà nước nắm giữ cổ phần chi phối theo Quyết định số 1710/QĐ-TTg ngày 06 tháng 10 năm 2015 của Thủ tướng Chính phủ phê duyệt phương án cổ phần hóa Công ty mẹ - Tổng công ty Cảng hàng không Việt Nam.
ACV hiện đang quản lý, đầu tư, khai thác khai thác hệ thống 22 Cảng hàng không trong cả nước, bao gồm 09 Cảng hàng không quốc tế: Tân Sơn Nhất, Nội Bài, Đà Nẵng, Vinh, Cát Bi, Phú Bài, Cam Ranh, Phú Quốc, Cần Thơ và 13 Cảng hàng không nội địa: Buôn Ma Thuột, Liên Khương, Rạch Giá, Cà Mau, Côn Đảo, Phù Cát, Pleiku, Tuy Hòa, Chu Lai, Đồng Hới, Nà Sản, Điện Biên và Thọ Xuân; góp vốn vào các công ty con và công ty liên doanh, liên kết.
Chính sách bảo hiểm
- Được đóng đầy đủ các chế độ, quyền lợi theo luật định (BHXH, BHYT...)
- Được tham gia các loại Bảo hiểm tai nạn, bảo hiểm sức khỏe
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building
Lịch sử thành lập
- Năm 2012, Tổng công ty Cảng hàng không Việt Nam được thành lập
- Năm 2016, Đại hội đồng cổ đông lần thứ nhất Tổng công ty Cảng hàng không Việt Nam – CTCP, nhiệm kỳ 2016 – 2020. Cổ phiếu ACV chính thức được giao dịch trên sàn chứng khoán UPCOM, Sở giao dịch chứng khoán Hà Nội với mã chứng khoán ACV.
- Năm 2018, Bộ Giao thông vận tải đã thực hiện chuyển giao quyền đại diện chủ sở hữu vốn nhà nước tại ACV về Ủy ban Quản lý vốn nhà nước tại doanh nghiệp.
Mission
Phát triển ACV là doanh nghiệp có trình độ công nghệ, quản lý hiện đại và chuyên môn hóa cao; kinh doanh đa ngành theo quy định của pháp luật, trong đó đầu tư, xây dựng, quản lý và khai thác cảng hàng không, sân bay là ngành kinh doanh chính; gắn kết chặt chẽ giữa sản xuất, kinh doanh với khoa học công nghệ, nghiên cứu triển khai và đào tạo; có sự tham gia của nhiều thành phần kinh tế; là một nòng cốt để ngành công nghiệp hàng không Việt Nam phát triển bền vững, có khả năng cạnh tranh, hội nhập kinh tế quốc tế có hiệu quả và bảo đảm an ninh, an toàn hàng không, an ninh quốc phòng, góp phần vào sự phát triển kinh tế xã hội của đất nước.