Việc làm Brightchamps

Cập nhật 21/08/2024 18:06
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Brightchamps
Advisor, Customer Value Management (40001641)
Brightchamps
9 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 12/12/2024
Hạn nộp hồ sơ: 19/02/2025
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: 15 - 16 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Job Purpose

The job holder is responsible for the PnL management of customer segments in line with strategic objectives; coordinate business plan development activities and select priority actions for each period to generate revenue and optimize costs, achieve target profit in line with the bank's strategy, and manage key impact indicators (drivers) by each segment to optimize customer lifetime value (CLV).

Key Accountabilities (1)
Customer Value Management (CVM) for all Customer segments under the management of Division

  • PnL management of customer segments in line with strategic objectives; coordinate business plan development activities and select priority actions for each period to generate revenue and optimize costs, achieve target profit in line with the bank's strategy, and manage key impact indicators (drivers) by each segment to optimize customer lifetime value (CLV).
  • Identify opportunities and gaps (GAPs) of different categories to come up with success metrics; plan and identify actions to be implemented through close coordination with the Business Analysis unit (BF - Finance) and the DA Division.
  • Coordinate with DA Divison in establishing the Next Best Offer (NBO) model and ensure timely implementation, the right interaction channel according to each target customer segment.
  • Manage target indicators/customer identification models for segments and sub-segments through making requirements for DA Division to implement.
  • Closely coordinate with BF unit to develop an effective customer management reporting system, campaign management, customer lifecycle value management based on customer relationships.

Key Accountabilities (2)
Organizational cultural work

  • Ensure management in Division under 3 principles: fairness, transparency and respect.
  • Be an example in building and strengthening corporate culture.
  • Participate in research, organizing the implementation of initiatives and projects to contribute to the implementation of the strategy of the Division
  • Provide expert guidance and coach, guide, and mentor senior officers/officers within the team on the tasks and job skills related to the department's functions and responsibilities.
  • Strictly adhere to the Bank's Labor Regulations.
  • Perform work in accordance with internal policies, regulations, procedures, and guidelines and commit to service level agreement. (SLAs).

Key Accountabilities (3)
Other Duties As Required/directed By The Direct Manager.

Key Relationships - Direct Manager
Head of Strategic Business Planning & Management

Key Relationships - Direct Reports
N/A

Key Relationships - Internal Stakeholders
Units of the Division, relevant TCB units

Key Relationships - External Stakeholders
TCB's customers and business partners

Success Profile - Qualification and Experiences
Qualifications

  • MBA in Economics; Bank; Customer segments or related fields.
  • Foreign Language (English): According to the Bank's regulations

Professional Experience

  • 15+ years of experience in portfolio management, customer engagement management in the finance/banking industry or equivalent organizations.
  • Have in-depth professional experience in data analysis, building a management reporting system to track performance indicators related to customers.
  • Knowledge of reading and analyzing reports on market research, understanding the competitor market..
  • Understand the technology and system background and make some requirements for the data analysis team.
  • Experience in designing customer retention management frameworks, building customer retention programs and campaigns for each segment based on CVP to optimize customer life cycle value
  • Experience in project management or E2E management according to the customer journey.
  • Experience and understanding of change management
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
1.000 - 5.000 nhân viên
Địa điểm:
143 Nguyễn Thị Thập, Khu đô thị Him Lam, Quận 7, Thành phố Hồ Chí Minh

BrightCHAMPS là một công ty edtech toàn cầu cung cấp các lớp học trực tuyến, ngoại tuyến và lai tại hơn 30 quốc gia. Các lớp học cung cấp các kỹ năng sống STEM-accredited và thế hệ tiếp theo cho học sinh từ 6 đến 16 về kỹ năng lập trình, tài chính, robot và giao tiếp. 

BrightCHAMPS là một công ty có trụ sở tại Singapore và tập trung vào phát triển công nghệ toàn diện cho trẻ em. Tại BrightCHAMPS, chúng tôi đang tạo ra những nhà lãnh đạo công nghệ thế hệ tiếp theo, những người sẽ tạo ra các giải pháp tốt nhất cho các vấn đề sắp xảy ra trong tương lai. Các giáo viên và nhà thiết kế chương trình giảng dạy của chúng tôi là những người tiên phong trong cách tiếp cận của chúng tôi nhằm cách mạng hóa hệ thống giáo dục, khiến nó trở nên độc đáo, hấp dẫn và toàn diện cho mọi loại hình, khơi dậy sự tò mò và khao khát học tập và thực hành. Họ không ngừng nỗ lực để phát huy tài năng thiên bẩm trong mỗi đứa trẻ. Chương trình giảng dạy được lên ý tưởng và thiết kế bởi những bộ óc giỏi nhất từ ​​các học viện hàng đầu trên thế giới. 

Những nghề phổ biến tại Brightchamps

Bạn làm việc tại Brightchamps? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Brightchamps

Brightchamps

Click để đánh giá