Location: Ho Chi Minh City, Vietnam
Area of interest: Global Operations
Job type: Permanent - Full Time
Work style: Office Working
Opening date: 25-Nov-2024
Closing date: 07-Dec-2024
Job Advert Details
Some careers have more impact than others.
If you’re looking for a career where you can make a real impression, join HSBC and discover how valued you’ll be. Whether you want a career that could take you to the top, or simply take you in an exciting new direction, HSBC offers opportunities, support and rewards that will take you further.
Digital Business Services (DBS) is a pivotal part of the Group, providing essential operational and technical support to our global businesses and helping improve customer service and efficiency. Digital Business Services combines global expertise and technology to help keep us ahead of the competition.
We are currently seeking a high calibre professional to join our team as an Operations Officer, KYC.
Job Profile
Service, amend, cancel or close existing accounts associated with customer products or services with low to medium complexity and administer product/service processing within the guidelines of the service level agreements and under the guidance of senior team member.
Summary Of Main Tasks And Responsibilities
The role holder will:
- Responsible for CDD (Customer Due Diligence) analyst and QC/QA for WPB Customers.
- Research customer information via multiple sources and inquire information by contacting directly customer via phone where applicable.
- Work with BFCR and other compliance functions for CDD, AML and Sanctions LoBP, undertaking QC/QA for CDD process in accordance with the HSBC Global Standard and the relevant laws and
- local policies, processes & procedures. Interface with Compliance, Front Office and Relationship Managers where applicable especially on matters that involve escalation of pending and ageing profiles
- To provide technical support to the team so that KYC Ops is performed in an efficient, accurate and professional manner, and in accordance to relevant policies
- Support KYC Ops requirements for WPB customers
- Evaluate impact of new regulatory / internal requirements and provide timely feedback.
- Deliver fair outcomes for our customers and ensure own conduct maintains the orderly and transparent operation of financial markets.
- Meet the needs and expectations of customers by ensuring that escalation and complaints are
- handled in a timely and appropriate manner.
- Ensure KYC profiles presenting to RMs are error-free for timely sign-off.
- Develop and maintain excellent professional relationship with all stakeholders.
Experience, Skills and Qualifications
- Experience in banking is required
- Strong communication & interpersonal skills.
- Ability to prioritize and organize workload, multi-task, adapt quickly to change, and deliver under the pressure of deadlines.
- Capability to quickly learn new jurisdiction policies and guidance, and ability to interpret complex changes in regulatory guidelines and assess impact.
- Proven analytical skills with a strong attention to detail.
- Having strong customer communication skill.
- Can apply strong critical thinking and active judgment to understand customer profile and follow KYC processes and procedures.
- Good writing skill to complete required documents for customer profile.
HSBC is committed to building a culture where all employees are valued, respected and opinions count. We take pride in providing a workplace that fosters continuous professional development, flexible working and opportunities to grow within an inclusive and diverse environment. Personal data held by the Bank relating to employment applications will be used in accordance with our Privacy Statement, which is available on our website.
Issued by The Hongkong and Shanghai Banking Corporation Limited
Terra Yamaken Việt Nam được thành lập tại tỉnh Bình Dương miền Nam Việt Nam, bởi công ty bê tông Yamaken Nhật Bản với bề dày 70 năm kinh nghiệm, sau khi mua lại tài sản, nhân lực và công nghệ của INSEE Beton (trước đây là Holcim Beton) và sáng lập nên Terra Yamaken.
Terra Yamaken kế thừa các nguyên tắc và truyền thống trong vận hành kinh doanh tiên tiến của Châu Âu, Hàn Quốc và Nhật Bản.
Chúng tôi luôn nỗ lực cung cấp bê tông chất lượng tốt nhất và đưa ra giải pháp chuyên biệt tối ưu cho thị trường xây dựng Việt Nam, nơi có tốc độ tăng trưởng tốt nhất trong các nước đang phát triển.
Bê tông là một trong những vật liệu được sử dụng phổ biến nhất hiện nay trong các kết cấu xây dựng, cơ sở hạ tầng và các cơ sở công nghiệp. Bên cạnh thép, bê tông là vật liệu cốt lõi đảm bảo sự an toàn và là nền tảng vững chắc của công trình.Terra Yamaken tự hào trong việc nghiên cứu, sản xuất và cung cấp các vật liệu quan trọng này. Chúng tôi đáp ứng các tiêu chuẩn và nhu cầu của khách hàng với các giải pháp bê tông chất lượng cao nhất, góp phần phát triển công nghệ xây dựng Việt Nam.
Để phục vụ khách hàng tốt hơn, Terra Yamaken đã thừa hưởng nhiều lợi ích từ những Nghiên cứu và Phát triển cũng như năng lực công nghệ của xi măng INSEE Việt Nam và công ty phụ gia KMB Hàn Quốc để tiếp tục cải thiện khả năng nghiên cứu và công nghệ của chúng tôi.
Terra Yamaken đặt mục tiêu trở thành công ty bê tông số 1 tại Việt Nam.
Sự tăng trưởng và phát triển của Terra Yamaken cũng chính là sự tăng trưởng và phát triển của Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm: BHYT, BHXH, BHTN
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Party
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Được thành lập năm 2006
Mission
Chúng tôi tự hào rằng chúng tôi không chỉ cung cấp sản phẩm, dịch vụ mà còn xây dựng các giải pháp sáng tạo cho khách hàng trong lĩnh vực công nghiệp xây dựng tại Việt Nam.