Việc làm Công ty Cổ phần Chứng khoán SmartMind (SMDS)

Cập nhật 19/12/2024 15:02
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công ty Cổ phần Chứng khoán SmartMind (SMDS)
Temporary Accountant - Account receivable & Sales (8 months)
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 22/12/2024
Hạn nộp hồ sơ: 21/01/2025
Hình thức: PART_TIME
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
The Financial Administrator is accountable for performing a variety of routine and some non-routine administrative / accounting functions in accordance with the established standard procedures in general accounting, accounts payable, accounts receivable, credit and collection, master data management, payroll or another related financial area, in order to ensure adequate and reliable accounting of finance related transactions.

He / she assists more senior Administrators / Financial Managers as required. At a more senior level, the Financial Administrator is responsible for overseeing daily ledger entries and performing checks and balances to ensure proper accounting of finance transactions in all domains.

Depending on the size and structure of the Financial department / function, the role of a Financial Administrator may focus on one area (Accounts Payable, Accounts Receivable, General Ledger, etc.), or have a wider focus, combining activities in more areas.

The level of the Financial Administrator is defined by the required Know-How and the complexity of the tasks. At a more senior level (IV and V) the Financial Administrator may also act as Team Leader for more junior levels and for Administrative Assistants.

Job Description:

Key Responsibilities

  • Accounts Receivable
  • Set up selling price and discount
  • Release CO daily
  • Process AR collection daily
  • Calculate Bad debts provision
  • Clear AR forVAT invoices for donated goods
  • Clear AR for raw material for sample or research
  • Booking for Rebate accrual & Rebate Confirm
  • Check LC doc export, check BG, and contract
  • Approve new customer code on CRM
  • Reporting and others
  • AR Aging report weekly/monthly
  • Report of % overdue & % bad debt
  • Send customer statements of accounts monthly
  • Reconcile Trial Balance To The General Ledger for accounts in charge
  • Sales reconciliation & sales related reporting
  • VAT output reconciliation (jointly with Tax function)
  • Back up AR for release CO/ report Aging
  • Other Ad-hoc or relevant tasks as assigned

Competencies (Academic Qualifications, Experiences & Personal Attributes)

  • Recognized qualifications in Accounting/Finance/Banking with Bachelor's degree or college equivalent qualification (Cao Dang).
  • Have experiences in accounting is an advantage
  • Technology savvy with experience in ERP System. ERP of M3 is an advance.
  • English skills: can communicate in English with basic level
  • Computer skills: Excel skills.
  • Self-starter and good team player with professional behavior

Remuneration : Competitive

Location: Ho Chi Minh

Our organisation:

Nutreco is a global leader in animal nutrition and fish feed. Our advanced nutritional solutions are at the origin of food for millions of consumers worldwide. Quality, innovation and sustainability are guiding principles, embedded in the Nutreco culture from research and raw material procurement to products and services for agriculture and aquaculture. Experience across 100 years brings Nutreco a rich heritage of knowledge and experience for building its future.

Equal Opportunity Employer:

Nutreco is an equal opportunity employer; applicants are considered for all roles without regard to race, color, religious creed, sex, national origin, citizenship status, age, physical or mental disability, sexual orientation, marital, parental, military status or any other status protected by applicable local law. Please advise us at any point during the recruitment and selection process if you require accommodation. Nutreco is committed to compliance with all applicable legislation, including providing accommodation for applicants with disabilities.
Khu vực
Báo cáo

Công ty Cổ phần Chứng khoán SmartMind (SMDS)
Công ty Cổ phần Chứng khoán SmartMind (SMDS) Xem trang công ty
Quy mô:
100 - 200 nhân viên
Địa điểm:
Tầng 1 và tầng 6, Tòa nhà Sunshine Center

Công ty Cổ phần Chứng khoán SmartMind (SMDS) là công ty chứng khoán nằm trong Hệ sinh thái Tài chính – Ngân hàng – Bất động sản. Trong vai trò này, KSS sẽ cung cấp giải pháp quản lý sản nghiệp toàn diện, cá nhân hóa cho từng khách hàng của mình và Hệ sinh thái trên nền tảng công nghệ hiện đại. KSS cũng hướng tới mô hình đầu tư cho mỗi gia đình - tế bào của xã hội - và tạo dựng các sản phẩm đầu tư tích sản với kế hoạch dài hạn.

Chính sách bảo hiểm 

  • Được hưởng BHXH, BHYT, BHTN,... theo luật lao động nhà nước 

Các hoạt động ngoại khóa 

  • Tham gia các hoạt động của công ty như: Team building, annual trips, barbecues,…
  • Lễ kỷ niệm ngày thành lập … 

Lịch sử thành lập 

  • Năm 2006, Chứng khoán KS tiền thân là Chứng khoán Tầm Nhìn được thành lập với vốn điều lệ ban đầu 12 tỷ đồng.
  • Năm 2017, Công ty chính thức đổi thành Chứng khoán Hòa Trung Việt Nam. Sau đó, Công ty đã phát hành cổ phiếu riêng lẻ, tăng vốn lên hơn 110 tỷ đồng.
  • Tháng 11/2018, Công ty đổi tên thành CTCP Chứng khoán Việt Nam Gateway.
  • Ngày 11/03/2021, đổi tên từ CTCP Chứng khoán Việt Nam Gateway thành CTCP Chứng khoán KS.

Mission

KSS luôn nỗ lực hết mình để thấu hiểu nhu cầu của từng khách hàng và từ đó, hành động để đem đến giá trị lớn nhất cho khách hàng – đó là sự hài lòng với việc được đáp ứng tất cả các nhu cầu đó. KSS coi việc thấu hiểu và tận tâm phục vụ khách hàng là kim chỉ nam cho tổ chức, vận hành và phục vụ của mình.

Những nghề phổ biến tại Công ty Cổ phần Chứng khoán SmartMind (SMDS)

Bạn làm việc tại Công ty Cổ phần Chứng khoán SmartMind (SMDS)? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Công ty Cổ phần Chứng khoán SmartMind (SMDS)

Công ty Cổ phần Chứng khoán SmartMind (SMDS)

Click để đánh giá