- Supports planning of sales strategy and maintains ongoing plan to prioritize portfolio of accounts and maintain relationships throughout the year. Interfaces with customers primarily remotely (video, phone, email) to promote and sell UL products and services.
- Uses technical credibility to build relationships with buyers and centers of influence.
- Under moderate level of guidance, drives sales process from beginning to end, leveraging support from Sales Support Specialists and Inside Sales Executives when necessary.
- Follows up with customer to ensure renewal of services where applicable.
- Actions on opportunities to sell specialty product / services.
- Meets with new logo prospects from inbound and outbound channels to qualify their needs, understand decision-makers, and land new customers.
- Supports discovery, opportunity identification, proposals, and closing for sales of core UL products and services.
- Leverages technical support (engineers) when customer has a qualified need.
- Creates and maintains pipeline of new logo prospects to supplement existing account activities, owns new logo process through close of sale.
- Brings in additional resources when advantageous to support sales process, and delegates leadership of the sale to Technical Inside Sales Executives for highly technical or specialized products / services.
- Transitions implementation to success / fulfillment teams after sales have been closed to ensure seamless service delivery.
- Where applicable, supports development of GAM and SAM multi-year account plans in TIC by providing insight on area of specialization (specific product/ service).
- Supports remaining account managers on discovery and opportunity identification for assigned specialty products / services.
- Works under the close guidance of account managers (GAMs, SAMs) to seamlessly work with customers throughout the sales cycle.
- Provides any necessary information to SAM and GAM during account planning process on potential growth opportunities within assigned solution area.
- Bachelors and/or graduate degree in engineering or related field preferred. Proficient in MS Office (Word, PowerPoint, Excel, Outlook), and CRM software.
- Relevant technical capabilities related to assigned specialty product / service
- 2+ years of related sales experience in third testing service for Softlines, Hardline, Furniture/ Toys.
- English in good communication, additional language such as Chinese, Korea is plus
- Deep knowledge and experience with specialty product / services within assigned TIC portfolio.
- Proven ability to meet and exceed sales targets.
- Business acumen and deep understanding of business sales processes.
A global leader in applied safety science, UL Solutions (NYSE: ULS) transforms safety, security and sustainability challenges into opportunities for customers in more than 110 countries. UL Solutions delivers testing, inspection and certification services, together with software products and advisory offerings, that support our customers’ product innovation and business growth. The UL Mark serves as a recognized symbol of trust in our customers’ products and reflects an unwavering commitment to advancing our safety mission. We help our customers innovate, launch new products and services, navigate global markets and complex supply chains, and grow sustainably and responsibly into the future. Our science is your advantage.
Công ty cổ phần đầu tư Dược Phẩm SUM là một thương hiệu trên thị trường được định hướng đầu tư rất chuyên nghiệp và bài bản với những sản phẩm chất lượng, uy tín được chuyển giao từ công trình nghiên cứu cấp Viện và cấp nhà nước. Bên cạnh đó, đối tác sản xuất cho Dược Phẩm SUM cũng là một trong những nhà sản xuất uy tín hàng đầu Việt Nam, do đó có thể khẳng định rằng: các sản phẩm của Dược Phẩm Sum luôn đạt được tiêu chí cao về an toàn và chất lượng.
GIÁ TRỊ CỐT LÕI:
Công ty tâm niệm và phấn đấu đạt tới giá trị chuẩn mực của 2 chữ : “ UY TÍN:
UY TÍN với đối tác : thực hiện đúng cam kết.
UY TÍN với khách hàng: thực hiện với đúng cam kết và đảm bảo chính sách tối ưu cho khách hàng.
UY TÍN với nhân sự: đảm bảo mọi chính sách, chế độ phúc lợi tốt nhất cho nhân viên công ty.
UY TÍN với bệnh nhân: Công ty luôn lựa chọn đối tác là những nhà sản xuất uy tín, các sản phẩm phân phối đều được chuyển giao từ các đề tài nghiên cứu và đảm bảo về chất lương, hiệu quả sử dụng.
CHIẾN LƯỢC PHÁT TRIỂN:
Đảm bảo tốc độ tăng trưởng doanh thu hàng năm 25% (tương đương 1,5-2 lần tốc độ tăng trưởng bình quân của ngành)
Đảm bảo tỷ suất lợi nhuận trên vốn chủ sở hữu ở mức 20%
Đảm bảo cung cấp cho khách hàng những sản phẩm từ thảo dược và tự nhiên có hiệu quả, tiện dụng và an toàn trong phòng và chữa bệnh
Xây dựng trở thành thương hiệu được tin cậy và có trách nhiệm đối với cộng đồng
Phấn đấu để phân phối đạt thông lệ tốt trong ngành
Củng cố và nâng cao chất lượng nguồn nhân lực, đặc biệt là đội ngũ quản lý và chuyên gia theo hướng chuyên nghiệp, chính trực và sáng tạo.