Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
Mô tả Công việc
1. Job Overview
Financial accounting / Payable accounting
2. Key responsibilities and accountabilities:
2.1. Receive and check the accuracy and legality of the invoice following the requirements from the regulation and internal policy.
· Make sure that the company name, tax code, and company address of each invoice are corrected
· Check the description in invoices, the VAT tax rate to match the nature of the transaction, be legal and deductible
· Contact the supplier for the illegal invoice, and follow up until receiving the accurate invoice
· Make sure that all invoices are recorded in the Tax system of the Government
· Verify the supplier to avoid processing the invoice for block suppliers from the tax department.
2.2. Collect the supporting document and follow up with the end-user to get the full set of supporting documents. Ensure that all supporting documents follow company policy and tax regulations. They should be accurate and clearly describe the nature of the invoice.
2.3. Prepare the direct posting form (provide the account number and cost center) for non-PO transaction
2.4. Prepare the documents to support weekly payment to the supplier on time and accurately
2.5. Work with the Share Service Center team (Colombo - Sri Lanka) to make sure cost properly and accurately classification
2.6. Review GRIR, track GRIR report, and work with the Procurement team and end user to collect invoices
2.7. Prepare monthly VAT report.
2.8. Call vendors to verify the change/new creation of the vendor master for Internal Audit purposes
2.9. Filing AP documents and contracts
2.10. Support to work with External Audit & Tax Audit to ensure a smooth audit.
2.11. Assist in implementing appropriate processes and guidelines to ensure compliance with IFRS, and VAS requirements.
2.12. Other tasks and responsibilities as assigned
2.13. Adhere to Company quality systems
2.14. Adhere to Company Safety Rules
3. Organization Structure:
3.1. Main interaction:
3.1.1. Camso Vietnam:All of departments
3.1.2. Regional / Global Camso: SSC & Corporate Finance team
3.1.3. External: Audit firm / Tax office / Finance & Accounting Department of suppliers & customers
3.2. Supervisor: No
Yêu Cầu Công Việc
4. Education and working experience required
4.1. Education: Bachelor's degree in Accounting or Finance
4.2. Experience:
4.2.1. Professional experience: Prefer 1 year of experience in Accounting or Financial
4.2.2. Leadership experience: N/A
5. Competencies required
Technical knowledge
- Local Accounting & IFRS
- Tax
Skills
- Analytical
- Organizing & planning
- Multi-tasking
6. Prerequisites for the assignment
Language Intermediate communication in English (verbal and written)
MS Office and other applications
- Proficient in Microsoft Office Word and Excel
- SAP
Others:
- Eager to get the job done, exceeding expectations
- Strong work ethic: High integrity and honesty
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Công Ty CP Đầu Tư SK là đơn vị nhập khẩu và phát triển độc quyền thương hiệu SK Sumikura tại Việt Nam. Kể từ khi thành lập vào năm 2007, công ty đã nhanh chóng phát triển 3 chi nhánh tại các trung tâm kinh tế lớn như Hà Nội, Đà Nẵng, thành phố Hồ Chí Minh, cùng 5000 điểm bán hàng trên toàn quốc.
SK Sumikura là công ty đầu tư và kinh doanh đa ngành: cho thuê kho xưởng, kinh doanh giấy báo và đầu tư tài chính, sản xuất sản phẩm điện lạnh và điện gia dụng như máy điều hòa, máy giặt, tủ đông… Các mặt hàng với xuất xứ từ các nước Asia như Malaysia, Trung Quốc, Việt Nam đáp ứng nhu cầu đa dạng của khách hàng. Bên cạnh ưu điểm về chất lượng sản phẩm, chúng tôi còn chú trọng phát triển dịch vụ hậu mãi, tư vấn kỹ thuật và chăm sóc khách hàng. Đó chính là lý do giúp SK Sumikura nhanh chóng khẳng định được uy tín trên thị trường, và bằng chứng rõ ràng nhất cho điều này đã được thể hiện ở tốc độ tăng trưởng ổn định qua từng năm.