Mô tả công việc
Role: Payable AccountantSupport various finance functions in different roles to ensure the delivery of high- quality and timely work that supports operations.
● Generate and review payment proposals for standard and urgent payments.
● Conduct inter- company and vendor Statement of Account (SOA) reconciliations.
● Participate in system user testing as required.
● Review and follow up on bank reconciliation items related to direct debit arrangements.
● Route 2- way match invoices for verification and approval.
● Process urgent and advance payment requests posted in SAP within the stipulated KPIs.
● Participate in system user testing as required.
● Review GST (Goods & Services Tax) codes and other tax- related considerations.
● Respond to queries and document requests from internal/external audits and business units.
● Collaborate with the designated IT team to resolve day- to- day system issues.
● Process and post advance payment or urgent payment requests within specified Key Performance Indicators (KPIs).
● Escalate unresolved or complex payment issues to the Manager, business units, or stakeholders for resolution.
● Attend to queries and document requests from internal/external audits and business units.
● Scan and validate vendor invoices using an OCR system.
● Conduct 3/4- way matching of invoices, investigate discrepancies and exceptions, and implement necessary corrective actions.
● Perform payment reconciliation to ensure successful encrypted transmission of payment files to the bank&039;s online payment portal.
● Address and communicate with stakeholders regarding vendor invoice- related issues or queries.
● Follow up to ensure authorized and released payments in the bank&039;s online portal.
Yêu cầu công việc
● Diploma in Finance & Accounting, Certified Accounting Technician, or equivalent.
● Effective communication and problem- solving skills.
● Experience with SAP FICO and Microsoft Excel is advantageous.
● Strong interpersonal skills and effective communication with business users in Singapore.
● 1 to 3 years or more of experience in Finance Procure- to- Pay (PTP) processes.
● Proficient in spoken and written English.
● Meticulous with excellent attention to detail.
● Ability to work well as part of a team and interact with co- workers in Singapore.
Quyền lợi
Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Nghỉ phép năm
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-12-15 18:35:02
Công Ty CP Đầu Tư SK là đơn vị nhập khẩu và phát triển độc quyền thương hiệu SK Sumikura tại Việt Nam. Kể từ khi thành lập vào năm 2007, công ty đã nhanh chóng phát triển 3 chi nhánh tại các trung tâm kinh tế lớn như Hà Nội, Đà Nẵng, thành phố Hồ Chí Minh, cùng 5000 điểm bán hàng trên toàn quốc.
SK Sumikura là công ty đầu tư và kinh doanh đa ngành: cho thuê kho xưởng, kinh doanh giấy báo và đầu tư tài chính, sản xuất sản phẩm điện lạnh và điện gia dụng như máy điều hòa, máy giặt, tủ đông… Các mặt hàng với xuất xứ từ các nước Asia như Malaysia, Trung Quốc, Việt Nam đáp ứng nhu cầu đa dạng của khách hàng. Bên cạnh ưu điểm về chất lượng sản phẩm, chúng tôi còn chú trọng phát triển dịch vụ hậu mãi, tư vấn kỹ thuật và chăm sóc khách hàng. Đó chính là lý do giúp SK Sumikura nhanh chóng khẳng định được uy tín trên thị trường, và bằng chứng rõ ràng nhất cho điều này đã được thể hiện ở tốc độ tăng trưởng ổn định qua từng năm.