Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Xe đưa đón
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Brief summary of job profile: The General Accountant supports the month-end close process, the external audit, and maintains an understanding of GAAP and how it applies to Highlands Coffee Roastery. This role is also responsible for providing supporting to all accounting activities, ensuring accurate financial records, and supporting the financial reporting processes.
Key Accountabilities:
1. General Accounting Management
- Responsible for general accounting & policy application for all cycles including receivables/ payables, inventory, revenue recognition, etc.
- Ensure all accounting activities of Highlands Coffee Roastery are recorded properly according to the Vietnamese law and to company requirements.
- Review paperwork & documentation needed to record transactions accurately according to GAAP, VAS, tax regulations, update on accounting, tax & legal regulations.
- Secure financial information by completing data base backups.
- Drive account reconciliation preparation & review on a monthly basis.
- Tax declaration and finalization (VAT, CIT, PIT, etc.).
- Assist with budgeting and forecasting processes.
2. Accounts Payable and Receivable
- Perform financial operations, including accounts payable, accounts receivable, ensuring accuracy, timeliness, and compliance with internal controls and policies.
- Manage accounts payable and accounts receivable processes.
- Process vendor invoices, ensure accuracy, and manage payment schedules.
- Reconcile bank statements and ensuring accuracy of financial records.
- Monitor accounts receivable balances, follow up on outstanding payments, and maintain customer records.
- Reconcile vendor statements and resolve any discrepancies.
3. Internal Controls and Compliance
- Assist in implementing and maintaining internal controls to ensure compliance with policies and procedures.
- Support the Finance cum Chief Accountant in conducting periodic audits to assess the effectiveness of financial controls.
- Ensure compliance with accounting standards and regulations
- Coordinate with auditors during external audits and ensure timely completion of audit requirements.
4. Financial Reporting Support
- Assist in the preparation of financial statements, including income statements, balance sheets, and cash flow statements.
- Collaborate with other departments to ensure accurate and timely financial reporting.
- Compile and analyze financial data to support the Finance cum Chief Accountant in generating accurate and timely reports.
5. Others
- Responsible for identifying areas for process improvement and implementing best practices to enhance the efficiency and effectiveness of the company’s financial operations.
- Support the Finance & Accounting Manager in various financial tasks and projects as needed.
- Perform ad-hoc financial tasks and projects as needed by management, such as financial analysis, special reports, or system implementations
Yêu Cầu Công Việc
- Bachelor’s degree in Accounting, Finance or Tax or related field required.
- 03 - 05 years working experience in cost accounting/ general accounting.
- Experience in manufacturing and ERP is preferred. Experience with ERP implementation preferred.
- Must be proficient in Microsoft Office applications, especially Excel.
- Strong grasp of GAAP accounting and general accounting concepts.
- Good interpersonal skills, ability to communicate and manage well at all levels of the organization.
- Problem solving and creative skills and the ability to exercise sound judgment and make decisions based on accurate and timely analyses.
- Ability to work independently and as part of a team in a fast-paced environment.
- Fluent in English written and verbal skills is a plus.
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Công ty cổ phần du lịch dịch vụ thương mại Thiên Phú được thành lập từ năm 2009, công ty hoạt động trong lĩnh vực nhà hàng, khách sạn và du lịch. Trải qua 5 năm hình thành, phát triển công ty đã và đang tiếp tục mở rộng mạng lưới kinh doanh với các mô hình khác nhau từ nhỏ đến lớn.
Nhằm mục đích đáp ứng nhân sự cho các kế hoạch của công ty, đợt tuyển dụng quý 3 sẽ là một cơ hội cho các bạn có được một môi trường làm việc lý tưởng.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2009
Mission
Các mục tiêu chúng tôi đặt ra cho chương trình bền vững phản ánh trực tiếp tầm nhìn của chúng tôi về việc đảm bảo một tương lai lành mạnh hơn cho ngành