- Monitor key performance indicators for retail targets.
- Support brand activities (e.g private sales, private events, agents and ad-hoc activities) which is aligned with line manager.
- Analyze customer insight through on counter visit and give inputs to Brand Manager in designing dialogues for different customers group.
- Analyze sales reports and seek for feedback from counters (PBS, CC) to propose measures to achieve sales target.
- Supply and allocate products by weekly based on sales target and counter inventory
- Give input to Marketing team in localized marketing initial plan to prepare for Season/Initial ordering, following Marketing brief of HQ directions.
- Support marketing activities (launch plan, events, counter activities) in line with brand marketing calendar and strategy
- Plan and execute retail events while working closely with counters/stores to ensure seamless operation and making sure all the brand guidelines/standards are followed through
- Assist counters/stores in organizing counter activites, VIP events and instore experience
- Coordinate with Counter/Store Manager, Retail and Training Manager on Counter Operations and needs: POSM, publicity, visibility
- Planning, preparing and implementing Retail Events, counter activities and the training required for the artists particpating in the relevant activities
- Work closely with Brand Manager/International Makeup Artist/Training Manager in preparing for fashion shows, collaborations, VIP activities if any
- Consolidate and report event results
- Identify business opportunities, and suggest improvement areas.
- Lead corporate sales activities which is aligned with line manager
- Maintain quality relationships to external partners, agencies, VIP customers to understand, proactively take appropriate actions to market needs and provide win-win solutions to partners.
- Be a role model in brand image and personality driven by grooming, attitudes and knowledge towards others internally and externally to inspire and drive people aspirational.
- To execute ad-hoc operations or projects as requested by the Company
- To take other assignments from line manager
- Requirement:
Having previous experience working in MNCs, global corporations, and reputable high-end brands is an advantage.
Have a good understanding of business and cosmetics/beauty/personal care/fashion industry
Detail, well-organized
Business acumen, data mindset
Analytical thinking
Good communication (English & Vietnamese) & interpersonal skills.
Công ty Cổ phần HTC Viễn thông Quốc tế (HTC – ITC) là một trong những nhà cung cấp dịch vụ viễn thông cố định, di động, internet, VOIP, điện thoại đường dài trong nước và quốc tế.
Với đội ngũ 350+ nhân sự ưu tú đang phục vụ 15.000+ Khách hàng trải dài trên khắp Việt Nam. Cùng hạ tầng và cơ sở vật chất được đầu tư bài bản theo tiêu chuẩn Quốc tế. Chúng tôi tự hào là Doanh nghiệp hàng đầu về dịch vụ Viên thông.
Trải qua gần 20 năm phát triển HTC-ITC luôn nằm trong Top những Doanh nghiệp dẫn đầu về dịch vụ viễn thông. Chúng tôi luôn phục vụ với phương châm:”Khách hàng là số một”. Vậy nên chúng tôi ứng dụng công nghệ mới nhất đồng thời cam kết đem đến chất lượng dịch vụ tốt nhất cho Khách hàng.
Với sứ mệnh tiên phong đưa dịch vụ tốt nhất đến với những Khách hàng trong và ngoài nước, HTC-ITC sẽ luôn cố gắng và lắng nghe để có thể đáp ứng được các nhu cầu của Khách hàng.