1. Summary:
- Contribute to a solid foundation for the product long-term growth - through increasing awareness among Health Care Professionals on the important roles of improving quality of life.
- To build the confidence level of HCPs on recommendation of designed products.
- Assure consistent demand growth and achievement of business goals & targets in assigned territories by identifying opportunities and gaining new business while maintaining and growing existing business.
Territory Management
- Develop customer database with detailed records of hospital/ health center/ target organization/ health care professionals, etc.
- Evaluate, classify, and identify precise target customers. Prioritize potential territories.
- Establish & maintain close relationship with key accounts through ensuring company services meet their requirements.
- Monitor market trends and competitor activity in assigned territory.
- Collect and report Market intelligence to Supervisor & Marketing team.
- Utilize customer database for preparing weekly & monthly working plan, daily detailing calls, resource allocation plan, or direct-to-consumer marketing activities.
- Develop new business opportunities with existing and potential clients.
- Ensure good execution of all Sales & Marketing programs in assigned territory. Strictly track and provide feedback on the programs to upper levels.
- Implement effective daily sales calls and maintain records. Address product complaints in a timely manner.
- Harmonize diversified activities (product presentation, consultation…) in various relating fields: hospital, health center, kindergarten, food shop, supermarket, and other consumer organization i.e. patient society, elderly society, mother society.
- Well update of product knowledge, as well as health care scientific backgrounds.
- Manage Company, department reports in a timely and correct manner.
- Ensure activities to comply with Company Business Code of Conduct and all local applicable laws within scope of function responsibility.
- Carry special work as assigned by Management.
- Working experience in healthcare/wellness industry
- Communication
- Customer focus
- Time management
- Persuasiveness/ Sales-oriented ability
- Continuous improvement behavior
- University degree of Medical/Pharmacy qualification
CÔNG TY CỔ PHẦN MBB RETAIL là Doanh Nghiệp Việt Nam chuyên cung cấp các sản phẩm chăm sóc sức khỏe và làm đẹp, được ra đời với cốt lõi mang đến cho khách hàng Việt Nam một cuộc đời đáng sống, khỏe mạnh như slogan “A Life well lived”.
Những sản phẩm của MBB phục vụ những nhu cầu về sức khỏe và làm đẹp của mọi người, theo giá trị cốt lõi hiệu quả, an toàn, tin cậy và luôn đi cùng những cam kết:
- Tiêu chuẩn tốt nhất: Các sản phẩm MBB phát triển trên nền tảng nghiên cứu khoa học tin cậy đã được chứng minh bởi các tổ chức uy tín trên thế giới. Các nhà máy sản xuất đều là những tên tuổi lớn đến từ các quốc gia nổi tiếng về sản phẩm chăm sóc sức khỏe, đạt đầy đủ các chứng nhận ISO 9002, GMP, HACCP..v.v...
- Giữ cam kết và tận tâm: “Nói thật, làm chính xác” là lời tuyên ngôn của đội ngũ cam kết với chất lượng, nguồn gốc và truyền thông sản phẩm minh bạch đến người tiêu dùng.
- Trách nhiệm xã hội: MBB luôn cảm thấy biết ơn với sự ủng hộ, tin tưởng của khách hàng Việt Nam. Vì vậy, việc thực hiện trách nhiệm xã hội, hướng đến sức khỏe cộng đồng luôn được MBB ý thức hành động.
MBB hiểu rằng, khi cả cộng đồng được lan tỏa tinh thần vui tươi, cảm nhận được “một cuộc đời đáng sống" sẽ mang ý nghĩa lớn lao và thực tế hơn gấp nhiều lần.
Với thông điệp "A Life Well Lived", MBB sẽ là nơi bạn tìm thấy chính mình và không ngừng phát triển bản thân dựa trên môi trường làm việc hiện đại, mang nét văn hoá riêng, luôn đoàn kết giúp đỡ và chia sẻ.