Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
Mô tả Công việc
Reporting to the Sales Manager, this position plays a key role for promoting and selling baking ingredients to various customers in Vietnam, including bakeries, pastry shops, and food manufacturers.
Main Responsibilities:
1. Sales Development:
- Identify and target new potential clients in the bakery sector, including Horeca, independent bakeries, and bakery chains and develop strong customer relationships.
- Define and implement sales strategies to achieve sales targets and grow market share.
- Build and maintain strong relationships with existing clients and prospects.
2. Customer Portfolio Management:
- Leverage a pre-existing network of contacts and relationships within the bakery industry.
- Regularly update and manage the customer database, ensuring accurate records of interactions and sales activities.
3. Market Analysis:
- Conduct thorough market research to understand trends, customer needs, and competitive landscape.
- Provide insights and recommendations based on market analysis to drive product development and marketing strategies.
4. Product Knowledge & Support:
- Possess in-depth knowledge of bakery ingredients and products, including flours, additives, and other essential materials.
- Provide technical support and guidance to clients on product applications and best practices.
- Conduct product demonstrations and training sessions for customers to enhance their understanding of our offers.
5. Hands-On Engagement:
- Engage with bakers and production teams on the ground to understand their needs and challenges and provide technical expertise.
- Facilitate technical discussions that enhance customer confidence in product use and application, based on in-depth understanding of their pain-points.
6. Collaboration:
- Work closely with our internal marketing and product development teams to align strategies and address market demands.
- Collaborate with logistics and operations to ensure timely delivery of products to clients.
7. Reporting:
- Prepare regular detailed sales reports, forecasts, and performance metrics to share with management.
- Provide feedback from customers to inform product enhancements and new offers.
Yêu Cầu Công Việc
- Experience: Minimum of 2-5 years of experience in sales, preferably in the baking industry, as well as hands-on technical experience.
- Education: Bachelor's degree in Sales, Marketing, Food Science or a related field.
- Language Skills: Fluency in Vietnamese and English is essential.
- Skills: Strong communication, negotiation, and problem-solving skills.
- Market Knowledge: Knowledge of the Vietnamese food industry, particularly the baking sector.
- Technical Skills: Proficiency in Microsoft Office Suite (Word, Excel, PowerPoint)
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Phúc Ngọc Anh – Hóa rồng thương hiệu Việt.
Sau 20 năm xây dựng và phát triển, doanh nhân Đỗ Lan – Chủ tịch HĐQT Công Ty Cổ Phần Phúc Ngọc Anh luôn đua ra những triết lý kinh doanh hết sức tinh tế mang tầm nhìn chiến lược trên con thuyền lớn từ đó vươn mình càng lúc càng xa ra biển lớn, bắt nhịp các nước tiên tiến trong khu vực và thế giới
Bằng chính đôi tay và trí óc của người phụ nữ qua nhiều sóng gió trong thương trường và cuộc đời, Phúc Ngọc Anh là minh chứng điển hình về sự thành công của các thương hiệu Việt Nam được xây dựng và kết hợp với thị trường quốc tế. Tất nhiên xung quanh đó vẫn là những yếu không thể thiếu như thời thế, nhận sự, ý tưởng và cả những nghị lực không thể không nhắc đến.
Chặng đường phát triển của Phúc Ngọc Anh cũng chính là chặng đường phát triển chung của kinh tế Việt Nam trong từng giai đoạn. Có thể xem những bước đột phá trong việc phân phối các sản phẩm được ưa chuộng trên thế giới như Toshiba, Panasonic chính là một điểm ấn tượng trong hành trình xây dựng thương hiệu cá nhân.
Để có được sự ổn định và úy tín như ngày hôm nay, Phúc Ngọc Anh đã trải qua những thăng trầm và có khi tưởng chừng như đã bỏ cuộc giữa thương trường ác liệt nhưng từ những khó khăn đó Phúc Ngọc Anh đã khẳng định được thương hiệu bởi cái tâm và tầm nhìn mới, công ty luôn đưa ra những triết lý kinh doanh hết sức tinh tế.
“Thành công cho đối tác, giá trị cho khách hàng”
Đây là triết lý luôn đặt hàng đầu cho đội ngũ công ty Phúc Ngọc Anh.