Mô tả công việc
To support the line manager to achieve business plan by maximizing sales, profitability, and customer
satisfaction through efficient inventory management and the development of effective product strategies:
1. Product Masterdata Management
- Update product hierarchy in system based on product range from principal.
- Create new item codes and handle item modifications in the system following the latest product
information updates.
- Ensure all product serial numbers are updated on the CMG warranty platform.
- Coordinate with master data team for promotion setup.
2. Shipment Handling
- Follow up with Logistics team on all shipments in terms of ETD/ETA/ the accuracy of documents.
- Coordinate with Logistics team to ensure all products have necessary Certification and
Accreditation before launch.
- Proceed PO in system and prepare the Inbound & outbound plan for new shipments.
3. Inventory & Stock Management
- Manage stock level and daily stock movement with the absolute accuracy: product receive,
product transfer & return at both warehouse & store level.
- Be responsible for weekly stock report.
- Proceed products write off for merchandising purposes.
4. 3rd Party Support for Admin tasks
- Provide product information for listing purpose.
- Process stock movements in the system and arrange delivery upon receiving purchase orders
from third parties.
- Coordinate with Accounting & Finance team to issue invoice and post sales.
5. Reports & Others
- To assist line manager with the Weekly sales performance update to principal/ Monthly
performance update/Monthly Stock analysis & others report upon request.
- Stock preparation for Events/NSO.
- Coordinate with other departments to implement yearly price changes process.
Yêu cầu công việc
• University graduate or equivalent
• Knowledge of Retail industry and merchandising management
• At least 3 years experience in merchandise, retail business and/or related field.
• Strong analytical ability and good in data/figures
• Good communication and negotiation skill
•Relevant experience within the fashion field or a retail sector in operations and/or sales
management
Quyền lợi được hưởng
- Attractive income: Base salary + Allowances
- 2-month probation with 100% salary
- Full social insurance benefits, paying full salary for social insurance in the first working month
- Health insurance and 24/7 accident insurance
- Comprehensive training in the professional field
- A solid foundation for development, with many opportunities for career advancement
Công ty Cổ phần Thương mại và Logistics Á Châu (Ashico Logistics) một đơn vị thành viên của Công ty cổ phần Đầu tư và Quản lý Tài sản Á Châu (ASHICO), hoạt động trong lĩnh vực linh hoạt cung cấp dịch vụ hậu cần và đại diện lý tàu biển.
Với đội ngũ nhân viên giàu kinh nghiệm, có trình độ chuyên môn cao, mạng lưới dịch vụ rộng khắp trên cả nước và trong khu vực, Ashico Logistics đã và đang tập trung phát triển cũng cấp dịch vụ hậu cần phục vụ cho các khách hàng trong và bên ngoài nước, các Công ty / Nhà thầu đặc biệt khi trong khu vực với tiêu chí "Sự hài lòng của khách hàng là thành công chúng tôi".
Ashico Logistics nỗ lực trở thành nhà cung cấp dịch vụ logistics uy tín trong khu vực và là đối tác tin cậy của các nhà thầu nước ngoài.
Sứ mệnh của Ashico Logistics là cung cấp dich vụ logistics chuyên nghiệp, chất lượng cao nhằm đáp ứng mọi nhu cầu của khách hàng và nâng cao hiệu quả kinh doanh. Chúng tôi cam kết cải tiến liên tục nhằm nâng cao chất lượng dịch vụ và đem lại giá trị gia tăng cho khách hàng, đối tác và cán bộ nhân viên công ty.