Việc làm Ashico Logistics

Cập nhật 23/08/2024 12:41
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY CỔ PHẦN THƯƠNG MẠI VÀ LOGISTICS Á CHÂU
Chief Representative
Ashico Logistics
23 việc làm 2 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 28/10/2024
Hạn nộp hồ sơ: 26/04/2025
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành

Roles and Responsibilities

The Chief Representative should possess dynamic capabilities and network. Being based in Vietnam, reporting to the Managing Director, in charge of the day-to-day operations of the Vietnam office and ongoing business activities. He/She is responsible for driving the Company’s growth and ensuring compliance with local laws and regulations. He/She is expected to work closely with the Singapore headquarters and report on market research/analysis to share his/her recommended insights.


Responsibilities

Strategic Planning

  • Develop and execute marketing and business strategies aligned with the Company’s goals in Vietnam for targeted market segments.
  • Work closely with the Management, Department Heads and Person-In-Charge of this project to share on-the-ground and critical business information, such as legal compliance matters, market insights, leads and recommendations.
  • Participate in and perform analysis of business opportunities, potential client needs.

Maintain Relationship

  • Build and maintain relationships with our existing customers, stakeholders, government officials, regulatory bodies and relevant authorities to ensure compliance.
  • Relay contact information of customers and/ or suppliers who are interested in doing business with the Head Office

Market Research and Analysis

  • Conduct market research to understand local trends in Vietnam in relevance to the current economic situation, related investments, marketing and demand for services and competition in relevant market segments.
  • Analyse and formulate countermeasures for the business competitive strategy

Representation

  • Act as the face of the organisation in Vietnam, representing the Company’s interests, values, and goals to customers, stakeholders and public if any.
  • Help to source for goods and supplies as required.

Risk Management

  • Check and control quality and quantity of secondary materials to be purchased in Vietnam.
  • Assess and mitigate risks associated with operations in Vietnam, including legal, financial, and reputational risks.

Government and Regulatory Compliance

  • Study and understand Vietnam statutory law and regulations, in particular tax and export related.

Team Management

  • Manage and oversee administration of the Representative Office.
  • Lead and manage local team, ensuring cohesion and alignment with the Company’s objectives and goals for Vietnam.

Financial Acumen

  • Prepare and manage operational budget projection forecast, expenses and adherence to financial targets.

Any other ad-hoc duties required.


Job Requirement

  • Minimum Degree in any field, preferably business related.
  • Proficiency in English and Vietnamese, both written and spoken.
  • Knowledge in Microsoft applications such as Outlook, Teams, Word, Excel, and PowerPoint
  • Ability to work in a fast-paced environment and convey information on a timely basis.
  • Possess an inquisitive mind with strong strategic planning and execution skills, with the ability to align local strategies with company objectives.
  • Demonstrates ability to identify and capitalise on business opportunities, develop strategic partnerships, and expand the company’s presence within the Vietnamese market.



Other information

  • Working hours: 8:30 to 5:30 Monday to Friday
  • Working place: District 3, HCMc
  • Probationary period of 3 months (100% salary)
  • Full salary social insurance
  • Salary range: 45 – 50 million gross
  • Allowances and benefits: Depending on ability and company policy after probationary period
  • Occasional business trips abroad, rarely overtime.


Khu vực
Báo cáo

CÔNG TY CỔ PHẦN THƯƠNG MẠI VÀ LOGISTICS Á CHÂU
Ashico Logistics Xem trang công ty
Quy mô:
100 - 200 nhân viên
Địa điểm:

Công ty Cổ phần Thương mại và Logistics Á Châu (Ashico Logistics) một đơn vị thành viên của Công ty cổ phần Đầu tư và Quản lý Tài sản Á Châu (ASHICO), hoạt động trong lĩnh vực linh hoạt cung cấp dịch vụ hậu cần và đại diện lý tàu biển.

Với đội ngũ nhân viên giàu kinh nghiệm, có trình độ chuyên môn cao, mạng lưới  dịch vụ rộng khắp trên cả nước và trong khu vực, Ashico Logistics đã và đang tập trung phát triển cũng cấp dịch vụ hậu cần phục vụ cho các khách hàng trong và bên ngoài nước, các Công ty / Nhà thầu đặc biệt khi trong khu vực với tiêu chí "Sự hài lòng của khách hàng là thành công chúng tôi".

Ashico Logistics nỗ lực trở thành nhà cung cấp dịch vụ logistics uy tín trong khu vực và là đối tác tin cậy của các nhà thầu nước ngoài.

Sứ mệnh của Ashico Logistics là cung cấp dich vụ logistics chuyên nghiệp, chất lượng cao nhằm đáp ứng mọi nhu cầu của khách hàng và nâng cao hiệu quả kinh doanh. Chúng tôi cam kết cải tiến liên tục nhằm nâng cao chất lượng dịch vụ và đem lại giá trị gia tăng cho khách hàng, đối tác và cán bộ nhân viên công ty.

Những nghề phổ biến tại Ashico Logistics

Bạn làm việc tại Ashico Logistics? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Ashico Logistics

Ashico Logistics

Click để đánh giá