TikTok is the leading destination for short-form mobile video. Our mission is to inspire creativity and bring joy. TikTok has global offices including Los Angeles, New York, London, Paris, Berlin, Dubai, Singapore, Jakarta, Seoul and Tokyo.
Why Join Us
At TikTok, our people are humble, intelligent, compassionate and creative. We create to inspire - for you, for us, and for more than 1 billion users on our platform. We lead with curiosity and aim for the highest, never shying away from taking calculated risks and embracing ambiguity as it comes. Here, the opportunities are limitless for those who dare to pursue bold ideas that exist just beyond the boundary of possibility. Join us and make impact happen with a career at TikTok.
Description
E-commerce's Governance and Experience (GNE) is a global team responsible for ensuring our marketplace is safe and trustworthy for not only our users, but also sellers and creators. We value user satisfaction and work on policies, rules and systems to ensure quality. Service and Experience Team (SET) is part of the GNE organization. Our mission is to provide world-class service and experience for customers, sellers and creators. SET is looking for a Quality Assurance Specialist to be responsible for maintaing an effective QA processes within the service delivery team. For new country launch, the role is also responsible for the SOP setup, local language translation, system and process test to meet the launch readiness requirements.
Roles & Responsibilities
- Ensure quality framework is in place based on the business types/facts by coordinating across regions and stakeholders.
- Implement clear overall quality strategy with scalable process, tools and systems that allow efficient monitoring of performance versus target.
- Access quality issues, conduct root cause analysis, recommend insights, develop improvement plans, and collaborate with operations team to improve quality performance.
- Research and understand customer expectations and needs to drive their satisfaction.
- Identify and develop individualized and group training plans to address varying needs.
- Effectively communicate updates and developments with team members, trainers and management.
- Produce statistical reports and insights on quality performance.
- Proactively identify and resolve issues impacting the service delivery team by working with team, peers, and management.
- Implement policies and processes to ensure a positive, productive work environment, build team morale, and recognize employee achievements.
- Contribute to special projects, that enhance the business, including projects involving root-cause analysis of weak performance metrics, service readiness projects, and tools projects as assigned or requested by management.
- Conduct trend analyses on customer satisfaction and other core measurements. Implement strategies to improve future operation results.
- Work with the Readiness, SOP, Training and System teams to optimize new and existing processes impacting customers/sellers/creators.
- Maintain the weekly/monthly/bi-monthly reviews with teams and internal stakeholders.
Qualifications
- BA/BS degree or equivalent practical experience.
- Experience building, managing and influencing relationships with internal stakeholders, using data to generate insights and solving complex problems.
- People-oriented, self-motivated and able to thrive in ambiguity and in a matrix environment.
- Ability to function independently and within team environment
- Experience in eCommerce or marketplace platform is a plus.
TikTok is committed to creating an inclusive space where employees are valued for their skills, experiences, and unique perspectives. Our platform connects people from across the globe and so does our workplace. At TikTok, our mission is to inspire creativity and bring joy. To achieve that goal, we are committed to celebrating our diverse voices and to creating an environment that reflects the many communities we reach. We are passionate about this and hope you are too.
Công ty Cổ phần Tư vấn và Chứng nhận Quốc tế ISOCUS (gọi tắt là ISOCUS) được thành lập từ năm 2016 tại Việt Nam, là một thành viên của ISO GROUP, có các chi nhánh và văn phòng tại Hà Nội, Hồ Chí Minh, Đà Nẵng, Lạng Sơn, Hải Phòng (tính đến tháng 4/2018).
ISOCUS và hành trình 5 năm phụng sự sứ mệnh “kết nối” trong thời đại 4.0
Cuộc cách mạng công nghiệp 4.0 đang diễn ra sôi động với những cuộc phát động chuyển đổi số trong quản lý các doanh nghiệp trên thế giới cũng như ở Việt Nam, cuộc cách mạng 4.0 được mô tả xoay quanh những thuật ngữ: Big Data (Dữ liệu lớn); Internet of Things (vạn vật kết nối); Cloud (Điện toán đám mây); Trí tuệ nhân tạo (AI); In 3D; Data mining; Thực tế ảo (AR-Augmented Reality); Tự động quy trình robotic (RPA) và lợi ích của nó đã tác động làm thay đổi đời sống, thay đổi cách thức các doanh nghiệp tổ chức sản xuất và kinh doanh. Trong bối cảnh, mà tốc độ thay đổi của nó nhanh chưa từng có trong lịch sử, ISOCUS là tổ chức tư vấn đa ngành trong việc phát triển trợ giúp cho các doanh nghiệp đạt được các giấy chứng nhận ISO, giấy chứng nhận hợp chuẩn, giấy chứng nhận hợp quy và một số chứng từ khác (xem tại: isocus.vn), chúng tôi với khẩu hiệu “ISOCUS- KẾT NỐI THÀNH CÔNG” đã và đang khẳng định sự tin cậy đối với khách hàng, khi sử dụng dịch vụ tư vấn chứng nhận của ISOCUS.
Yếu tố mang đến thành công của ISOCUS: Khi thực hiện hệ thống quản lý (như ISO 9001; ISO 14001; ISO 22000; ISO 27001; ISO 22301; ISO 45001; ISO 50001…) hay cần giấy chứng nhận hợp chuẩn/hợp quy để công bố sản phẩm trước khi đưa ra lưu thông ngoài thị trường (cả nhập khẩu/sản xuất trong nước), một số tổ chức có thể tự thực hiện dựa vào nhân sự của mình nhưng số khác lại sử dụng dịch vụ của các tổ chức tư vấn. Việc lựa chọn tổ chức tư vấn là quan trọng để đảm bảo rằng hệ thống quản lý, và các mục tiêu được hoạch định của tổ chức được thực hiện một cách có hiệu lực và hiệu quả, đáp ứng đúng tiến độ và chi phí hợp lý nhất. Tại ISOCUS, các chuyên gia tư vấn được chúng tôi lựa chọn theo đúng chuẩn mực quốc tế và phù hợp với yêu cầu của từng khách hàng.