Mô tả công việc
Duties and responsibilities
► Sales:
• Sell KWE's products, including Ocean, Air, CBT, Warehousing, and VAS Services for both inbound and outbound shipments.
• Set appointments with potential customers through various communication channels.
• Follow and maintain pipelines, respond to requests for information, and remain proactive and responsive to prospective customers.
• Handle RFQs and tenders and participate in MBRs and QBRs with customers if needed.
• Stay informed on market trends, competitor activities, and carrier fluctuations by studying the market and updating the CRM system.
• Handle customer inquiries and complaints, consult with superiors if needed.
• Make service contracts with customers, with final responsibility belonging to the Sales and Marketing PIC.
• Monitor AR with customers, with final responsibility belonging to the Sales and Marketing PIC.
• Create SOPs for the service based on customers' agreements and requirements.
• Develop a common S/I for each transportation mode or service and instruct the operation team to follow customer requests.
• Monitor the operation team's response to shipment and booking updates and remind the team,
if necessary, with final responsibility belonging to the operation side.
• Input a daily shipping plan into the Daily APP for the booking and operation teams to follow.
• Monitor buying rates for RFQs in collaboration with the procurement and operation teams.
► Operation:
• Send booking confirmations, shipment status updates, and track reports to customers.
• Handle and resolve customer complaints.
• Obtain and evaluate relevant information to handle product and service inquiries.
• Verify customers and manage their accounts.
• Keep records of customer interactions and transactions.
► Customer satisfaction:
• Conduct regular customer satisfaction surveys.
► Others:
• Perform other tasks as assigned by the superiors.
• Regularly monitor emails and respond promptly to messages with the necessary information
within 24 hours of receiving the initial inquiry.
• Report to direct superiors as requested.
Yêu cầu công việc
• Bachelor or higher education degree in a relevant field.
• Training or certifications with demonstrated experience or expertise in the forwarding and logistics
industry processes and practices.
• Experience in using systems for bookings, documentation, shipping document insurance, and
intranet.
• Hands-on experience in executing all aspects of operational procedures efficiently.
► Required skills and abilities:
• Good at MS Office (Word, Excel, PowerPoint).
• Intermediate English proficiency. Another language (Japanese, Chinese, Korean, ect.) is a plus.
• Ability to work well under pressure and manage multiple tasks simultaneously.
• Excellent verbal and written communication skills, with an emphasis on active listening.
• High attention to detail, accuracy, and the ability to proofread and edit work.
• Customer-focused with a strong customer service orientation.
• Flexibility and adaptability to change.
• Proactive and self-starter with initiative and problem-solving skills.
► Working Conditions and Benefits:
• Working Place: TTC Building, No. 19, Duy Tan Street, Cau Giay Dist, Hanoi City
• Working time: Monday to Friday, from 8:00 AM to 5:35 PM
• Annual Leave: 12 days/year (after probation time)
• Net salary: Negotiable (13 months a year plus Tet bonus & Annual performance bonus)
• Annual Salary Increase: once per year
• Performance Assessment: twice per year (fixed in April and October)
• Insurance: 24 hours' Accident Insurance, 100% Social Insurance, Health Care Insurance
• Others: International working environment with many opportunities for learning and development, training courses, company trip, etc.
Quyền lợi được hưởng
Lương tháng 13 + Bonus
Chăm sóc sức khoẻ
Gói bảo hiểm chăm sóc sức khỏe toàn diện Bảo Việt, Bảo hiểm tai nạn 24/7
Khác
Môi trường làm việc quốc tế chuyên nghiệp với nhiều cơ hội học hỏi và phát triển
Công ty Cổ phần Tư vấn và Chứng nhận Quốc tế ISOCUS (gọi tắt là ISOCUS) được thành lập từ năm 2016 tại Việt Nam, là một thành viên của ISO GROUP, có các chi nhánh và văn phòng tại Hà Nội, Hồ Chí Minh, Đà Nẵng, Lạng Sơn, Hải Phòng (tính đến tháng 4/2018).
ISOCUS và hành trình 5 năm phụng sự sứ mệnh “kết nối” trong thời đại 4.0
Cuộc cách mạng công nghiệp 4.0 đang diễn ra sôi động với những cuộc phát động chuyển đổi số trong quản lý các doanh nghiệp trên thế giới cũng như ở Việt Nam, cuộc cách mạng 4.0 được mô tả xoay quanh những thuật ngữ: Big Data (Dữ liệu lớn); Internet of Things (vạn vật kết nối); Cloud (Điện toán đám mây); Trí tuệ nhân tạo (AI); In 3D; Data mining; Thực tế ảo (AR-Augmented Reality); Tự động quy trình robotic (RPA) và lợi ích của nó đã tác động làm thay đổi đời sống, thay đổi cách thức các doanh nghiệp tổ chức sản xuất và kinh doanh. Trong bối cảnh, mà tốc độ thay đổi của nó nhanh chưa từng có trong lịch sử, ISOCUS là tổ chức tư vấn đa ngành trong việc phát triển trợ giúp cho các doanh nghiệp đạt được các giấy chứng nhận ISO, giấy chứng nhận hợp chuẩn, giấy chứng nhận hợp quy và một số chứng từ khác (xem tại: isocus.vn), chúng tôi với khẩu hiệu “ISOCUS- KẾT NỐI THÀNH CÔNG” đã và đang khẳng định sự tin cậy đối với khách hàng, khi sử dụng dịch vụ tư vấn chứng nhận của ISOCUS.
Yếu tố mang đến thành công của ISOCUS: Khi thực hiện hệ thống quản lý (như ISO 9001; ISO 14001; ISO 22000; ISO 27001; ISO 22301; ISO 45001; ISO 50001…) hay cần giấy chứng nhận hợp chuẩn/hợp quy để công bố sản phẩm trước khi đưa ra lưu thông ngoài thị trường (cả nhập khẩu/sản xuất trong nước), một số tổ chức có thể tự thực hiện dựa vào nhân sự của mình nhưng số khác lại sử dụng dịch vụ của các tổ chức tư vấn. Việc lựa chọn tổ chức tư vấn là quan trọng để đảm bảo rằng hệ thống quản lý, và các mục tiêu được hoạch định của tổ chức được thực hiện một cách có hiệu lực và hiệu quả, đáp ứng đúng tiến độ và chi phí hợp lý nhất. Tại ISOCUS, các chuyên gia tư vấn được chúng tôi lựa chọn theo đúng chuẩn mực quốc tế và phù hợp với yêu cầu của từng khách hàng.