Description
The company:
WiFi is the new electricity. Outside the smartphone, it's the technology we depend on the most. The foundation for the modern home. The basement of Maslow's pyramid. It makes our favorite experiences -- Netflix, Spotify, FaceTime -- come to life.But at best, WiFi is like death by a thousand cuts: dead zones, painful setup, embarrassing passwords, equipment that's a major eyesore. At worst, it's complete failure -- usually right when you need WiFi most.eero is fixing all of that. It's not easy, which is why we've built a world-class team and culture. We believe deeply in what we're doing, and, more importantly, enjoy doing it together. Come join us.
Overview
The Materials Program Manager at eero is responsible for driving materials for NPI builds, including Prototypes, EVT and DVT. Your role starts from understanding the hardware build matrix at each phase and then manages both suppliers and CMs for component delivery. You will also need to drive the eero internal team for custom part production approval and flag any lead-time risks. You will be the owner to report Clear to build status to program Core team and eero leadership.
As an in-region Materials Program Manager, you are also expected to directly manage a few eero's strategic suppliers in order to align production schedule ultimately for delivery of parts to CM. You will be responsible to plan, monitor, and execute capacity and production to meet eero NPI and sustaining demands.
Key job responsibilities
What You'll Do
- Responsible to on schedule and commitment of custom materials to factory needed for NPI builds (P#, EVT, DVT), including variations on build matrix.
- Own the CTB at all levels (SMT, FAT, P) by verifying data from CM, sample shipments from suppliers, auditing POs from CM to Suppliers.
- Point of contact on POR material schedule
- Create and report stoplight of SMT, FAT, and Packout materials to Core Team and summaries for Leadership
- Prime the pump on handoff of long lead or trouble components from NPI to Supply Chain
- Work with Product, PD, and Sourcing to ensure clear part number, revision, and quantity are available according to BOM and build-matrix
- Manage procurement, scheduling, and delivery of supplier components for material readiness during NPI builds
- Flag lead-time risks on release schedules for made-to-spec parts requiring tooling (plastic injection molding, stamped metals, special modules, PCB)
- Create Purchase Orders for special order parts or out-of-cycle turnkey components and tooling costs
- Drive daily/weekly calls with suppliers and CM to ensure forward movement of parts and communicate status to cross-functional team.
- Work with Manufacturing Design Engineering and HW Engineering to align tooling schedule ultimately for delivery of parts to FAT
We're looking for someone with:
- 5+ years in packaging manufacturing with direct responsibility to manage manufacturing operations production line.
- Experience with package product life cycle in early design phases.
- Data driven systemic approach to driving issues to root cause.
- Demonstrated experience on production pack out line and qualifying end to end products which require pack out.
- BS degree in Engineering
- Exceptional communication skills via brevity and details; able to distill information to communicate to appropriate audience.
- Understanding of Asia business culture
- Attention to detail without becoming lost in the details
Chinese Language is a plus. Ability to onsite supplier side.
Our inclusive culture empowers Amazonians to deliver the best results for our customers. If you have a disability and need a workplace accommodation or adjustment during the application and hiring process, including support for the interview or onboarding process, please visit https://amazon.jobs/content/en/how-we-hire/accommodations for more information. If the country/region you're applying in isn't listed, please contact your Recruiting Partner.
Sau hơn 47 năm không ngừng đổi mới và phát triển thương hiệu CÔNG TY CP BỘT GIẶT LIX đã trở nên quen thuộc với người tiêu dùng trong và ngoài nước. Lixco đã và đang tiếp tục khẳng định mình với chiến lược phát triển bền vững, luôn cải tiến, sáng tạo, tìm hướng đi mới để công ty ngày càng lớn mạnh. Thị trường chất tẩy rửa Việt Nam được đánh giá sẽ có mức tăng trưởng ổn định trong thời gian tới. Trong mục tiêu dài hạn của mình, Lixco luôn chú trọng đầu tư cả chiều sâu lẫn chiều rộng để đáp ứng nhu cầu của thị trường.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia các chính sách phúc lợi như BHXH, BHYT, BHTN, …. theo quy định của Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Tổ chức Đêm hội trăng rằm, các hoạt động vui chơi cho con CBCNV
- Hàng năm, tổ chức đi du lịch với chi phí do Công ty đài thọ
- Tổ chức Hội thao rèn luyện thể chất, nâng cao sức khỏe
- Tổ chức hội thi khiêu vũ chào mừng giáng sinh
Lịch sử thành lập
- Năm 1972, Tiền thân là Công ty kỹ nghệ hóa phẩm Huân Huân, một công ty tư nhân được thiết kế theo công nghệ của Ý.
- Năm 1977, Trong quá trình cải tạo công thương nghiệp, nhà máy chuyển sang hình thức xí nghiệp hợp doanh và lấy tên là Nhà máy Công tư hợp doanh Linh Xuân.
- Năm 1978, Nhà máy được sát nhập vào nhà máy bột giặt Viso.
- Năm 1980, Tách khỏi Nhà máy bột giặt Viso và lấy tên gọi mới là Nhà máy Quốc doanh Bột giặt Linh Xuân, trực thuộc Công ty Bột giặt Miền Nam.
- Năm 1992, Chuyển thành Công ty Bột giặt Lix, thuộc Tổng công ty Hóa chất công nghiệp và Hóa chất tiêu dùng
- Năm 1994, Khánh thành Chi nhánh Lix Hà Nội tại huyện Gia Lâm, Thành phố Hà Nội. Nhà máy có công suất 5.000 tấn bột giặt/năm.
- Năm 2003, Chính thức chuyển thành Công ty Cổ phần Bột giặt LIX với số vốn điều lệ 36 tỷ đồng theo giấy chứng nhận đăng ký kinh doanh số 4103001845 do Sở Kế hoạch và Đầu tư Tp. Hồ Chí Minh cấp.
- Năm 2005, Mua lại Nhà máy sản xuất bột giặt công suất 30.000 tấn bột giặt/năm từ Công ty liên doanh Unilever Việt Nam, tại quận Thanh Xuân, Thành phố Hà Nội và chuyển chi nhánh Hà Nội về trụ sở mới.
- Năm 2008, Thành lập Chi nhánh Bình Dương. Triển khai xây dựng nhà máy sản xuất chất tẩy rửa dạng lỏng có công suất 60.000 tấn/năm
- Ngày 10/12/2009, chính thức được niêm yết cổ phiếu tại Sở GDCK TP. Hồ Chí Minh (HOSE).
- Tháng 12/2011, nhà máy LIX Bình Dương đã bắt đầu hoạt động và cho ra những lô sản phẩm đầu tiên.
- Năm 2013, LIXCO đã đầu tư trang thiết bị hiện đại nâng công suất nhà máy sản xuất bột giặt tại Thủ Đức từ 90.000 tấn/năm lên 120.000 tấn/năm.
- Tháng 8/2015 triển khai xây dựng Chi nhánh LIX Bắc Ninh.
- Năm 2019, Ra mắt nhãn hiệu On1 – Sản phẩm “cảm hứng từ thiên nhiên
- Năm 2020, Giới thiệu ra công chúng nhãn hiệu dành riêng cho nam giới (sữa tắm, dầu gội, nước hoa,...) ; Đầu tư xưởng sản xuất mỹ phẩm tại Thủ Đức; Đầu tư dây chuyền đóng gói tự động hộp bột giặt công suất 25.000 tấn/năm;
- Năm 2022, Cải tạo, nâng cấp Chi nhánh LIX - Bắc Ninh. Trong năm, Công ty đã vinh dự nhận được chứng nhận Thương hiệu Quốc gia, lọt vào Top 500 DN lớn nhất Việt Nam và là DN Hàng Việt Nam Chất lượng cao năm thứ 17 liên tiếp và nhiều giải thưởng cao quý khác.
Mission
Cung cấp những sản phẩm chất lượng cao với giá thành hợp lý cho người tiêu dùng, mang lại giá trị gia tăng cao nhất cho khách hàng, cổ đông, nhân viên và cộng đồng.