Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Main responsibility
1. Check the unit price of each factory, use that as a basis for issuing invoices to customers.
2. Monitoring quarterly price changes, periodic price increases of contracts for customers.
3. Track land rental prices, land use fees, and annual management fees of the zones.
4. Check and urge the collection and management of goods, manage debtors, monitor details of each customer, the amount owed by the customer, the time limit and the debt payment situation.
5. Manage transaction contracts with customers.
6. Record the entries related to Revenue, Service costs on the accounting software.
7. Enter the bank sub-book.
8. Work support for general accountants
9. Perform related work when required
10. Make reports according to regulations
Main tasks
• Check and compare:
1. Make A/R invoice, declare Invoice, issue service invoices according to each tracking period in the month.
2. Make accounting entries in accordance with accounting regulations and standards.
3. Monitor and check the quantity and unit price of goods and services to ensure accurate invoices.
4. Monitor and preserve output invoices.
5. Monitor price changes quarterly.
6. Monitor the debt situation and be in charge of contacting for quick and complete debt collection. Update debt collection status continuously to relevant management levels (1 time/week).
7. Warn relevant management about notable overdue debt objects or situations, avoiding risks in debt recovery.
8. Monitor and update the contract continuously to understand the term, unit price of goods and services, ensure the correct unit price and valid contract term.
9. Support in providing information on contract status, term, and unit price upon request.
10. Calculating late payment penalty interest of customers.
11. Sending debt reminder letters to overdue customers
12. Reconcile debt with customers.
13. In charge of making payment request and tracking expenses related to workshop rental service.
14. Enter the bank sub-number.
15. Perform other tasks as assigned by the Chief Accountant
Report:
1. Report on factory lease debt.
2. Monthly activity report.
3. General report on revenue - monthly workshop rental costs.
5. Periodic reconciliation of debts.
6. Make general tables of information, revenue and expenses upon request.
7. Report on annual revenue - expense plan.
Yêu Cầu Công Việc
Degree/Certificate Requirements
1 Academic level: College and above
2 Major: Accounting
3 English: Good communication, email and report.
4 Computer: Proficient in the use of office software
Required Experience/Knowledge
1 Expertise
• Bachelor of Accounting.
• Understanding the field of operation of the company.
2 Experience
• At least 01 year of experience in accounting - sales - debt
• Knowledge of accounting and bookkeeping.
• Ensure confidentiality of work information.
Requirements for qualities, personality/skills, abilities
1 Skill:
• Communication skills, problem solving.
• Good arrangement, organization and planning skills.
• Adaptation.
• Working group.
2 Ability:
• Capture work quickly, manage, organize and implement scientific and optimal work;
• Ability to think, create, analyse and synthesize well;
• Sensitivity, initiative and high sense of responsibility at work;
• Withstand high work pressure.
3 Personality/Attitude:
• Professional, flexible, flexible style.
• Honest, fair, objective and progressive.
4 Other:
• Good appearance, agile, making a good impression.
• Good health.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Cao đẳng
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Anh Quốc SG có tiền thân là xí nghiệp Xây dựng Hoàn Cầu được thành lập từ năm 1995, năm 2014 Anh quốc SG chính thức đi vào hoạt động độc lập và xây dựng thương hiệu riêng.
Anh Quốc SG là nơi có đội ngũ cán bộ kỹ sư, kiến trúc sư có chuyên môn nghề nghiệp và kinh nghiệm lâu năm, đã tham gia xây dựng và tư vấn cho các công trình Công nghiệp và dân dụng. Với sứ mệnh chuyên môn hóa trong lĩnh vực tư vấn thiết kế, trang trí nội thất và thi công hoàn thiện các công trình như:
- Nhà phố | Căn hộ cao cấp | Biệt thự
- Văn phòng | Showroom
- Chuỗi chi nhánh và phòng giao dịch ngân hàng
- Khách sạn | Resort
- Nhà hàng | Coffee | Bar
Trong mọi loại hình không gian, với từng yêu cầu cụ thể, Anh Quốc SG luôn cam kết mang đến cho khách hàng cũng như những nhà đầu tư không gian sống và làm việc không chỉ sang trọng, cao cấp, đầy tiện nghi mà còn thể hiện được thông điệp của thương hiệu, nét văn hóa riêng của mỗi doanh nghiệp, gia đình.
Ngoài việc xây dựng đội ngũ thi công trẻ lành nghề và đầy nhiệt huyết, Anh Quốc SG còn đầu tư phát triển nguồn nhân lực chủ chốt là kiến trúc sư, kỹ sư vững vàng về chuyên môn, thường xuyên được bổ sung kiến thức cũng như được trau dồi về đạo đức và trách nhiệm đối với khách hàng. Từng cá nhân luôn ý thức tự mình không ngừng học tập, sáng tạo để ngày càng bản lĩnh, tự tin và góp phần tạo nên một thương hiệu xây dựng chuyên nghiệp.
Chính sách bảo hiểm
- Đóng BHXH
- Chế độ bảo hiểm
Các hoạt động ngoại khóa
- Du Lịch
Lịch sử thành lập
- Ngày bắt đầu hoạt động: 02/12/2014
Mission
Đi lên từ những công trình nhỏ nhưng chất lượng, kiên trì thực hiện những mục tiêu đã đề ra với bản lĩnh và quyết tâm “sắt đá” của một tập thể đoàn kết, ngày nay Anh Quốc SG đã xây dựng được cho mình một hình ảnh riêng trong lòng khách hàng. Và một trong những điều quan trọng nhất tạo nên thương hiệu Anh Quốc SG chính là cam kết bàn giao công trình theo đúng tiến độ đã thỏa thuận, thể hiện sự chuyên tâm và trách nhiệm trong suốt quá trình thi công.