- The job holder leads portfolio management by providing support in planning, coordination of financial objectives and deliverables for the portfolio of both traditional projects/initiatives implemented through Waterfall methodology and customer journey digitization initiatives implemented through Agile methodology.
- The job holder collaborates with cross-functional teams within the Transformation Office and other divisions in the bank to ensure operational consistency across bank-wide initiatives in tracking and governing progress, managing resources and communicating with stakeholders.
- Operations Support and Governance
- Design the operational process across the initiative lifecycle to ensure standartized approach across all type of initiatives/projects.
- Update operational processes on a regular basis and facilitate the set up of new initiatives and tribes in accordance with required standards.
- Support the development of tools/templates and guide initiative teams on how to fill in and update initiative progress on the tools/templates created.
- Apply and maintain tools/templates used to track and report across the portfolio of transformation initiatives (Foundational and Agile), define monitoring tools/templates and customize as needed.
- Provide logistics support for Head of IPMO and the team, CEO workshops, governance meetings, and be the contact point for building the Agile working environment for the Transformation Office.
- Consolidate and prepare progress reports for STEERCO, TECO, BOM, BOD leadership committees timely and accurately.
- Resource Management
- Collaborate with stakeholders in Business Units / Divisions to identify high level resource planning requirements to ensure optimal resource utilization.
- Track and control resource usage efficiency to ensure sufficiency for all units in the Transformation Office and for bank-wide initiatives within approved plan.
- Portfolio Management
- Work with transformation initiative leads and teams to understand progress of their assigned portfolio and track the accuracy of inputs for tools.
- Work with initiative leads to change initiative status and solve problems as required, report key challenges, track progress, recognize financial values and manage use of monitoring tools.
- Proactively guide initiative teams, Business Units and Divisions for effective cross-functional collaboration.
- Control quality and compliance of initiatives with required standards.
- Escalate issues or risks of potential impact on performance via portfolio reporting to Sponsors / STEERCO / TECO committees to facilitate the decision making process.
- Support the iPMO Lead in developing Early Warning System (EWS).
Head of iPMO
Key Relationships - Direct Reports
N/A
Key Relationships - Internal Stakeholders
initiative teams within the Transformation Office and the Bank
Key Relationships - External Stakeholders
partners providing professional services
Success Profile - Qualification and Experiences
- At least 8 years of project or program management experience in Waterfall or Agile methodologies
- Project or program management experience in a bank or technology organization including banking product development, performance management, IT project implementation
- Demonstrated experience working in a transformation office to drive a large organization-wide transformation program
- Strong experience in performance tracking and management including operating rhythm of performance reviews
- Strong knowledge and experience in blending traditional project management principles and practices with an Agile development approach in the right proportions to fit large, complex, mission-critical, enterprise-level projects
- Bachelor’s or Master's degree in Technology, Business, Banking and Finance or relevant discipline
- Project management certification in PMP, PgMP will be advantageous
Công ty Dầu Nhờn GS Việt Nam là đại diện thương mại duy nhất tại Việt Nam của công ty GS oil Hàn Quốc. Các sản phẩm đều được nhập khẩu 100% từ Hàn Quốc: dầu xe gắn máy, dầu động cơ thông thường, dầu động cơ cao cấp, Dầu công nghiệp, các sản phẩm mỡ đa dụng, mỡ cực áp và các sản phẩm dầu hàng hải đã và đang được rất nhiều nhà máy, công ty sản xuất ôtô, công ty vận tải và khách hàng tin dùng.
Được thành lập từ năm 2005 với mục tiêu ban đầu là nhập khẩu và giới thiệu tới người tiêu dùng Việt Nam một dòng sản phẩm dầu nhờn nhập khẩu có chất lượng cao, phù hợp với điều kiện nhiệt độ, khí hậu, môi trường Việt Nam và đặc biệt phù hợp cho các loại xe, máy móc thiết bị trên thế giới. Mỗi sản phẩm khi sản xuất đều được kiểm định tuân thủ theo cáo tiêu chuẩn của các tổ chức quản lí chất lượng quốc tế mang đến cho người tiêu dùng sự yên tâm và hiệu quả kinh tế cao nhất.
Chính sách bảo hiểm
- Các phúc lợi khác : tham gia BHXH, Bảo hiểm tai nạn 24h,
Các hoạt động ngoại khóa
- Tham gia du lịch hằng năm
Lịch sử thành lập
- Công ty Dầu Nhờn GS Việt Nam được thành lập năm 2005
Mission
- Sứ mệnh: GS Việt Nam mang đến cho khách hàng những sản phẩm bôi trơn chất lượng cao với giá cả phù hợp, bằng sự trân trọng, và trách nhiệm.
- Giá trị cốt lõi: Cùng nhau phát triển, quan hệ khăng khít, chân thành, trách nhiệm, chia sẻ thành công.
- Tầm nhìn: GS-KIXX là 1 trong 10 thương hiệu được người tiêu dùng tin tưởng nhất tại Việt Nam.