Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
- Meets and exceeds sales target: generation of order income and revenue from new and existing large and
medium customers as defined in the sales plan.
- Develops and maintains a customer focused list (together with Area Sales Manager) by proposing focused customers and business opportunities based on marketing leads, own opportunities, certificate expiry lists, market knowledge, etc.
- Identifies solutions for customer needs, if necessary with the involvement of Subject Master Experts.
- Generates new leads (e.g. on fairs) and converts assigned sales leads generated by e.g. marketing or
other channels.
- Executes customer visits and or visits of industry events.
- Acquires new customers.
- Maintains / grows customer loyalty and ring-fences critical business through regular customer interaction
and visits.
- Maintains positive relationships with existing customers to up-sell the service portfolio.
- Recovers lost customers.
- Documents all activities in the relevant TR IT tools (e.g. Salesforce.com).
- Responsible for the on-time delivery, quality and follow-up of the quotation according to the customer
needs.
- Follows up on quotations with customer (can be delegated to sales support).
- Conducts the final negotiation of quotation and contracts with the customer in collaboration with relevant
stakeholders / P&L responsible persons and in line with TR requirements.
- Supports in the cash collection of unpaid / overdue invoices for the customers for which (s)he is responsible.
- Contact for cross-BF (Business Function) / cross-BS (Business Stream) inquiries from other Sales
colleagues.
- Monitors market and competitors.
- Conducts sales analytics in area of responsibility.
- Participates in regular sales reviews with the disciplinary Supervisor.
- Supports the Area Sales Manager in defining the yearly sales plan.
Yêu Cầu Công Việc
- University degree in Business Administration or equivalent work experiences.
- Good command of spoken and written English
- At least 3-5 years of experience in related area
- “Consultative Sales”: 3-5 years of professional experience in Sales or related area.
- Ideally first experience in Testing Inspection, Certification (TIC) or related field,
- Experience in one or more areas within scope of Solar, Machinery, Components, Power electronics is preferable.
General Requirements:
User knowledge in MS Office, Salesforce.com: Proven track record in sales.
Consultative Sales:
• Pronounced technical comprehension in the field / related area.
• Pronounced ability for self-motivation.
• Ability to meet deadlines without supervision.
• Excellent selling and negotiation skills.
• Superb interpersonal skills.
• Time management and prioritization skills.
• Business orientation, result orientation, services orientation, effective communication and relationship management.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Cao đẳng
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Công ty Dầu Nhờn GS Việt Nam là đại diện thương mại duy nhất tại Việt Nam của công ty GS oil Hàn Quốc. Các sản phẩm đều được nhập khẩu 100% từ Hàn Quốc: dầu xe gắn máy, dầu động cơ thông thường, dầu động cơ cao cấp, Dầu công nghiệp, các sản phẩm mỡ đa dụng, mỡ cực áp và các sản phẩm dầu hàng hải đã và đang được rất nhiều nhà máy, công ty sản xuất ôtô, công ty vận tải và khách hàng tin dùng.
Được thành lập từ năm 2005 với mục tiêu ban đầu là nhập khẩu và giới thiệu tới người tiêu dùng Việt Nam một dòng sản phẩm dầu nhờn nhập khẩu có chất lượng cao, phù hợp với điều kiện nhiệt độ, khí hậu, môi trường Việt Nam và đặc biệt phù hợp cho các loại xe, máy móc thiết bị trên thế giới. Mỗi sản phẩm khi sản xuất đều được kiểm định tuân thủ theo cáo tiêu chuẩn của các tổ chức quản lí chất lượng quốc tế mang đến cho người tiêu dùng sự yên tâm và hiệu quả kinh tế cao nhất.
Chính sách bảo hiểm
- Các phúc lợi khác : tham gia BHXH, Bảo hiểm tai nạn 24h,
Các hoạt động ngoại khóa
- Tham gia du lịch hằng năm
Lịch sử thành lập
- Công ty Dầu Nhờn GS Việt Nam được thành lập năm 2005
Mission
- Sứ mệnh: GS Việt Nam mang đến cho khách hàng những sản phẩm bôi trơn chất lượng cao với giá cả phù hợp, bằng sự trân trọng, và trách nhiệm.
- Giá trị cốt lõi: Cùng nhau phát triển, quan hệ khăng khít, chân thành, trách nhiệm, chia sẻ thành công.
- Tầm nhìn: GS-KIXX là 1 trong 10 thương hiệu được người tiêu dùng tin tưởng nhất tại Việt Nam.