Việc làm
- Reviews
- Việc làm
- Mức lương
- Phỏng vấn
- Tổng quan
Việc làm TNT Express
Cập nhật 21/07/2025 23:56
Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
What you will do
• Respond promptly and professionally to customer inquiries regarding their accounts, billing, and payments via phone, email, and other communication channels.
• Update and maintain accurate customer account information, ensuring all data is kept confidential and secure.
• Generate, distribute, and follow up on customer invoices, ensuring accuracy and timeliness.
• Investigate and resolve customer issues related to billing, payments, and account discrepancies in a timely and efficient manner.
• Assist in the collection of overdue accounts by contacting customers, arranging payment plans, and ensuring follow-up actions are taken.
• Assist with the assessment of customer creditworthiness and the monitoring of credit limits, ensuring adherence to company policies.
• Prepare and maintain detailed records of customer interactions, transactions, and resolutions for reporting and compliance purposes.
• Educate customers on financial processes, payment options, and account management to enhance their understanding and satisfaction.
• Work closely with the finance, sales, and customer service teams to ensure seamless financial operations and resolve any account-related issues.
• Ensure all financial activities and customer interactions comply with organizational policies, procedures, and relevant regulations.
• Performs other duties as assigned.
Yêu Cầu Công Việc
You will be a great fit if you have:
• Bachelor’s degree, specializing in Accounting or Finance is preferred.
• Experience: (Associate: not required / Standard: 1 year of related work experience / Senior: 3 years of related work experience, for standard and Senior, experience in a customer-facing environment is preferred.).
• Accuracy & attention to detail;
• Microsoft office & PC skills; Numerical skills.
• Team working skills.
• Written & verbal communication skills in Vietnamese (Fluently) and English (at a moderate proficiency level).
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Cao đẳng
- Độ tuổi: 21 - 45
- Lương: Cạnh tranh
TNT Express Việt Nam là một liên doanh được thành lập từ năm 1997, thời gian qua, TNT Việt Nam không ngừng lớn mạnh và hiện có mặt tại 12 tỉnh thành trong cả nước, với 5 loại hình dịch vụ chủ yếu.
Năm 1999, TNT Việt Nam trở thành công ty chuyển phát nhanh đầu tiên tại Việt Nam nhận được chứng chỉ ISO 9002 dành cho hệ thống quản lý chất lượng. Tháng giêng năm 2002, công ty nhận được Chứng chỉ IiP – Nhà đầu tư vào nhân lực. Tháng 12 năm 2003 TNT Việt Nam được trao Chứng nhận Quốc tế về An toàn Vận chuyển TAPA. Công ty cũng đã vinh dự hoàn thành thắng lợi nhiệm vụ chuyển phát nhanh và kho vận tại SEA Games 22 với tư cách nhà cung cấp dịch vụ chính thức của Ban Tổ chức SEA Games.
Review TNT Express
Review Highlights
Cập nhật 15/07/2025
Ưu điểm
- Đồng nghiệp thân thiện & văn hóa tích cực (163 reviews)
- Cân bằng công việc và linh hoạt ca/kíp (178 reviews)
- Chính sách trả lương ca kíp và phúc lợi ổn (143 reviews)
- Đào tạo & môi trường học hỏi ổn (128 reviews)
Nhược điểm
- Quản lý chưa tối ưu (113 reviews)
- Tổ chức chưa chuyên nghiệp (275 reviews)
- Lương thấp ở một số vị trí, cơ hội phát triển hạn chế (173 reviews)
- Giờ làm kéo dài & công việc nặng nhọc (119 reviews)
- Bộ phận sales/office có thể bị thiên vị theo quan hệ (113 reviews)
Môi trường tốt(GL)
Tôi đã tìm ra nghề nghiệp tương lai của mình
Môi trường chuyên nghiệp. Công ty toàn cầu Văn hóa tuyệt vời
Những nghề phổ biến tại TNT Express
Bạn làm việc tại TNT Express? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn