Mô tả công việc
- Be responsible for book-keeping (payments, AR, & journal entries for the closing)
- Be in charge of contracts with clients and receivable accounts
- Issue invoices
- Update monthly allocation & depreciation tables and make journal entries
- Check weekly payment lists, prepare payment orders, and follow up payments
- Cross-check, reconcile, balance accounts, and report to the Chief Accountant
- Make monthly PIT & VAT tax declaration
- Be responsible for petty cash and make payment/receipt vouchers
- Conduct monthly payroll
- Prepare and update HR & accounting data for yearly reports (monthly tasks)
- Support ad-hoc tasks assigned by the Chief Accountant
Yêu cầu công việc
- Bachelor’s degree in the field of accounting, finance, auditing
- From 2 years of experience in corporate finance/accounting (in foreign-invested enterprise is a plus)
- Strong in MS Office applications
- Experienced in general accounting, tax declaration (PIT, VAT, CIT, FCT – Foreign contractor tax)
- Good skills in organization, communication, and problem-solving
- Strong sense of responsibility and ability to work well under high pressure
- Teamwork spirit, willingness to support colleagues and relevant departments
- Familiar with MISA accounting software
- Hands-on experience & sound knowledge of VAS, and IFRS; knowledge of Japanese accounting is a plus
- Good English skills
- Careful, friendly, trustworthy, and honest
Quyền lợi được hưởng
- 13-month salary + business bonus + project bonus.
- Annual health check-up and premium health insurance.
- Extra annual leave +2 days for every 5 years of work.
- Welfare visits
- Various in-house training programs: technical training from experts, quarterly seminars, Cloud-services training program, soft skills sharing sessions, etc
Công ty TNHH Khoa Kỹ Sinh Vật Thăng Long là doanh nghiệp có 100% vốn đầu tư nước ngoài, chuyên sản xuất và kinh doanh thức ăn thuỷ sản; con giống tôm cá; chế phẩm, vật tư nuôi trồng; chế biến xuất khẩu và cho thuê kho lạnh
Năm 2011, Thăng Long sau khi trải qua cuộc cải cách toàn diện: hoán đổi toàn bộ ban lãnh đạo mới, khôi phục lại chất lượng sản phẩm, xây dựng lại thương hiệu, thiết lập lại kênh phân phối. Với chiến lược kinh doanh rõ ràng, chuyên chú nghiên cứu kỹ thuật, tập trung ưu hoá chất lượng, nhân viên phục vụ tận tâm đã giúp Thăng Long tạo dựng được hình ảnh và tầm ảnh hưởng nhất định trên thị trường. Chính vì thế, công suất nhà máy tuy được nâng cao hàng năm, nhưng vẫn đáp ứng không kịp nhu cầu của khách hàng. Năm 2020, sản lượng tiêu thụ thức ăn Thuỷ sản của Thăng Long đã vượt mốc 500.000 tấn/năm, trở thành thương hiệu dẫn đầu trong ngành thức ăn thuỷ sản tại Việt Nam.