Responsibilities:
- Manage, track, and deliver IT support through the IT ticket system while adhering to SLAs.
- Provide technical support and troubleshooting assistance to staff via phone, email, or in person.
- Diagnose, resolve, install, configure, and maintain hardware, software, and network components.
- Collaborate with other functional teams to resolve complex technical issues, ensuring a seamless user experience.
- Responsible for maintaining accurate documentation and records.
- Participate in IT projects as needed.
Qualifications:
- 1+ years of experience in IT Helpdesk or IT support.
- Bachelor’s degree in Information Technology, Computer Science, or a related field.
- Strong understanding of computer hardware, software, networking, and operating systems.
- Extensive experience with Windows, macOS, and Linux installation and configuration.
- Familiarity with ticketing systems for tracking and resolving support requests.
- Understanding of Active Directory structure and processes for managing user accounts
- Skills in troubleshooting and assisting remotely.
- Intermediate-level proficiency in English (speaking and writing).
- Good communication and problem-solving abilities.
Nice to Have:
- Understanding of ITIL frameworks, SLA agreements, and ISMS standards.
- Ability to research and learn new technology.
- Preferred certifications: Microsoft Certified Professional (MCP), Cisco Certified Network Associate (CCNA), LPIC-1: System Administrator (Linux Certification).
Công TY TNHH Một Thành Viên EKINO VIETNAM, công ty CNTT của Pháp chuyên cung cấp các giải pháp kỹ thuật số xuất sắc, là một công ty của Pháp chuyên về Conception, Design, Development và Maintenance các giải pháp kỹ thuật số: Nền tảng kỹ thuật số, website, các ứng dụng di động.
Ekino xây dựng các giải pháp sáng tạo với công nghệ mở. Các giải pháp của chúng tôi được tích hợp với các hệ thống kế thừa (thương mại điện tử, thanh toán, CRM, ...) và hỗ trợ các nhà quản lý kinh doanh và kỹ thuật số đạt được các mục tiêu mà họ đã đề ra.
Vào năm 2013 tại Việt Nam, Ekino đã thành lập một nhóm nghiên cứu tại Việt Nam để mở rộng khả năng mình.
Vào năm 2016, văn phòng ở Pháp của chúng tôi được công nhận là một trong những nơi làm việc tốt nhất (Greatest Place to Work), đây là một nguồn cảm hứng tuyệt vời cho team Việt Nam tiếp tục phát triển mạnh mẽ bằng niềm đam mê, sự nhiệt huyết và hợp tác của họ.
Review ekino
Cắt team building vì muốn trồng cây, dự án xanh nhưng văn phòng không có một cái cây nào
Nếu bạn vào một dự án mà khách hàng hơi khó tính thì nên tìm đường lui
Hiện tại cty chỉ kiểm tra check-in của nhân viên mà không có check-out