Corporate IT is the backbone of our business. Our team helps the company to develop a competitive advantage through defining our technology objectives, assessing solution options, and devising technical solutions that help us achieve both strategic goals and meet operational requirements. As a part of our team, you’ll help deliver seamless IT experiences and support to our internal employees by providing responsive helpdesk service, stable networks, and reliable IT systems.
As a Helpdesk Engineer, you will be responsible for implementing IT operations according to policy, interpreting IT-related issues on both the System and User side to meet corporate requirements, and providing technical support in a fast-paced and demanding environment.
Job Description
- Provide day-to-day technical support to end users and ensure the smooth running of computers, network devices, and printers
- Troubleshoot and resolve end-user application issues, maintain and update technical support documentation
- Handle asset management, maintain inventory, and liaise with vendors
- Maintain and monitor office network infrastructure, IT security, and antivirus tools
- Other duties include performing first-level troubleshooting and support for scheduled server backups, system monitoring, and reports
- Diploma or degree in Computer Sciences, Information Technology or a related field preferred
- Minimum 3 years of relevant experience operating in a similar role
- In-depth knowledge of computer hardware, software, and OS (Windows and macOS)
- Understanding of TCP/IP, IP addressing, and LAN technology including switching and routing fundamentals
- Hands-on experience in Windows server administration and basic knowledge in Linux server administration is a plus
- Professional Qualification - Microsoft Certified/CCNA is a plus
- Knowledge of basic setup and configuration of Cisco devices such as firewalls, switches, IP phones, wireless controllers, and access points is a plus
- Competent at documenting standard operating procedures and knowledge articles
- Ability to cover after-office hours and weekend support if there are any infrastructure issues or activities
- Excellent verbal and written communication skills in both Vietnamese and English
- Enthusiastic and willing to learn in a fluid and fast-paced environment
- Passionate about IT technology and wants to make a difference with technology solutions
- Good interpersonal and communication skills to interact effectively at all levels
- Strong analytical and troubleshooting skills
Công TY TNHH Một Thành Viên EKINO VIETNAM, công ty CNTT của Pháp chuyên cung cấp các giải pháp kỹ thuật số xuất sắc, là một công ty của Pháp chuyên về Conception, Design, Development và Maintenance các giải pháp kỹ thuật số: Nền tảng kỹ thuật số, website, các ứng dụng di động.
Ekino xây dựng các giải pháp sáng tạo với công nghệ mở. Các giải pháp của chúng tôi được tích hợp với các hệ thống kế thừa (thương mại điện tử, thanh toán, CRM, ...) và hỗ trợ các nhà quản lý kinh doanh và kỹ thuật số đạt được các mục tiêu mà họ đã đề ra.
Vào năm 2013 tại Việt Nam, Ekino đã thành lập một nhóm nghiên cứu tại Việt Nam để mở rộng khả năng mình.
Vào năm 2016, văn phòng ở Pháp của chúng tôi được công nhận là một trong những nơi làm việc tốt nhất (Greatest Place to Work), đây là một nguồn cảm hứng tuyệt vời cho team Việt Nam tiếp tục phát triển mạnh mẽ bằng niềm đam mê, sự nhiệt huyết và hợp tác của họ.
Review ekino
Cắt team building vì muốn trồng cây, dự án xanh nhưng văn phòng không có một cái cây nào
Nếu bạn vào một dự án mà khách hàng hơi khó tính thì nên tìm đường lui
Hiện tại cty chỉ kiểm tra check-in của nhân viên mà không có check-out