Công Ty TNHH MTV Quản Lý Nợ Và Khai Thác Tài Sản Ngân Hàng TMCP Quốc Tế Việt Nam

Hà Nội
200 - 500 nhân viên
Đã xác minh

Việc làm Công Ty TNHH MTV Quản Lý Nợ Và Khai Thác Tài Sản Ngân Hàng TMCP Quốc Tế Việt Nam

Tìm thấy 2 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty TNHH MTV Quản Lý Nợ Và Khai Thác Tài Sản Ngân Hàng TMCP Quốc Tế Việt Nam
Expert, Customer Value Management and Loyalty
Hết hạn ứng tuyển
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 2
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 04/07/2024
Hạn nộp hồ sơ: 04/08/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: Trên 8 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hà Nội

Phúc lợi

  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Phụ cấp thâm niên
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

Job Purpose

Responsible for providing at least high level of knowledge/expertise in a major area of expertise of the department (Customer Value Management/or Customer Engagement Management...); Direct leadership support in coordinating planning activities và selecting priority key actions in each period in order to achieve revenue, maximize costs and thereby achieve profit goals for the Customer portfolio in accordance with the bank's strategy.

Key Accountabilities (1)

1. Responsible for providing at least in-depth specialized knowledge for 1 area of expertise as follows:

1.1 Customer Value Management (CVM)

- PnL management of customer segments in line with strategic goals; coordinate activities to develop business plans and select priority actions for each period in order to generate revenue and optimize costs, achieve target profits in line with the bank's strategy, and manage Manage key drivers for each segment to optimize customer lifetime value (CLV).

- Identify opportunities and gaps (GAP) of different categories to provide success metrics; Plan and define actions to be taken by working closely with Business Analytics (BF - Finance) and DnA

- Coordinate with DnA in setting up Next Best Offer (NBO) model and ensure timely deployment; Right channel of interaction for each target customer segment.

- Manage target indexes/customer identification models for segments and sub-segments through making requirements for DnA block to implement.

- Work closely with the BF unit to develop a reporting system for effective customer management, campaign management, customer lifecycle value management based on customer relationships..

1.2 Customer engagement (Loyalty management)

- Design and build a customer retention management framework and coordinate with solution units or related units to build customer retention programs and campaigns for each segment based on CVP to optimize customer lifetime value

- Develop key metrics to manage customer engagement (NPS, engagement metrics, etc.)

- Drive customer loyalty (Loyalty) and customer retention (Engagement) through managing engagement metrics and managing the implementation of a portfolio of improvement action

Key Accountabilities (2)

2. Comply with regulations and develop relationships internally and within the system:

- Coordinate with internal departments to complete assigned work

- Strictly comply with the Bank's Labor Regulations.

- Perform work in accordance with policies, regulations, processes, internal guidelines... and commitment to service quality (SLAs).

- Training, guiding and mentoring senior specialists/experts in the group to perform the above tasks and professional skills related to the functions and tasks of the department.

3. Other tasks as required/directed by direct manager

Yêu Cầu Công Việc

-  Have a university degree or MBA in Economics; Bank; Customer segmentation or related fields.

-  8 years of experience in customer portfolio management, customer relationship management in the financial/banking industry or similar organizations.

-  Having in-depth professional experience in data analysis, building management reporting systems to track performance indicators related to customers.

-  Have knowledge of reading, understanding and analyzing reports on market research, understanding market competitors..

-  Understanding of technology platform, system and making some requirements for data analysis team.

-  Experienced in designing a customer retention management framework, building customer retention programs and campaigns for each segment based on CVP to optimize customer lifetime value

-  Experience in project or E2E design according to customer journey.

-  Experience and understanding of change management

-  English: According to the regulations of the bank from time to time

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo
Công Ty TNHH MTV Quản Lý Nợ Và Khai Thác Tài Sản Ngân Hàng TMCP Quốc Tế Việt Nam
Công Ty TNHH MTV Quản Lý Nợ Và Khai Thác Tài Sản Ngân Hàng TMCP Quốc Tế Việt Nam Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
Tầng 12, Tòa nhà Coninco Tower, số 4 Tôn Thất Tùng, P.Trung Tự, Q.Đống Đa, TP.Hà Nội, Việt Nam

Công ty TNHH MTV Quản lý nợ và Khai thác tài sản Ngân hàng TMCP Quốc tế Việt Nam (VIBAMC), trụ sở chính tại Tầng 12, Tòa nhà Coninco Tower, số 4 Tôn Thất Tùng, P.Trung Tự, Q.Đống Đa, TP Hà Nội, Việt Nam được thành lập ngày 29/12/2009, là Công ty con 100% vốn thuộc Ngân hàng TMCP Quốc tế Việt Nam.

Qua thời gian trưởng thành và phát triển, VIBAMC không ngừng lớn mạnh về mọi mặt. Mạng lưới hoạt động được mở rộng ngoài trụ sở chính tại TP Hà Nội và chi nhánh tại TP Hồ Chí Minh, VIBAMC còn thành lập các cụm thẩm định tại Thái Nguyên, Vĩnh Phúc, Hải Dương, Hải Phòng, Quảng Ninh, Thanh Hoá, Nghệ An, Đà Nẵng, Đăklăk, Vũng Tàu, Bình Dương, Đồng Nai, Tây Ninh và Cần Thơ.

Ngoài việc nâng cao chất lượng thẩm định tài sản bảo đảm trong hệ thống VIB, Công ty chú trọng đẩy mạnh các nghiệp vụ kinh doanh: tiếp nhận và xử lý tài sản đảm bảo, quản lý khai thác và cho thuê tài sản...

VIBAMC hoạt động với phương châm không ngừng nghiên cứu cải tiến các dịch vụ hiện có và phát triển các dịch vụ mới nhằm đáp ứng nhu cầu cao nhất của các chi nhánh VIB và khách hàng. Tất cả đều góp phần vào mục tiêu đưa VIBAMC phát triển ngày càng lớn mạnh trong hệ thống VIB và trở thành Công ty Quản lý nợ và Khai thác tài sản hàng đầu Việt Nam.

Ngành nghề kinh doanh:

- Xử lý tài sản bảo đảm nợ vay;

- Tiếp nhận tài sản thế chấp, cầm cố, bảo lãnh của những khoản nợ khó đòi thuộc hệ thống Ngân hàng TMCP Quốc tế Việt Nam để quản lý, khai thác, ba;

- Phát mại, bán đầu giá tài sản theo hình thức thu tiền một lần;

- Kho bãi và lưu giữ hàng hoá;

Những nghề phổ biến tại Công Ty TNHH MTV Quản Lý Nợ Và Khai Thác Tài Sản Ngân Hàng TMCP Quốc Tế Việt Nam

Bạn làm việc tại Công Ty TNHH MTV Quản Lý Nợ Và Khai Thác Tài Sản Ngân Hàng TMCP Quốc Tế Việt Nam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Công Ty TNHH MTV Quản Lý Nợ Và Khai Thác Tài Sản Ngân Hàng TMCP Quốc Tế Việt Nam

Công Ty TNHH MTV Quản Lý Nợ Và Khai Thác Tài Sản Ngân Hàng TMCP Quốc Tế Việt Nam

Click để đánh giá