Job Purpose
This role is to lead the newly formed Health vertical for Prudential Vietnam and drive growth of the business that aligns with PVA methodology and standard
Job Responsibilities
Be responsible for launching and scaling the health business and oversee health underwriting, claims management and customer service processes Develop, refine and own the Health insurance strategy and roadmap for Prudential Vietnam. Cascade the strategy and key priorities to all stakeholders within the business and Group Head office. Act as a connector and liaison between various departments and the project sponsor to foster collaboration and ensure alignment with strategic goals related to the Health business Galvanize momentum by building support and sponsorship locally with and Group stakeholders. Under your leadership, set up a small, dedicated capability focused on Health product, operations and technology to drive the execution plan. Organize and lead the regular health SteerCo to present performance reviews, action plans, bottlenecks and seek support as needed to ensure smooth project execution. Work closely with sales and distribution team to understand performance drivers, gaps and mobilize actions to address these gaps. Review and improve the sales and incentive model for Health products for both Agency and Bancassurance channels to maximize sales performance. Expand preferred Hospital network countrywide and improve overall proposition for customers through value added services. Build market intelligence and insight on competitor performance, new products and stay ahead of the industry through differentiated product/propositions Ensure Health insurance products and operations complying with laws, regulations, and industry standards; liaise with regulatory bodies and stay updated on changes in health insurance regulations Being the overall Program and Change Manager for the Health business, ensuring effective communication, sponsorship and awareness.
Job Accountability
Facilitate the end-to-end strategy formulation, transformation delivery and conduct periodic review. Build & oversee a leading Health proposition for customers aligned with PVA overall direction Act as connector between Health pillar and PVA TO office and Group TO/ Pillar to ensure alignment, smooth execution, right support and remove any bottlenecks when needed to improve business performance Building & leading a team with a strong entrepreneurial spirit
Prudential is an equal opportunity employer. We provide equality of opportunity of benefits for all who apply and who perform work for our organisation irrespective of sex, race, age, ethnic origin, educational, social and cultural background, marital status, pregnancy and maternity, religion or belief, disability or part-time / fixed-term work, or any other status protected by applicable law. We encourage the same standards from our recruitment and third-party suppliers taking into account the context of grade, job and location. We also allow for reasonable adjustments to support people with individual physical or mental health requirements.
Công Ty TNHH MTV Thực Phẩm Bình Vinh Sài Gòn chính thức được thành lập vào ngày 10 tháng 10 năm 2007 với 100% vốn đầu tư nước ngoài. Giấy chứng nhận đăng ký kinh doanh 411043000337 do Ủy Ban Nhân Dân Thành Phố Hồ Chí Minh cấp phép.
Lĩnh vực kinh doanh chính của công ty gồm: sản xuất chế biến thực phẩm đông lạnh, sản xuất bánh ngọt, các loại bánh nướng,…Cung cấp cho thị trường trong nước và ngoài nước.
Công Ty dần mở rộng nhãn hiệu “Bình Vinh Con Voi Vàng” của dòng sản phẩm đông lạnh và nhãn hiệu “LAFEVE” của dòng sản phẩm bánh kẹo đến người tiêu dùng, từng bước khẳng định vị thế trên thị trường.
Với quy trình sản xuất khép kín,sử dụng nguồn nguyên liệu hoàn toàn trong nước cùng với hệ thống phòng ban quản lý chất lượng từ nguồn nguyên liệu đầu vào đến lúc ra thành phẩm để mang đến những sản phẩm, chất lượng nhất và an toàn nhất đến người sử dụng, công ty cùng đội ngũ CB-CNV không ngừng cải tiến quy trình này để nâng cao hiệu quả, chất lượng sản phẩm ngày càng tốt hơn.
Với chiến lược đa dạng hóa sản phẩm, đa dạng kênh phân phối, giá cả phù hợp thị trường, công ty đang từng bước xây dựng nền móng vững chắc lâu dài tại thị trường Việt Nam.