Mô tả công việc
To Manage key accounts to deliver customer services & build good relationship with customer to explore new opportunities. Acquire new key accounts in assigned areas, become a trusted advisor for Distributor to thrive on business of Distributor. Manage the distributors to achieve yearly target to the assigned market. Sales activity development to Distributor to drive both Push and Pull actions. Build, manage and develop the channel to achieve yearly target on widen network and sustainable development. Build and Develop Business plan with key account to contribute to business. Establish Customer Excellent in the assigned market. Leverage Key account resource to thrive business for both parties sustainably.
AREAS OF RESPONSIBILITY
• Sales planning and activities
Plan sales activities and develop necessary action plans to ensure that order/sales targets are accomplished.
• Promote products and solutions
Organize Product presentation and provide necessary training to customers.
• Promotion and Push pull actions
Cooperate with PM to implement promotion campaign toward customers. Lead or cooperate with team and to execute assigned Push, pull actions.
• Channel development
Develop customer database (Distributor, dealer, contractor, investor) and develop action plan for each customer or each customer type. Ensure continuity of effective communication with customers. Perform customer mapping and identify key decision makers.
• Market intelligence
Able to gather specific information (competitors product offer, price, promotion, delivery, credit policy,... ) to report to Manager and PM and able to adapt effectively to the change of market situation.
• Order/Sales reporting, forecast
Rolling forecast for order/sales. Commitment to ensure that forecast are tracked and monitored sufficiently.
• AR management
Manage debt collections for assigned accounts in line with company's expectation.
Yêu cầu công việc
• Education: BS Electrical Engineering grade or equivalent or Business course.
• Job Related Experience: At least 2-year of Sales experience in a related industry or in a different segment but with strong will to learn and adapt in the electrical market.
• Business Understanding: Good understanding on account management and coverage, distribution, and merchandising. With entrepreneurial mindset, a business developer and with strong appetite for growth.
• Others (e.g. language skills, technical skills): Written and verbal English communication skills. Proficient in MS Office applications.
Quyền lợi được hưởng
Attractive salary and incentive bonus to successful performers
Chăm sóc sức khoẻ
Premium Healthcare Plan for you and your dependents
Đào tạo
Career opportunities in an international business environment
Savyu là một nền tảng thương mại điện tử có trụ sở tại Hồng Kông thuộc Savyu Holdings Limited, được thành lập vào năm 2018 bởi các chuyên gia hàng đầu trong ngành. Savyu xây dựng một hệ sinh thái lan truyền để phục vụ người tiêu dùng và nhà bán lẻ Brick & Mortar, trao quyền cho các nhà bán lẻ bán thông minh hơn và bán được nhiều hơn, đồng thời tạo ra một vòng tròn đạo đức để mang lại sự thuận tiện và giá trị phù hợp cho người tiêu dùng cá nhân. Savyu cam kết xây dựng sự hiện diện vững chắc tại Việt Nam, bắt đầu từ Hồ Chí Minh trước khi mở rộng sự thịnh vượng của mình sang phần còn lại của đất nước và xa hơn nữa ở Châu Á. Với khả năng quản trị doanh nghiệp tốt và văn hóa học hỏi nhanh, Savyu sẽ mang đến cho các ứng viên những trải nghiệm và cơ hội được săn đón nhiều nhất để cùng nhau phát triển trong môi trường đột phá độc đáo này.
Review Savyu Vietnam Limited
Công ty có cha CEO tối ngày soi mói nhân viên, thích ép việc (rv)
CEO bên này không có năng lực quản trị và điều hành, làm việc vô cùng cảm tính (rv)
Sếp tốt, managers tốt, tâm lý, biết lắng nghe, luôn tạo giải pháp và tin tưởng nhân viên (rv)