Mô tả công việc
Job Purpose
The IT Engineer is responsible for providing on-site support to local plant staff. Whenever need, coordinate with regional/global IT staff to provide full IT service for all staff who located across Asia region. Consistent customer care, quality standards, and reporting requirements are core competencies of the position. Ability to quickly adapt to changing priorities and fluctuations in workflow are requirements of the IT Engineer role.
Key Responsibilities
IT Support
• Provide daily comprehensive technical support services to local office
• Isolate and trouble-shoot any network, system, printing and application problems
• Provide incident and after-action reports and analysis
Network & System Management
• Support network, PBX, CCTV, Switch, Door Access system and servers
• Assistance on IT infrastructure /network/server project
• Assist Anti-virus system management and security-related alerts screening with the guide from regional/global IT
Asset Management
• Install new PCs, printer, telephone, and other IT equipment
• Distribute IT equipment, and in charge of local IT inventory maintenance
• IT related procurement
Knowledge and Standards
• Follow up established procedure on finishing documentation/recording work
• Maintain IT documents and service guides, Contribute current technical information and best practices to the Reference Library
• Support business processes, systems, and users by applying knowledge of information technology
• Organize and utilize all support resources provided including emails, documentation, contact lists, etc.
Other tasks
• Provide basic computer training to staff; Deal ISP related case
• Assist users with backup procedures periodically in accordance with user backup policy
• Accomplish any other tasks as assigned by the superior
Yêu cầu công việc
• Good knowledge of both hardware, software, network
• Experience of software like MS Office365 OWA, Teams, SharePoint Online…etc.
• Experience on softwares like Smart CFD, CADian, Solidworks, AutoCAD etc installation and licencing, resolve computer and printer problem
• Good/Strong verbal and written communication skills, can use English as working language
• Problem solving skills, and the ability to exercise sound judgment in any customer service scenario
• good team player with self-motivation and can work independently with minimal direction, experience of working in multi-national company will be a plus
• At least 4 Years working experience on IT support role
• Degree or Diploma in IT or related discipline
Quyền lợi được hưởng
- Having chances to get attractive company bonus every month/year
- Company trip once a year + Joining party
- Salary and position is reviewed 1 time a year
- Bonus by individual ability and company’s performance.
- Social insurance, health insurance, unemployment insurance and other benefits
- Dynamic and sociable working environment.
Công Ty TNHH Sơn Hà là công ty chuyên sản xuất hàng may thêu quần áo xuất khẩu. Trải qua 10 năm hoạt động, hiện nay công ty có trên 3.000 lao động với quy mô hoạt động trụ sở công ty ở TP.Biên Hòa, Chi Nhánh tại Q12- TP.HCM, Chi Nhánh tại tỉnh Thái Bình, Chi nhánh tại Quảng Nam, Chi nhánh tại Huyện Xuân Lộc - Tỉnh Đồng Nai
Năm 1992: Thành lập Công Ty TNHH Sơn Hà tại TP.Hà Nội
Năm 1997: Thành lập Chi nhánh Công Ty TNHH Sơn Hà tại TP.Hồ Chí Minh
Năm 2002: Công Ty TNHH Sơn Hà chuyển trụ sở từ TP Hà Nội vào TP.Biên Hòa tỉnh Đồng Nai.
Năm 2006: Công Ty TNHH Sơn Hà chính thức hoạt động, trụ sở tại Khu Phố 2, đường Đồng Khởi, phường Tân Hiệp, TP.Biên Hòa, tỉnh Đồng Nai.
Năm 2009: Thành lập Chi Nhánh Công Ty TNHH Sơn Hà tại Thái Bình.
Đến nay, Công Ty TNHH Sơn Hà đã phát triển thành một tổng công ty có 2 chi nhánh, 2300 cán bộ công nhân viên. Công ty đã đầu tư theo chiều sâu về quy trình công nghệ, máy móc thiết bị và trình độ công nhân. Mục tiêu phát triển những dòng sản phẩm chủ lực như áo quần thun, jacket, áo nỉ, áo khoác, áo chống thấm nước,… tạo được lợi thế cạnh tranh phát triển những thị trường trọng điểm như Mỹ, Nhật, Châu Âu.