Lalamove is disrupting the logistics industry by connecting customers and drivers directly through our technology. We offer customers a lightning fast and convenient way to book delivery and moving services whether they are at their home, at work or on the go. People talk about O2O, we live it! Currently, Lalamove is a leading global on-demand delivery platform with millions of delivery partners serving millions of orders everyday. With 1600+ employees spread across SEA and LATAM, our 10-year old company has reached unicorn status in 2018, is well funded by prominent VCs and has kept growing at tremendous speed since.
Our strength lies in our internal values, namely Passion in serving local communities, empowering SMEs and our driver partners, Execution and Grit because that is how we differentiate ourselves by never giving up and striving for excellence, and Humility - awareness in ourselves to learn from others and never stop improving.
At Lalamove, we strongly believe in the power of community. Millions of drivers and customers use our technology every day to connect with one another and move things that matter. Delivery is what we do best and we ensure it is always fast and simple. Since 2013, we have tackled the logistics industry head on to find the most innovative solutions for the world’s delivery needs. Our vision is to bring communities closer and make city life easier by allowing fast and convenient circulation of goods. We realize this vision with a ‘glocal’ approach, building a robust operations team to adapt our product to local networks of businesses and delivery contractors. At the same time, we have ambition to build an international brand by establishing an even more global presence.
What You’ll Do
- Daily and weekly:
- Review and approve operation tickets in the internal system.
- Review enterprise documents, including contract & termination, invoice, orders report.
- Follow up with BD team for debt collection.
- Book accounting transaction into accounting software.
- Handle driver-related matters, including driver offboarding, driver cash out, driver wallet, driver deposit.
- Prepare weekly reports (cash flow, bank balance, driver deposits).
- Support other departments for driver-related and enterprise-related matters.
- Other tasks from Finance Manager.
- Monthly:
- Check monthly wallet adjustment.
- Prepare MEC packages.
- Perform monthly stock count, prepare Inventory and Sales report.
- VAT invoice issuance monthly.
- Self-motivated, proactive, take ownership and personal responsibility.
- Hardworking & friendly team player, enthusiastic and adaptable.
- Fast learner and can-do attitude individual
- Bachelor’s Degree in Accounting or Finance.
- At least 3 or 4 years’ experience as Senior Accountant in MNC.
- Good in communication, hard-working, active at work.
- English: Intermediate level in all skills.
- Computer: Good in MS office (Word, Excel, Power Point).
- Prior experience with the Oracle NetSuite accounting system is highly preferred.
- Submission of an English CV is required.
Công ty Cổ phần Đầu tư SC Group được thành lập vào ngày 24 / 04 / 2014 với tên ban đầu là Công ty TNHH Sáu Cua .SC Group đã , đang và sẽ không ngừng cung cấp những sản phẩm có chất lượng cao và dịch vụ hoàn hảo nhằm mang đến sự hài lòng cao nhất cho khách hàng. Đóng góp tích cực cho sự phát triển ngành dịch vụ Ẩm thực và Chăm sóc sức khỏe.Sau những năm hình thành và phát triển, SC Group được khách hàng tin yêu với hệ thống chuỗi nhà hàng: Nhà hàng ẩm thực Sáu Cua, Ẩm thực Vị Biển, Dê tươi Hiệp Thành và dịch vụ chăm sóc sức khỏe Massage Khỏe Shiatsu.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Team building/ thư viện sách
- Chế độ nghỉ mát hàng năm, sinh nhật, picnic, team building,… 1-2 lần/năm
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 2017
Mission
-
Một trong những nhân tố thành công cho một chuỗi nhà hàng là khả năng giữ vững chất lượng phục vụ tại các cửa hàng. Tất cả thành viên quản lý đều có nhận thức cao về tính hệ thống ngay từ khi bắt đầu trai trương một nhà hàng. Các quy trình vận hành được văn bản hóa và thực thi một cách bài bản, hệ thống đào tạo và đội ngũ kiểm tra chất lượng được lập ra để liên tục đảm bảo chất lượng sản phẩm.
- Sự khác biệt của chúng tôi về ngành dịch vụ đó chính là sự thống nhất của các tập thể cá nhân đã đồng lòng cùng nhau góp phần tạo nên sự bền vững và phát triển.