TikTok is the leading destination for short-form mobile video. At TikTok, our mission is to inspire creativity and bring joy. TikTok's global headquarters are in Los Angeles and Singapore, and its offices include New York, London, Dublin, Paris, Berlin, Dubai, Jakarta, Seoul, and Tokyo.
Why Join Us
Creation is the core of TikTok's purpose. Our platform is built to help imaginations thrive. This is doubly true of the teams that make TikTok possible.
Together, we inspire creativity and bring joy - a mission we all believe in and aim towards achieving every day.
To us, every challenge, no matter how difficult, is an opportunity; to learn, to innovate, and to grow as one team. Status quo? Never. Courage? Always.
At TikTok, we create together and grow together. That's how we drive impact - for ourselves, our company, and the communities we serve.
Join us.
The e-commerce industry has seen tremendous growth in recent years and has become a hotly contested space amongst leading Internet companies, and its future growth cannot be underestimated.
With millions of loyal users globally, we believe TikTok is an ideal platform to deliver a brand new and better e-commerce experience to our users. We are looking for passionate and talented people to join our product and operations team, together we can build an e-commerce ecosystem that is innovative, secure, and intuitive for our users.
In this role, you will be responsible for content strategy, social media, and campaign management. Join us as we drive the future of e-commerce here at TikTok.
Join us as we drive the future of e-commerce here at TikTok.
Responsibilities:
- Establish Vietnam Tiktok e-commerce creators ecosystem evaluation system, including target setting, budget planning, business strategy development, etc.
- Optimize creators' evaluation model, build and monitor key index based on business focus, and provide data-driven insights to boost overall creators' performance.
- Initiate in-depth business analysis for creators, including multiple solutions for products, traffic, and content; and implement a solid operational methodology for creators' growth.
- Deeply understand the cooperation mechanism for the creators-seller-platform, and assist the operation team to formulate relevant incentive and management strategies with periodic optimization.
- Work closely with cross-functional teams (data analytics, user growth, marketing) to drive the planning, coordination, and execution of campaigns and activations from market content perspectives.
Minimum Qualifications:
- Bachelor’s Degree or equivalent practical experience
- 5+ years of experience in eCommerce, digital content, and product strategy.
- Candidates should be comfortable analyzing data and producing sophisticated strategies and analyses for various audiences. They should be comfortable composing research memos and internal presentations to secure internal buy-in for strategic and programming decisions
- Exceptional knowledge of TikTok and passionate about internet culture
- Ability to prioritize and solve problems independently
- Highly organized, proactive project manager: adept at balancing multiple fast-turnaround projects simultaneously. Hyper-collaborative, accustomed to working with and understanding the needs of various internal and external partners
Mô tả công việc
1. Thực hiện các công tác tuyển dụng
- Tham gia thiết lập bảng mô tả công việc cho các vị trí tuyển dụng.
- Sàng lọc hồ sơ, liên hệ với các ứng viên, sắp xếp lịch phỏng vấn và trực tiếp tham gia phỏng vấn.
- Thông báo kết quả phỏng vấn cho ứng viên trúng tuyển và gửi thư cảm ơn đối với ứng viên không đạt.
2. Thực hiện các công tác nhân sự
- Theo dõi chấm công, tính lương cho toàn bộ nhân sự
- Kiểm tra hồ sơ nhân sự được tiếp nhận và hoàn thiện các thủ tục tiếp nhận cho nhân viên mới
- Theo dõi nhân hết thử việc, hết hạn hợp đồng làm đánh giá.
- Theo dõi nhân sự nghỉ việc, nghỉ thai sản và xử lý theo quy trình.
3. Thực hiện các công tác hành chính, truyền thông nội bộ
- Quản lý văn phòng phẩm
- Tổ chức các sự kiện: sinh nhật, happy hour, ...
4. Thực hiện các công việc khác theo sự chỉ đạo của cấp trên.
Yêu cầu ứng viên
1. Ứng viên có từ 3 năm kinh nghiệm trở lên ở vị trí hành chính nhân sự tổng hợp, ứng viên mạnh về tuyển dụng và phát triển tổ chức
2. Nữ, trong độ tuổi 9x
3. Kỹ năng giao tiếp tốt.
4. Tin học văn phòng thành thạo
5. Trung thực, nhiệt tình trong công việc