Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Du lịch nước ngoài
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Buying product (50%):
- To strategize, develop, and manage long-range buying financial plans that support the company’s buying financial targets and brand strategies
- To plan revenue, gross margin amount, and unit forecast on an annual basis
- Independently capture and apply a deep understanding of market competitors (target consumer, market positioning, and markdown activities) to drive improved performance across all planning responsibilities, from strategy to in-season management
- Assist with pre-booking (ranking styles and suggesting estimated units to book in advance of the market)
- Lead development of pre-season strategies and approve seasonal sales and inventory plans that support brand objectives and customer financial sales and margin targets
- Help identify both shared and individual market needs
- Responsible for capturing visuals of landed lines by market at adoption and archiving them
Sales, Stock, and Inventory monitoring (40%):
- Visit and analyze stores to improve investment and flow strategies based on inventory levels, stock capacity, visual layout, and other key components analysis and preparation of competitive market trend information and customer feedback
- Analysis and preparation of sales reports
- Responsible for capturing visuals of landed lines by market at adoption and archiving them
- Recommend suggested retail pricing for franchise and wholesale customers down to the style level for assigned categories; ensure the margin targets are achieved
- Partner with marketing and visual merchandising to communicate seasonal direction for a given season
- Work with visuals to create effective store presentations
- Assist with training the sales team to present and sell products during market week
- Regularly reviewing performance indicators, such as sales and discount levels;
- Stock management control. Develop requirements and evaluation standards
- Support in developing short and long-term inventory plan
Support (10%):
Support Brand Manager in request.
Yêu Cầu Công Việc
- Good understanding of retail business, product knowledge and understanding of brand positioning
- Posses a clear understanding of financial measurements and how to impact them
- Retail math skills necessary to understand financial results of performance measures
- Ability to do product costing
- Experience with gross margin, pricing and trend analysis
- Proven leadership and communication skills
- Must have excellent verbal and written communication skills and the ability to influence all levels of management and staff
- Must have high sense of urgency with demonstrated ability to work independently and make effective decisions in a timely manner
- Allocates time effectively, handles multiple demands and competing priorities
- High styling sense
- Good in communication both English & Vietnamese
- Market/ customer insight
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Tập đoàn Sheico Đài Loan là một trong những tập đoàn dệt - may hàng đầu thế giới. Sheico là nhà cung cấp hàng đầu thế giới trong trang phục thể thao dưới nước, quần áo thể thao, áo phao, ... Chúng tôi có hơn 40 năm kinh nghiệm trong công nghệ sản xuất cao su tổng hợp và hàng may mặc. Hiện nay trên thế giới, Sheico đã có 12 nhà máy tại Hồng Kông, Trung Quốc, Đài Loan, Thái Lan, Campuchia và Việt Nam. Với việc mở rộng khu vực kinh doanh, Tập đoàn SHEICO đã thành lập tổng cộng tám cơ sở sản xuất tại năm quốc gia và sử dụng hơn 10.000 nhân viên để sản xuất các sản phẩm thể thao dưới nước chất lượng và thể thao trên cạn. Sản xuất và dịch vụ thương hiệu trên toàn thế giới. SHEICO bắt đầu từ ngành công nghiệp sản xuất quần áo thể thao dưới nước, và sản xuất hàng năm về trang phục cao su, một trong những sản phẩm chính hiện nay, có khoảng 4,5 triệu chiếc, với thị phần hơn 60%.